تلاش برای بازگشایی راه‌های دسترسی و اتصال شبکه برق روستایی بعد از سومین روز از بروز سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

نجات 7 نفر از سیلاب سیستان

به گزارش همشهری آنلاین مدیر بحران سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به همشهری گفت:‌ «محورهای روستایی مسدود است ولی با این حال اهالی در روستا محاصره نشده‌اند و امکان تردد برای فعالیت‌های ضروری روستاییان فراهم است. نیروهای خدماتی و راهداری درتلاش هستند تا مسیرهای روستایی سریع‌تر بازگشایی شود و جریان تردد به روال سابق برگردد.»
مجید محبی افزود: «اتصال شبکه برق روستایی در دستور کار است. همچنین سیل باعث قطع شدن شبکه مخابرتی و اینترنت روستا شده‌است.» باد و باران در شهرستان راسک، سبب تخریب ۱۴ اصله پایه شبکه برق و در شهرستان ایرانشهر باعث تخریب هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع برق و ۲ دستگاه‌ ترانس شده‌است.
مدیر بحران سیستان و بلوچستان درباره گرفتار شدن اهالی در سیلاب گفت: «گرفتاران در سیل همگی نجات یافتند. آخرین امدادرسانی به افرادی در دشتیاری و زرآباد بوده‌است.»
محبی ادامه داد: «تا کنون هیچ خسارت جانی از سیل گزارش نشده‌است. به شهروندان و روستاییان تذکر داده شد که بعد از قطع بارندگی برای تماشای سیل نروند زیرا امکان افتادن در آب و بروز حادثه وجود دارد. همچنین لازم است کودکان از بازی در اطراف رودخانه پرهیز کنند.»
با این حال اما به گفته محمد رئیسی، بخشدارساربوک، یکی از اهالی روستای عزیزآباد بخش ساربوک شهرستان قصرقند که برای سرکشی از زمین‌های کشاورزی خود رفته بود درحال عبور از بستر رودخانه کاجو، گرفتار سیل شد و جان باخت.
سید محمدمهدی سجادی، مدیر جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از نجات یک خانواده هفت نفره از غرق شدن در سیل خبر داده‌است.
بارندگی مستمر و شدید به مدت یک شبانه روز در جنوب سیستان و بلوچستان از یکشنبه (۶ اسفند) آغاز شد و باعث طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیل شد.

بیشتر بخوانید:
جزئیات خسارت سیل در جنوب ؛ ادامه بارش ها تا پایان هفته | راه‌های روستایی همچنان مسدود است

کد خبر 835601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha