مبارزه با پولشویی، گلوگاه مبارزه با فساد اقتصادی است و آن‌گونه که متولیان مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم می‌گویند: تدابیر ویژه‌ای برای این موضوع اندیشیده شده است.

هادي خاني

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر شورای عالی مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، به همشهری گفت: اهمیت مبارزه با پولشویی ازاین‌جهت بسیار زیاد است که هر فسادی اتفاق می‌افتد با هدف کسب منابع نامشروع است و این پول کثیف و نامشروع برای استفاده توسط فرد فاسد باید مسیر پولشویی را طی کند؛ ازاین‌رو وقتی ما در مبارزه با پولشویی بتوانیم موفق‌تر از قبل عمل کنیم، خودبه‌خود انگیزه فساد را نیز کاهش می‌دهیم.

هادی خانی، معاون وزیر اقتصاد با حضور در غرفه همشهری در نمایشگاه رسانه‌های ایران، گفت: در بحث مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم به‌زودی با حضور مسئولان کشور، سند ملی ریسک کشور رونمایی می‌شود. در این سند، حدود ۱۶۰۰ اقدام برای دستگاه‌های اجرایی تعریف کردیم که بر اساس آسیب‌های شناسایی شده، با اجرای این برنامه‌ها در بحث مبارزه با جرائم منشأ پولشویی و خود پولشویی موفق‌تر عمل کنند.

او ادامه داد: مرکز اطلاعات مالی به‌عنوان دبیرخانه شورای عالی مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، با قوت، پولشویی در حوزه‌های ارز، قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و فرار مالیاتی ورود جدی داشته و در تلاش هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، همه منافذی که منجر به فساد اقتصادی و پولشویی می‌شود را مسدود کنیم.

معاون وزیر اقتصاد، تعیین سطح فعالیت را یکی از ظرفیت‌های قانونی برای شناسایی و مقابله با پولشویی عنوان کرد که فعلاً در حوزه خدمات کارت به کارت به بانکها ابلاغ شده و در مورد همه اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی اجرا می‌شود.

به گفته او، در این کار، کسانی که فعال اقتصادی نیستند؛ اما در حوزه کارت به کارت تراکنش‌های بالا دارند، به عنوان افراد مشکوک به فرار مالیاتی و پولشویی رصد می شوند.

کد خبر 834232
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha