مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵
۰ نفر

یکی از پول‌سازترین محصولات در کشور ما لوازم آرایشی است. محصولاتی که تقلبی اش تا دلتان بخواهد زیاد است و بویی از علامت استاندارد و نشان کنترل‌های بهداشتی نبرده‌اند و به سادگی می‌توانند بیماری‌های پوستی و... را شایع کنند.

لوازم آرایشی

به گزارش همشهری آنلاین، حتی با وجود آنکه مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند لوازم آرایشی و بهداشتی که قاچاق هستند و مورد تأیید نیستند و به اسم محصولات خارجی فروخته
می شوند را خریداری نکنید، اما همچنان هستند فروشندگانی که لوازم آرایشی غیر استاندارد می فروشند و بسیاری از مردم هم از آنها خرید می‌کنند.

داشتن پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا از ویژگی‌های مهم کالای اصیل است، اما بسیاری از کالاها به‌ویژه لوازم آرایشی، بدون بارکد نشان سلامت و حتی بسته بندی مناسب عرضه می‌شوند و فروشندگان به راحتی مدعی اصل و قابل پیگیری بودن کالای خود هستند؛ اما تا شما از آن محصول استفاده نکنید و بعد پوست تان خراب نشود، پیگیر ماجرا نمی شوید و آن موقع هم دیگر کسی قبول نمی کند که مشکل از محصول تقلبی ای بوده که فروخته است.

این روزها با نزدیک شدن به پایان سال میزان فروش این دسته از اقلام چند برابر شده و به قول معروف بازار فروش لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی حسابی داغ است و برخی فروشندگان بی انصاف تورشان را پهن کرده‌اند تا باز هم مانند هر سال از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هم تأکید کرده که لوازم آرایشی غیرمجاز و تقلبی نخرید و علاوه بر آن، برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر می‌شود، توجه داشته باشید؛ چرا که این لوازم ارتباط مستقیم با سلامت شما دارند و نوع تقلبی آنها می‌تواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

بهتر است از محصولات مرغوب ایرانی استفاده کنید و بعد هم به هشدار مسئولان وزارت بهداشت توجه کنید تا این آخر سالی دچار عوارض پوستی نشوید.

کد خبر 834978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha