شهردار منطقه ۱۲ گفت: با همکاری شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران برای اولین بار در محور ۱۵ خرداد در محدوده بازار که یکی از معابر پر تردد است ،مجموعه‌هایی را پیش بینی کردیم تا دستفروشان در فضایی محصور شده قرار گیرند و فعالیتشان را انجام دهند.

دستفروشی

وحیدرضا انارکی، شهردار منطقه ۱۲ با حضور در غرفه موسسه همشهری در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات درباره اقدامات این منطقه برای ساماندهی بازار و جذب گردشگر در نزدیکی ایام عید، اظهار کرد: منطقه ۱۲ به واسطه جاذبه‌های گردشگری و وجود بازار که قلب اقتصادی تهران است معمولا جمعیت شناور قابل توجهی را دارد و در ایام عید این جمعیت مضاعف می‌شود، بنابراین لزوم برنامه‌ریزی‌هایی را می‌طلبد.

او ادامه داد: هرساله شاهد بساط گستری دستفروشان در بازار هستیم که نارضایتی کسبه و شهروندان را به دنبال دارد، بنابراین امسال برای جلوگیری از این نارضایتی‌ها ساماندهی لازم را انجام خواهیم داد چرا که یکی از دغدغه های ما ساماندهی دستفروشان است.

انارکی گفت: با همکاری شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران برای اولین بار در محور ۱۵ خرداد که یکی از معابر پر تردد است، مجموعه‌هایی را پیش بینی کردیم تا دستفروشان در فضایی محصور شده قرار گیرند و فعالیت‌شان را انجام دهند تا هم مشکلی در تردد شهروندان از معابر رخ ندهد و هم کسبه بازار ناراضی نباشند.

شهردار منطقه ۱۲ تصریح کرد: فاز اول این پروژه افتتاح شده و درحال سرویس به بساط گستران است و فاز دیگری را آماده کردیم و در اسفندماه تحویل خواهیم داد. با این اقدامات محدوده بازار مدیریت می‌شود و ناهماهنگی که در سال‌های گذشته بود، رفع خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات منطقه برای جذب گردشگر در ایام عید، توضیح داد: مسیرهای گردشگری در سال گذشته که ۴ مسیر بود امسال ۹ مسیر شده است و نسبت به سال گذشته پذیرای شهروندان بیشتری خواهیم بود. باتوجه به این که ماه مبارک رمضان است برنامه های مناسبتی را نیز در نظر گرفتیم و با ستاد گردشگری برای ساعات اجرای برنامه‌ها هماهنگی لازم انجام خواهد شد تا برنامه‌ها بعد از افطار و پاسی از شب ادامه داشته باشد.

کد خبر 833610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    تحت چه برند و اسمی؟