روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس، وضع حمل خانم باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل گزارش شد که پس از ۲۵ دقیقه‌ی طاقت فرسا و تلاش بی وقفه کارشناس ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل منجر به نجات جان مادر و فرزندی به نام "عبدالله" شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق در مناطق بالادست بخش بابلکنار در منطقه برف‌گیر جاجن افتاد که با وجود بسته بودن مسیر عبور به علت بارش شدید برف امکان انتقال مادر به مرکز درمانی میسر نبود و مادر در منزل فرزند خود را به دنیا آورد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بابل گفت: این ماجرا از آنجایی دلهره آور شد که هم جان نوزاد و هم جان مادر در خطر بود، چون نوزاد بعد به دنیا آمدن گریه نمی‌کرد و هم جفت از مادر خارج نشده بود که با تلاش خانم مهرآور کارشناس اورژانس ۱۱۵ بابل اقدامات مشاوره‌ای به پدر خانواده داده شد و جان مادر و فرزند نجات پیدا کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: پس از انجام مشاوره تلفنی، آمبولانس ۱۱۵ بابل از پایگاه هلیدشت و هلال احمر به مکان مورد نظر رسیدند و مادر و فرزند را به بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا منتقل نمودند که پس از انجام مراقبتهای لازم و برطرف شدن خطر ترخیص شدند.

با تولد این نوزاد، این خانواده دارای ۲ فرزند دختر و ۱ فرزند پسر شد.

کد خبر 835578
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha