کاربران فضای مجازی این سئوال را مطرح می‌کنند که چرا بی بی سی فارسی دوباره به موضوع کهنه مرگ سرکرده پیشین منافقین چنگ انداخته است؟

ترکی فیصل بی بی سی فارسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ به محلی برای تحرکات ضدانقلاب تبدیل شده بود. غیر از «مصی علینژاد» که به اذعان کاربران ضدانقلاب در این کنفرانس به ارائه پروژه جدید خود پرداخت، رسانه‌های ضدانقلاب نیز دست به کار پوشش این کنفرانس در جهت اهداف سیاسی خاص خود زدند.

جالب اینجاست که مصی علینژاد سعی کرد که خود را نماینده ضدانقلاب و خصوصا زنان بنامد و ادعا کرد که با تلاش وی مقامات ایرانی به این کنفرانس دعوت نشده‌اند؛ موضوعی که با بازخورد منفی کاربران ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و وی را متهم به دروغگویی کردند که تصمیم برای عدم دعوت نمایندگان ایران و روسیه را به نام خود ثبت کرده‌ و رفتار وی برای مصادره هر چیز را نشانه کاسبی سیاسی وی خواندند که تصورمی‌کند با افراد ساده و ناآگاه روبروست.

این در شرایطی است که برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ بدون حضور روسیه و ایران با انتقاداتی همراه شده است. به عنوان مثال، «روزنامه فایننشال تایمز» نوشت که جمع شدن کشورهای همفکر دورهم در موقعیت‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد و کنفرانس مونیخ نباید فرصت گفتگو با دشمنان را از دست بدهد. در انتقاد دیگر نیز اندیشکده استیمسون تیتر زد: «کنفرانس امنیتی مونیخ ارزش خود را به عنوان مکانی برای گفتگو میان دشمنان از دست داد.»

تلاش بی‌بی‌سی برای زنده کردن مسعود رجوی | ماجرای مرحوم خواندن رجوی ازسوی مقام سعودی چه بود؟

از سوی دیگر حاشیه قابل توجه دیگری که در این کنفرانس بوجود آمد، مصاحبه خبرنگار بی بی سی فارسی با «ترکی الفیصل» ‌رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی بود که درباره سرنوشت «مسعود رجوی»‌ سرکرده پیشین گروهک منافقین از وی سئوال پرسد.

بی بی سی فارسی در ابتدا از قول ترکی الفیصل درباره اظهار نظر چند سال پیش خود که از مرگ مسعود رجوی خبر داده بود پرسید و این شاهزاده سعودی گفت که اصلا مسعود رجوی را ندیده است و اینطور تصور کرده که زنده نیست و بعد از این سخنان خود مسعود رجوی با وی تماس گرفته و اعلام کرده که زنده است و فیصل نیز از او به خاطر این اظهار نظرش عذرخواهی کرده است.

اما بعد از مدتی بی بی سی فارسی خبر خود را تصحیح و عنوان کرد فیصل در حقیقت گفته است که از سوی منافقین با وی تماس گرفته شده و نه خود مسعود رجوی.

ترکی‌الفیصل در این مصاحبه مطرح کرده بود که بعد از این سخنرانی آن‌ها [سازمان مجاهدین خلق] تماس گرفتند و گفتند که او[مسعود رجوی] زنده است.


این اقدام بی بی سی فارسی که با اشتباه معناداری نیز همراه شده است باعث واکنش برخی از اعضای جدا شده سازمان منافقین شد و آنان اینگونه تعبیر کردند که چطور مسئول استخبارات عربستان سعودی که با منافقین ارتباط و مراوده داشته و به آنان کمک مالی می‌کردند، نمی‌دانست مسعود رجوی زنده است یا مرده؟!

برخی مطرح می‌کنند که اعلام خبر مرگ مسعود رجوی توسط فیصل در ۷ سال پیش یک بازی تشکیلاتی به نفع مریم رجوی بوده است.
کاربران فضای مجازی این سئوال را مطرح می‌کنند که چرا بی بی سی فارسی دوباره به موضوع کهنه مرگ سرکرده منافقین چنگ انداخته و آنرا با یک اشتباه فاحش و معنادار روایت کرده است و احتمالا بازی با کارت مرگ رجوی از جمله اهداف تشکیلاتی لندن برای استفاده از اعضای سازمان نفاق صورت گرفته است.

کد خبر 834118
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    3 0
    اگر نمرده پس کدام گوریه اگر زنده بود بی بی سی تا حالا ۱۰ تا گزارش ازش پخش کرده بود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    3 0
    هان چتونه دنبال یه شوهر تشکیلاتی دیگه برای مریم قجر می‌گردید
  • Borzoo NO ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    3 0
    بی بی سی و بــــوق و کـــرنای استعمار را همه می شناسند..اما آن خانم ولگــــــــــــرد (مریم قجـــر) تا کنون 7 تا شــــوهر عــوض کرده.که گویا شوهر هفتمی ( ترکی ال فیصل ) یکبار گفت مسعـــود باطلاقی مـــرده. و اکنون من با مـــریم ازدواج کرده ام..
  • US ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    انشاالله زنده باشه تا در دست ملت ایران تیکه تیکه بشه تروریست کثیف
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      ان شاءالله درسته