معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از اجرای طرح شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: در موضوع باندها و شبکه هایی که کودکان را اجاره و در چهارراه‌ها آنها را استثمار می‌کنند، برخورد قهری و جدی با حمایت قوه قضائیه و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

توکلی زاده

به گزارش همشهری آنلاین؛ برخورد با موضوع کودکان کار چنان حساس و با اهمیت است که محمد امین توکلی زاده از عبارت «جراحی مغز» استفاده کرد و به خبرنگار همشهری گفت: «در این موضوع باید به گونه‌ای رفتار شود تا آسیبی به روح و جسم کودک وارد نشود. در این دوره برای جمع آوری قرار نیست از ابزارهای قهری و اجبار استفاده کنیم. چرا که ۳۲ بار طرح جمع آوری کودکان اجرایی شد اما نتایج مطلوبی به همراه نداشت.»

او با بیان این که بیش از ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان اتباع هستند، تأکید کرد: «بازگرداندن کودکان کار و خیابان به کانون خانواده برایمان مطلوب‌تر است و از این رو برنامه‌ای برای جمع آوری گروهی و انتقال آنها به مراکز نداریم. اولویت اول ما برقراری ارتباط با خانواده این کودکان و آگاه سازی و آموزش دادن به آنها است تا نسبت به حق و حقوق خود و کودکانشان مطلع شوند. کارهای خوبی هم توسط مددکاران سازمان بهزیستی صورت گرفته و موفقیت‌هایی هم حاصل شده است.»

به گفته توکلی زاده برای حمایت و توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان؛ کمیته امداد و سازمان بهزیستی پا به میدان گذاشته‌اند. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به این که مددکاران با کودکان هم ارتباط دوستانه برقرار می‌کنند، توضیح داد: «پس از جلب اعتماد کودکان، مددکاران با آنها صحبت و به حضور در مراکز پویا شهر و مشارکت در برنامه های فرهنگی، ورزشی و ... ترغیب و تشویقشان می‌کنند. در حقیقت هیچ اجباری وجود ندارد و تمام فرایند دوستانه انجام می‌شود.»

برخورد جدی با باندها موضوعی است که توکلی زاده به آن اشاره کرد و گفت: «در موضوع باندها و شبکه هایی که کودکان را اجاره و در چهارراه‌ها آنها را استثمار می‌کنند، برخورد قهری و جدی با حمایت قوه قضائیه و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.»

کد خبر 833924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha