مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران پیرامون بیستمین نمایشگاه "زنان و تولید ملی" توضیحاتی را ارائه کرد و گفت این نمایشگاه از شانزدهم تا بیست و پنجم اسفند برگزار می‌شود.

نمایشگاه پوشاک

به گزارش همشهری آنلاین، مربم اردبیلی در نشست خبری بیستمین نمایشگاه "زنان و تولید ملی" گفت: تلاش کردیم در طول این سال‌ها حجم نیازها و تقاضاها برای عرضه محصول را شناسایی و فرصت ها را به صورت بهینه بین زنان سرپرست خانوار توزیع کنیم. در طول دو سال گذشته ۹۶ دوره بازارچه در سطح شهر داشتیم و به نظر می رسد بازارچه‌های موقت، فصلی و دوره ای بیشتر از بازارچه‌های دائمی مورد استقبال قرار گرفته اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران افزود: کسب و کارهای خرد و خانگی در این دوره به ۸۶۴ مجموعه کسب و کار رسیده و در چند ایستگاه مترو پرتردد و ۶ بوستان و دیگر فضاها بالغ بر ۳۶۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند؛ این کسب و کارها قبل از این دو سال ۲۶۲ مورد بود.

او با بیان اینکه متراژ نمایشگاه پیش رو ۴ هزار متر است، گفت: در بوستان گفتگو و ۱۳ ایستگاه مترو از جمله شریعتی، تجریش، شهید بهشتی، سرسبز، شادمان، عبدل آباد، اشرفی اصفهانی، میرداماد، مصلی امام خمینی (ره) و زمزم و ۶ بوستان در مناطق ۲، ۴، ۹ ۱۹، ۲۰ و ۲۲ نمایشگاه خواهیم زد.

اردبیلی ادامه داد: در بحث به روز رسانی اطلاعات زنان سرپرستان خانوار تحت پوشش شهرداری نیز تمام داده ها را به روز کردیم و افراد جدیدی را نیز تحت پوشش گرفتیم. مجموعه های مختلفی در سطح کشور از زنان سرپرست خانوار حمایت می‌کنند اما شهرداری تهران بسته جامعی از مشاوره، آموزش، مهارت آموزی، ایجاد فضای تولید و فروش و فرصت اشتغال و حمایت از فرزندان این زنان را انجام می‌دهد.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: وجه تمایز کار شهرداری این است که ایجاد اشتغال می‌کند و عاملیت مولد در این زنان است و ما مستمری دهنده نیستیم بلکه حمایت کننده و شتاب دهنده هستیم.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین از انعقاد تفاهم نامه جدید در خصوص زنان زندانی دارای رای باز و دارای پابند که درحال اجرا است خبر داد و گفت: مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری در بازدیدهای خود از نمایشگاه ابراز علاقمندی کردند که خیلی از نیازمندی‌های مجموعه‌های خود را از زنان مراکز ما تهیه کنند مثلا برای تهیه البسه شرکت شهربان و حریم بان قرارداد منعقد و تولید و توزیع آنها انجام شد و با این اقدام ۱۲ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم و کیفیت البسه ارتقای جدی نسبت به ادوار قبل پیدا کرد و و یک توسعه و رشد برای مراکز کوثر بود. البسه بانوان شاغل در معاینه فنی نیز از این طریق تولید شد.

همچنین اردبیلی درباره آزادی زنان زندانی توضیح داد: در بحث آزادی مادران زندانی این اتفاق با پویش آزادسازی مادران زندانی و مراسم گلریزان انجام شد. در سال آینده نیز برنامه ریزی می‌کنیم و گلریزان خواهیم داشت.

او با بیان اینکه تعداد افراد ثبت شده در سامانه‌ مربوط به امور زنان شهرداری در ابتدای دوره حدود ۷ هزار نفر بود که در کنار به روز رسانی اطلاعات این افراد، سعی کردیم نفرات جدید را نیز تحت پوشش قرار دهیم، عنوان کرد: با این اقدامات امروز ۱۹ هزار و ۸۲۳ بانو در سامانه ثبت و مدل‌های مختلفی از خدمت را دریافت می کنند. ۱۳ هزار نفر از این تعداد سرپرست خانوار هستند و ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر فرزندان این زنان هستند که خدمات مربوط به استعدادیابی تحصیلی و دیگر خدمات را دریافت می کنند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: در بحث زنان معتاد نیز با سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی همکاری هایی داریم. در یاورشهر ۵ یک بسته کاری را تعریف کردیم و اتفاقات خوبی را در این بخش رقم زدیم. به طوری که در بحث خانواده پذیری و جامعه پذیری آنها متمرکز شدیم. در واقع بعد از سم زدایی و خدمات اولیه در بحث بازگشت آنها به جامعه آنها فعالیت می کنیم، مثلا ما موردی داشتیم که بعد از ۱۱ سال به دامن خانواده خود برگردانده شد.

کد خبر 836477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha