مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
۱ نفر

فرودگر SLIM، کاوشگر قمری از ژاپن، به شکل شگفت‌انگیزی موفق شده است که در شب‌های سرد و خشک ماه، بدون سرنشین، سطح ماه را طی کند و در عملیات زنده‌ماندن موفقیت‌آمیز باشد.

کاوشگر

به گزارش همشهری آنلاین، آژانس فضایی ژاپن اعلام کرده است که کاوشگر قمری ژاپن پس از بیدار شدن از یک خواب ۲ هفته ای سرد و تاریک در ماه، موفق به انجام شگفتی دیگری شده است.

فرودگر هوشمند بدون سرنشین برای بررسی ماه(SLIM) در ماه گذشته با نشستن در زاویه نامناسبی روی سطح ماه، باعث شد صفحات خورشیدی آن در وضعیت نادرستی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

سپس آژانس اکتشافات هوافضایی ژاپن(JAXA) اعلام کرد که با تغییر زاویه‌ای که خورشید به آن دارد، SLIM دوباره فعال شده و مشاهدات علمی از دهانه‌های برخوردی ماه را با یک دوربین با کیفیت بالا انجام داده است.

نجات کاوشگر ژاپنی از شب سرد ماه!

با فرا رسیدن شب‌های طولانی ماه و بازگشت تاریکی، SLIM دوباره به خواب رفت. با این حال، آژانس فضایی ژاپن نمی‌دانست آیا SLIM قادر به بیدار شدن در شرایط سرما و سخت ماه است یا خیر، زیرا این فرودگر برای شرایط سرد و خشک ماه طراحی نشده بود.

آژانس فضایی ژاپن اکنون اعلام کرده است که فرمانی به SLIM داده شده و SLIM با موفقیت پاسخ داده است.

به گفته این آژانس فضایی، SLIM موفق به زنده ماندن در شب‌های قمری شده است و این در حالی است که عملکرد ارتباطی خود را حفظ کرده بود.

کد خبر 835267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha