بارش باران و جاری شدن سیلاب سبب محاصره شدن ۳۸۷ روستا در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند سیستان و بلوچستان شده و براساس اعلام مسوولان و تماس های تلفنی مردم با ایرنا وضعیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم روستایی بلوچستان بحرانی است.

به گزارش همشهری آنلاین فیلم و عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی از بحرانی شدن منطقه دشتیاری در استان سیستان و بلوچستان حکایت دارد. با توجه به تداوم بارش ها، سدهای پیشن و زیردان که در بالادست منطقه دشتیاری قرار دارند سرریز شده و سیلاب جاری شده در حال حرکت به منطقه دشتیاری است که این امر می‌تواند موجب تکرار شدن فاجعه سال ١٣٩٨ شود.

همچنین جاده مرکز شهرستان، شهر نگور به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده است و برخی روستاها در دشتیاری در محاصره سیل قرار دارند و برخی از منازل مسکونی تخریب و دام های مردم از بین رفته است.

به دلیل نبود راه و شکسته شدن پل و آبنما فقط امدادرسانی هوایی امکانپذیر است.

سیلاب سبب طغیان رودخانه های فصلی و بارش سنگین در قصرقند، بخش تلنگ، دشتیاری، بخش پلان، پیرسهراب و خسارت سنگینی به بخش کشاورزی، واحدهای مسکونی خشتی و گلی، راه‌های روستایی و زیرساخت های شهری و روستایی شده بطوریکه راه تمام روستاها بسته شده و هیچ ارتباطی به سایر شهرستان‌های همجوار و حتی یک روستا به روستای دیگری وجود ندارد.

کد خبر 835745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نشاط FR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 3
    ما نفهمیدیم ، بلاخره سیستان بلوچستان، کم آبی شدید و خشکسالی داره ،یانه؟؟؟ پس آب رودخانه و سیل و اونم بحرانی ، جریانش چیه؟؟؟!!!!
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      6 2
      متاسفانه بخاطر نبود زیرساخت مناسب با کوجکترین بارندگی مخصوصا در این فصل شاهد خسارتهای سنگینی در این مناطق میشویم،رودخونه های فصلی در ابن مناطق خرابی های زیادی بوجود میاره
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      0 0
      کوچکترین بارندگی!!!
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      0 0
      بله خشکساله ولی در فصل زمستان اگراراده ای از سمت مثلا مسیولین مثلا ایرانی بود با مهار و کنترل بارندگی های اتفاقی فصلی می شد بهره برداری کرد
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    پس زاینده رود اصفهان کی همیشه جاری می شود؟؟؟