در چهارمین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اردکان یزد، نمایش اتفاقات عجیب ۱۶ سالگی اجرا خواهد شد که ویژه نوجوان است.

16 سالگی

به گزارش همشهری آنلاین، ‌نویسنده و کارگردان نمایش اتفاقات عجیب ۱۶ سالگی با تاکید بر این که برگزاری جشنواره قطعا به روند کیفی تولید آثار در استان‌ها و شهرستان‌ها منجر خواهد شد، گفت: جشنواره فرصت مغتنمی‌برای دیدن، شنیدن و درک موضوعات مرتبط با نسل جدید جامعه است.

داوود زارع گفت: «نمایشی که ما در جشنواره به روی صحنه خواهیم برد، نمایشی است با، برای و درباره نوجوانان با نام «اتفاقات عجیب ۱۶ سالگی» که در بخش تئاتر نوجوان از شهر تهران به جشنواره راه یافته است.»

او درباره قصه این نمایش گفت: «داستان نمایش درباره دختر نوجوانی است که همیشه دوست دارد بزرگ شود و به دنیای بزرگسالی پا بگذارد. در شب تولد ۱۶ سالگی اش و پس از فوت کردن شمع متوجه می‌شود که زمزمه‌ها و نواهای درونی آدم بزرگ‌ها را می‌فهمد و بدین سان وارد دنیای بزرگسالان می‌شود. آنها مشکلات و دغدغه‌های فراوانی دارند و هر کدام در دنیای خود غرق شده اند. می‌فهمد از پدر و مادرش تا سایر مهمانان همگی دردهایی دارند که مختص خودشان است وآدم بزرگ‌ها نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند. دختر نوجوان می‌کوشد تا قبل از پایان مهمانی کاری انجام دهد.

نویسنده و کارگردان نمایش اتفاقات عجیب ۱۶ سالگی در خصوص دلایل تمرکز بر این سوژه برای اجرای نمایش، گفت: «من به عنوان مربی تئاتر و همچنین کارگردان نمایش که اغلب کارهایم در چند سال گذشته برای گروه سنی نوجوان بوده، هیچ‌گاه نمایشنامه‌ای را برای تمرین و اجرا انتخاب نمی‌کنم. سعی می‌کنم تا با موضوعات مهمی‌که در ذهن بچه‌هاست بتوانم درامی‌را شکل بدهم و از آنجاست که به کمک خود بچه‌ها داستان یا داستان‌های من شکل گیرد.»

او اضافه کرد: «تمامی ‌بازیگران نمایش ما هنرجویان و هنرآموختگان نوجوان رشته بازیگری در آموزشگاه هنرهای نمایشی توانش هستند و همگی ۱۵ تا ۲۰ سال دارند، و تلاش داریم در آن به دغدغه‌ها، مشکلات، آمال و آرزوها و تفکرات نوجوانان در دنیای امروز بپردازیم.»

زارع در خصوص اهمیت حضور این نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز توضیح داد: «قطعا یکی از مسائل مثبت و کارآمد در جشنواره‌ها انتقال تجربه، آگاهی از کیفیت و افکار سایر همکاران و تبادل نظر با سایر گروه‌ها و مخاطبان است‌ و این موضوع قطعا به رشد کیفی آثار در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز منجر خواهد شد.

او اضافه کرد: «جشنواره فرصت مغتنمی ‌برای دیدن، شنیدن و درک موضوعات مرتبط با نسل جدید جامعه است؛ نسل جدیدی که قرار است به زودی به جای ما امور را به دست گیرد. آنها پدران و مادران جدید خواهند بود و چه ابزار بهتر و قدرتمندتری از نمایش برای تربیت صحیح آنها وجود دارد.»

نمایش نمایش اتفاقات عجیب ۱۶ سالگی جمعه، ‌ ۴ اسفند در تالار فرهنگ اردکان روی صحنه خواهد رفت. بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا عبارتنداز:رومینا ابراهیم زاده، سارینا ابراهیم زاده، امیر مهدی اعتماد فر، محمدعلی افضلی فر، رومینا باقی فر، کیمیا حیدری، طناز رجایی، یگانه رزاقی، ‌ دنیز رضوی، ‌سوگند زارع لواسانی، ‌مائده غلامی، کیمیا محمدی، مرسا مشقتی، ثنا مهدی فر، حدیثه میرزائی، نیما نظری، احسان نیک طلب، ‌ مهدیار وجدانی، فرزین ودادی

آریا الماسی و روژان وصافی هم اجرای موسیقی را بر عهده دارند

کد خبر 834138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha