رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که شهروندان با پرداخت عوارض خود تا پایان سال جاری مشمول ۹درصد تخفیف خواهند شد.

چمران در جمع خبرنگاران

مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که در ابتدای جلسه امروز ناصر امانی گزارش خود از محله امامزاده یحیی را ارائه خواهد داد، گفت: پس از آن اعتراضات فرمانداری تهران در مورد برخی مصوبات بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه تهاترهای پایانه شرق نیاز به مجوز شورای شهر تهران دارد که امروز در شورای شهر بررسی می شود، ادامه داد: همچنین نرخ بازدید از چند مرکز فرهنگی و موزه شهرداری تهران نیز بررسی خواهد شد.

چمران در مورد برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه در تهران گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها ترافیک را چند برابر می کند و بارها در شورا جوش زدیم و خواهش و تمنا کردیم؛ اما خواهش و تمنا فایده نداشته و باز هم در آستانه سال جدید نمایشگاه های پرمخاطب برگزار می کنند و موجب ناراحتی و عصبانیت مردم می شود و ما اعتراضات را شفاهی و کتبی اعلام کردیم.

چمران در مورد ایمن سازی بازار گفت: شهردار منطقه۱۲ در زمان بررسی لایحه بودجه درخواست بودجه‌ای برای ایمن سازی بازار می‌کرد که تا حدودی محقق شد؛ اما ایمن سازی مغازه‌های بازار بر عهده مالکان است و شهرداری هم به آنها کمک می‌کند که در هماهنگی با میراث فرهنگی، نوسازی و بازسازی را انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: وقتی وارد بازار می‌شوید، می‌بینید که بسیاری از کوچه ها و راسته‌ها سقف‌های موقت می‌زنند که نشان می‌دهد کسبه آمادگی همکاری دارند؛ اما بازار باید طرح جامع جداگانه داشته باشد که در گذشته این طرح تدوین شد و حتی می‌خواستند زیرگذرهایی را بسازند که عملیاتی نبود.

او در مورد ساماندهی معتادان متجاهر در تهران تصریح کرد: شهرداری تهران کارهای خوبی در این زمینه داشته و مکان‌هایی برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد کردند؛ اما هنوز به طور کامل انجام نشده و باید استمرار داشته باشد. می دانید که تهران بزرگ است و هر کجا را بگیری یک جای دیگر درگیر می شود و باید یک برنامه ای باشد که با هماهنگی همه موفق باشند.

چمران در مورد توزیع قبوض عوارض سالانه در شهر تهران گفت: امیدوارم بودیم که قبوض عوارض زودتر از اسفندماه و حتی در تابستان به دست شهروندان برسد و بر همین اساس اصرار خواهیم کرد که سال آینده این قبوض زودتر منتشر شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: تأکید کرده بودیم که توزیع قبوض به صورت کاغذی نباشد اما دوستانمان در شهرداری اعلام کردند که همه شهروندان دسترسی به همه زیرساختهای مجازی ندارند. با این حال اعلام کردند که برای شهروندانی که در گذشته قبوض شان را اینترنتی پرداخت کرده بودند، قبوض کاغذی ارسال نشده است.

چمران با بیان اینکه این قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری است و جزو عوارض پایدار هستند که سالانه بر اساس زیربنای ساختمان و طبق فرمولی محاسبه می شود، گفت: شهروندان اگر تا آخر سال نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند مشمول تخفیف ۹ درصدی خواهند بود و اگر به سال آینده موکول کنند مشمول جریمه خواهند شد.

او با بیان اینکه درآمدهای عوارض نوسازی درآمد مستقیم و بودجه شهرداری تهران است و صرف امورات شهر تهران می شود، در مورد رقم پرداختی مردم گفت: پیش بینی ها نشان می دهد این رقم زیادی نیست و حتی در سال‌های قبل دیدند درآمدهای این عوارض، هزینه چاپ کاغذ را هم پوشش نمی‌دهد؛ اما از سال ۸۲ ارقام در مجلس اضافه شد تا حداقل به مبلغی برسد که شهرداری مایل به ادامه دادن باشد.

کد خبر 835121
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha