محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست کاری پیشران‌های اقتصادی بیان کرد: مجموعه دولت این آمادگی را دارد تا به صورت مستمر و منظم با کارآفرینان کشور جلسات مشترک داشته باشد.

نشست کارآفرینان با معاون رئیس جمهور

به گزارش همشهری آنلاین، نشست کاری پیشران‌های اقتصادی با حضور محسن منصوری، معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک در محل مجمع کارآفرینان برگزار شد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان یکی از سخنرانان این نشست با بیان اینکه تولیدکنندگان و بخش‌های تولیدی کشور در متن جامعه و کشور قرار دارند، اظهار کرد: ما از ثروتمند شدن کسی ناراحت نمی‌شویم؛ ثروتمند شدن کارآفرینان به نفع کشور است.

منصوری عنوان کرد: جهت عمومی کشور رو به رشد است. باید در گفت‌وگوها تصویر واقعی کشور را نشان دهیم. پیشران‌ها و فعالان بخش خصوصی با تمام مشکلات اقتصادی که وجود دارد اقتصاد کشور را حفظ کرده و آن را سرپا نگه داشته‌اند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: عزم دولت برای حل مسائل اقتصادی جدی است و ما در مجموعه دولت این آمادگی را داریم از تولیدکنندگانی که با چالش و محدودیت روبه‌رو هستند، حمایت و برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: ما مکلف به پیگیری هستیم و از احداث واحدهای جدید صنعتی در کشور حمایت می‌کنیم و قطعا رشد اقتصادی از طریق افزایش بهره‌وری و سرمایه گذاری در کشور اتفاق خواهد افتاد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: آیت الله رئیسی یکی از دلسوزان بخش تولید در کشور هستند. مجموعه دولت این آمادگی را دارد تا به صورت مستمر و منظم با کارآفرینان کشور جلسات مشترک داشته باشد.

لزوم ایجاد یک سیستم دیده بانی برای اقتصاد مقاومتی

حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در ابتدای این نشست گفت: طی ۱۰ سال گذشته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد و امسال وارد ۱۰ سال دوم این سیاست شدیم اما متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدام و ارزیابی توسط سیستم حکمرانی تا این ساعت انجام و ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته متعلق به روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بود، افزود: ما علاقمندیم در سال دوم بتوانیم صاحب یک برنامه مدون باشیم. لذا آمادگی کامل برای تدوین هر نوع برنامه‌ای را داریم.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه با انتقاد از وضعیت موجود تصریح کرد: ما می‌توانیم برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با ایجاد یک سیستم دیده‌بانی به طور سالانه گزارش جامعی را درخصوص نحوه چگونگی اجرای برنامه‌ها به سیستم ارائه کنیم.

چندنرخی بودن ارز فسادزاست

همچنین، علی سرزعیم، رئیس مرکز مطالعات راهبردی مجمع کارآفرینان ایران در ادامه این جلسه با بیان اینکه به طور کلی اقتصاد به دو دسته کلان و خرد تقسیم می شود، گفت: وظیفه دولت ثبات‌سازی در اقتصاد کلان است و در ادامه کارآفرینان در اقتصاد خرد فعالیت می کنند، لذا برای موفقیت در اقتصاد خرد باید اقتصاد کلان به ثبات برسد.

وی افزود: برای یک اقتصاد کلان موفق باید ساختارها در سیاست‌های خارجی، سیاست ‌های داخلی و سیاست‌های اقتصادی اصلاح شود. درواقع این سه گام شرط اصلی اصلاح اقتصاد کلان و در نهایت خرد است.

سرزعیم با بیان اینکه تحریم یکی از عوامل اصلی و اثرگذار بر اقتصاد خرد است، مطرح کرد: هرچقدر این تحریم‌ها در کشور ادامه یابد وضعیت دشوار می‌شود. باید سیاست‌های داخلی کشور هرچه سریع‌تر اصلاح و همچنین امنیت سرمایه ایجاد شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به اینکه ارز چندنرخی فسادزا است، تاکید کرد: اگر چند نرخی در کشور حذف شود، قطعا فساد در کشور کاهش می‌یابد. متاسفانه در وضعیت چند نرخی‌ها فضای مانور برای کارآفرینی و اقتصاد دشوارتر است.

وی گفت: آغوش باز در سیاست داخلی از عوامل اصلی به ثبات رسیدن اقتصاد است. ما نیازمند سرمایه اجتماعی هستیم، لذا دولت باید روابط خود را با جامعه و مردم اصلاح کند. این روزها مردم درگیر مشکلات و تنگناهای مالی هستند.

کد خبر 835434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha