بارندگی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان که از روز یکشنبه (۶ اسفند) آغاز شد و بیش از یک شبانه‌روز ادامه داشت با طغیان رودخانه‌های فصلی، بسته‌شدن راه‌های روستایی، خسارت به جاده‌ها و غیر حضوری شدن مدارس همراه بود و بر اساس برآوردها تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به همراه داشته است.

نجات از سیلاب در ایرانشهر

به گزارش همشهری آنلاین،مدیر بحران سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بیشترین خسارت‌ سیل در حوزه راهداری در شهرستان‌های نیک شهر، قصرقند و فنوج وارد شده و طبق برآوردهای اولیه تا این لحظه ۲هزار میلیارد تومان است. خوشبختانه سیل هیچ خسارت جانی نداشته است.» مجید محبی افزود: «میزان بارش تا ۲۶۰ میلیمتر در شارگ از توابع قصرقند گزارش شده است. بارش در قصرقند و نیک شهر نیز به میزان ۱۵۰ میلی متر بوده‌است.»
در نیکشهر ۲ دستگاه پل تخریب شد و راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستا قطع شده‌است.
تلاش نیروهای امدادی برای باز شدن راه‌های روستایی همچنان ادامه دارد. محبی ادامه داد: «مسیر اصلی دلگان- ایرانشهر باز شده است و نیروهای امدادی در تلاش باز شدن راه‌های فرعی و روستایی هستند. ستاد مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده‌باش قرار دارد و بازگشایی مسیرهای مسدود شده در دست انجام است.»
عبدالرحمن بلوچی، یکی از ساکنان روستای کریم آباد قصر قند نیز به همشهری گفت: «با جاری شدن سیل و شروع بارندگی دسترسی روستا به شهر قطع شده و در این دو روز بارندگی در روستا ماندگار شدیم. آب و برق وصل است، اما اگر این شرایط ادامه پیدا کند، نگران تامین مایحتاج ضروری و اقلام خوراکی هستیم.» بلوچی ادامه داد: «از شدت بارندگی کاسته شده و باران نم‌نم می‌بارد، اما همچنان راه دسترسی باز نشده است و نمی‌توانیم تردد کنیم.»
گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد فردا تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان شرایط برای بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و تندباد موقتی فراهم است.


کد خبر 835277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha