دانشمندان ۲ اثر باستانی را کشف کرده‌اند که از فلزی ساخته شده که در زمین یافت نمی‌شود. این کشف غیرمعمول، ۶۱ سال پس از یافتن گنجینه‌ای از عصر برنز ایبری در یک گودال شن در اسپانیا به دست آمده است.

گنج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان، این گنج به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گنجینه های طلایی است که تا به حال پیدا شده است و قدمت آن به عصر برنز اروپا برمی‌گردد.

در میان ۶۶ شیء کشف شده این گنج اشیاء طلایی، نقره ای و کهربایی دیده می شود.

۲ شیء مورد بحث اما از آهن ساخته شده اند و در مقایسه با سایر موارد نسبتاً زنگ زده به نظر می رسند. یکی از آنها یک دستبند آهنی معمولی و دیگری نیمکره ای متشکل از آهن و طلاست. این جسم نیمکره ممکن است بخشی از یک عصای بزرگ تر باشد. هر دوی این اشیاء تخمین تاریخ گنجینه ویلنا را سخت کرده اند.

بیشتر بخوانید:

سالوادور روویرا-لورنس، رئیس بازنشسته بخش نگهداری موزه ملی باستان شناسی اسپانیا، تحقیقات در مورد این موارد را رهبری کرد.

تصاویر | ماده اولیه این ۲ شیء باستانی زمینی نیست | فلزی که از فضا آمده است!

اکنون محققان فکر می کنند که آنها از آهن شهاب سنگ ها ساخته شده اند و نه از فلزی که روی زمین یافت می شود. آنها یافته های خود را در مجله Trabajos de Prehistoria منتشر کرده اند.

این محققان می گویند که وجود ۲ قطعه آهن، یک نیمکره توخالی و یک دستبند یا حلقه باز در گنج ویلنا(آلیکانته) از زمان کشف آن در سال ۱۹۶۳، بحث‌هایی را درباره زمان‌شناسی آن ایجاد کرده است.

دانشمندان امیدوارند تحقیقات بیشتر به تایید یافته های آنها کمک کند. گنجینه ویلنا که در اول دسامبر ۱۹۶۳ توسط آقای خوزه ماریا سولر کشف شد، مجموعه ای دیدنی از ۶۶ قطعه فلز مختلف است.

بیشتر بخوانید:

این مجموعه شامل کاسه، دستبند، بطری، زیور آلات طلا، سه بطری نقره، یک دستبند آهنی، یک قطعه آهنی دیگر با زیورآلات طلا و یک دکمه کهربایی و طلایی است.

تصاویر | ماده اولیه این ۲ شیء باستانی زمینی نیست | فلزی که از فضا آمده است!
گنج ویلنا که در سال ۱۹۶۳ کشف شد

وب سایت موزه باستان شناسی ویلنا می گوید: «این گنجینه یک محموله منحصر به فرد حدودا ۱۰ کیلویی از طلاست که ۳هزار سال پیش از انظار مخفی شده و اکنون به عنوان مهم ترین گنجینه ماقبل تاریخ در اروپا از آن یاد می شود.»

کد خبر 834732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    غارتهای اسپانیا از سرخپوستها...