شهردار منطقه ۱۶ ضمن اشاره به جا به جایی دستفروشان شوش از خیابان صابونیان گفت: مشکلات امنیتی و اخلاقی زیادی در این نقطه رقم خورده بود. خوشبختانه با همت همکاران منطقه موفق شدیم تا جمع آوری بساط گستری و دستفروشی صنفی را رقم بزنیم.

سالاری پور

محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین به موضوع ساماندهی دستفروشان این منطقه پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان مربوط به دستفروشان است. متأسفانه سدمعبر صنفی، وانتی و بساط گستری وجود دارد.

او افزود: ما در بازار شوش توانستیم دستفروشان را ساماندهی کنیم، در خیابانی به نام صابونیان به دلیل حضور پر رنگ دستفروشان کل پیاده راه گرفته شده بود و متأسفانه مشکلات امنیتی و اخلاقی زیادی در این نقطه رقم می‌خورد. خوشبختانه با همت همکاران منطقه موفق شدیم تا جمع آوری بساط گستری و دستفروشی صنفی را رقم بزنیم.

به گفته شهردار منطقه ۱۶«در حال حاضر بساط گستران در یک نقطه بی دفاع شهر مستقر شدند تا درآمد آنها تحت تأثیر قرار نگیرد، در این نقطه قبلا کارتن خواب‌ها و معتادها حضور داشتند. حضور بساط گستران در این نقاط و نظارت نیروی انتظامی موجب شد تا این فضا، ایمن و امن شود. دادستان تهران و مسئولان نیروی انتظامی از این ظرفیت بازدید و تقدیر کردند.»

او در رابطه با سدمعبر وانتی‌ها که بیشتر در محله جوادیه و خزانه حضور دارند،‌ گفت: برای حل این مشکل نیز با پلیس راهور و نیروی انتظامی در حال رایزنی هستیم و تا ۲ ماه آینده مشکل در این منطقه به طور کامل رفع و رجوع می‌شود.

سالاری پور با اشاره گسترش سرانه فضای سبز در این منطقه، توضیح داد: سرانه فضای سبز در منطقه ۱۶ عدد مناسبی دارد اما در ۲ محله جوادیه و علی آباد سرانه بسیار پایین است، در محله جوادیه زمین تملک شده است و در حال احداث بوستان شهری هستیم. این بوستان تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. یک بوستان شهری نیز در محله علی آباد با متراژ ۲۲ هزار متر مربع احداث خواهد شد، ماه گذشته تملک این بوستان پایان یافت. براساس برنامه‌ریزی قرار است که این بوستان تا پایان سال ۱۴۰۳ در اختیار شهروندان قرار بگیرند.

او افزود: پروژه‌های دیگر مانند چیت سازی،‌روغن نباتی قو و گاراژ خاکی قرار است در مسیر تأمین سرانه‌های عمومی شهروندان(فرهنگی،فضای سبز، مذهبی و...) مورد استفاده قرار بگیرند.

سالاری پور در رابطه با تملک کارخانه روغن نباتی، گفت: با توافقاتی که در کمیسیون ماده ۵ انجام شده است، ۵۰ درصد این زمین به سرانه شهری تبدیل می‌شود و مابقی در اختیار خود مجموعه روغن نباتی خواهد بود که برای ساخت و ساز مجموعه مورد نیازشان استفاده کنند به عبارت دیگر بخشی مسکونی و بخشی برای سرانه شهری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 834188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha