مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

جوادنصرتی: دانشمندان به یافته‌های جدیدی برای مقابله با تهوع صبحگاهی که یکی از نشانه‌های اولیه بارداری در زنان است دست‌یافته‌اند.

به گزارش تایم دانشمندان تا پیش از این نتوانسته بودند داروی مناسبی برای مقابله با این بیماری بسیار ساده کشف کنند. یکی از دلایلی هم که این بیماری در زنان باردار معمولا بدون درمان رها می‌شود حساسیت مادران و پزشکان آنها درباره سلامتی جنین است.

اما یک گروه تحقیقاتی کانادایی گفته است که یک داروی ضدتهوع به نام متوکلوپرامید که مصارف عمومی هم دارد می‌تواند برای برطرف کردن این حالت در زنان باردار بدون به جاگذاشتن عوارض خاصی برای مادر و نوزاد مصرف شود.

این دارو در برخی از کشورها مانند آمریکا برای زنان باردار تجویز نمی‌شود اما در اروپا وبسیاری از کشورها از این دارو برای مقابله با تهوع صبحگاهی استفاده می‌شود.

در تحقیقی که در این باره انجام گرفته است حدود 3500 کودکی که از سال 1998 تا 2007 به دنیا آمده‌اند تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تاثیر استفاده این دارو توسط مادرانشان روی آنها آزمایش شده است.

نتیجه اینکه کودکانی که مادرانشان از این دارو استفاده کرده بودند از لحاظ داشتن مشکلاتی که از مادر به نوزاد منتقل می‌شود هیچ تفاوتی با کودکانی که مادرانشان از این دارو استفاده نکرده‌اند، ندارند.

نکته دیگر این تحقیق این است که میزان مصرف این دارو از سوی مادران هم هیچ تاثیر خاصی بر کودکانی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند نداشته است.

در همین رابطه یکی از استادان دانشگاه آیوا آمریکا با اعلام اینکه این تحقیق به خوبی مشخص می‌کند که متوکلوپرامید عوارض چندانی برای مادران باردار ندارد عنوان کرده بهتر است سازمان دارو و غذای آمریکا اجازه تجویز این دارو برای مادران باردار را صادر کند.

کد خبر 83476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز