دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
۰ نفر

رکورددار بودن در آمار جراحی‌های زیبایی را می‌توان توجیه کرد، اما پایین آمدن سن متقاضیان عمل زیبایی دیگر فاجعه‌ای‌است که در سال‌های اخیر در حال رخ دادن است.

جراحی زیبایی

به گزارش همشهری آنلاین، طبق آمارها بیش از ۲۵ هزار جراحی رسمی و ۸۰ هزار جراحی ثبت نشده در مراکز غیررسمی انجام می‌شود و نکته مهم این است که در گذشته سن مورد تأیید برای انجام عمل جراحی ۱۸سالگی بود؛ اما امروزه این سن کاهش یافته و اعلام می‌شود که دختران از ۱۴سالگی و پسران پس از ۱۶سالگی شرایط عمل را دارند؛ هرچند که سن تنها یک فاکتور است و عوامل دیگری همچون رشد سنی، جسمی، روانی و تکامل روحی و شخصیتینیز در این زمینه تأثیرگذارند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران پایین آمدن سن متقاضیان جراحی زیبایی و افزایش عمل‌های جراحی زیبایی را به‌علت تبلیغات گسترده در فضای مجازی می‌داند و می‌گوید که بعضی کشورها برای آن قوانین کارآمد تدوین کرده‌اند اما ما برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

کافی است در این‌باره در شبکه‌های مجازی سرچ کنید تا دستتان بیاید که میزان تبلیغات در این زمینه چه‌قدر است. تبلیغاتی که نه فقط پزشکان متخصص، بلکه پزشک‌نماها هم با استفاده از آن متقاضیان زیبایی را جذب می‌کنند و در نهایت با عمل‌های غیراصولی خسارات جبران ناپذیری به سلامت افراد وارد می‌کنند.

درحالی‌که باید تبلیغات زیبایی در فضای مجازی به‌طور هوشمند کنترل شود تا بیماران بتوانند به راحتی به جراحان ذیصلاح قانونی در امر جراحی پلاستیک و زیبایی دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر به‌طور مؤثری جلوی فعالیت مداخله‌گران گرفته شود. به‌این‌ترتیب شاید نوجوانان هم از عمل زیبایی منصرف شوند و اگر لازم باشد در سن بالاتر زیر تیغ جراحی بروند.

کد خبر 835018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha