شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده است که با استفاده از سرویس اینترنت ماهواره‌ای Direct to Cell، یک پست را در شبکه اجتماعی X منتشر کرده است.

اسپیس ایکس

به گزارش همشهری آنلاین، اسپیس‌ایکس اوایل دی‌ماه، اسپیس‌ایکس اولین ماهواره‌های سرویس Direct-to-Cell را پرتاب کرد و پس از مدتی قابلیت ارسال اولین پیامک با این سرویس را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

حالا، این شرکت با موفقیت یک پست را از طریق اینترنت ماهواره‌ای در شبکه اجتماعی X منتشر کرده است.

اسپیس ایکس در صفحه رسمی خود در این شبکه اجتماعی نوشته است: «این پست از طریق ماهواره Direct to Cell اسپیس ایکس در فضا ارسال شده است.» این متن نشان می‌دهد که عملکرد این ماهواره با موفقیت انجام شده است.

این آزمایش مهم یک گام دیگر در جهت ارائه ارتباط ماهواره‌ای مستقیم برای گوشی‌های عادی است.

SpaceX قصد دارد تا در سال جاری سرویس ارسال پیام متنی ماهواره‌ای را به کاربران ارائه دهد و سپس در سال ۲۰۲۵، اینترنت ماهواره‌ای را برای گوشی‌های عادی قابل دسترس کند تا بتوانند ویس و دیتا را ارسال کنند.

ارسال اولین پیامک با اینترنت ماهواره‌ای از یک گوشی معمولی

در اواخر آذرماه، SpaceX توانست مجوز ارسال ماهواره‌های Direct to Cell به مدار را از کمیسیون ارتباطات فدرال دریافت کند.

این کمیسیون به شرکت SpaceX اجازه داد تا در یک دوره آزمایشی ۶ ماهه تعداد ۸۴۰ ماهواره را پرتاب کند. بنابراین در آینده نزدیک ماهواره‌های بیشتری از این مجموعه به مدار فرستاده خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر SpaceX، شرکت AST SpaceMobile نیز قصد دارد این سرویس را برای گوشی‌های عادی فراهم کند. گوگل و AT&T نیز به تازگی در AST SpaceMobile سرمایه‌گذاری کرده‌اند، که نشان می‌دهد شرکت‌ها به اهمیت این فناوری در آینده بازار توجه دارند.

ارسال اولین پیامک با اینترنت ماهواره‌ای از یک گوشی معمولی

استفاده از این سرویس‌های جدید اینترنت ماهواره‌ای نیازی به سخت‌افزار یا نرم‌افزار خاصی ندارد. با این حال، هنوز هزینه آن مشخص نشده است و با شروع نسخه بتای این سرویس‌ها، اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

کد خبر 835012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    4 0
    بعضی از مسئولین به دنبال فیلترینگ و بیشتر کردن محدودیت در ارتباطات هستن و بعضی از دانشمندان هم به دنبال رفع محدودیت ها و آزادی بیشتر بشر...
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    به دوران بای بای فیلترینگ نزدیک می شویم
  • ناشناس FR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    به امیداینترنت ماهواره ای درایران