مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: پیک مصرف آب در تهران در اسفندماه برای خانه‌تکانی و در اواسط تابستان است و در این دو برهه مصرف به ۵۵ هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

مصرف آب

به گزارش همشهری آنلاین، محسن اردکانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: قیمت متوسط ۱۰۰۰ لیتر آب خانگی در استان تهران قریب به یک هزار و ۵۰۰ تومان است و نهایتا وقتی این مبلغ با قیمت آب غیرخانگی‌ جمع می‌شود به میانگین حدود ۳ هزار تومان می‌رسد، در صورتی که قیمت یک آب معدنی الان چیزی بالغ بر ۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: این در حالتی است که قیمت تمام شده آب ۸ هزار تومان است، یعنی تقریبا ما یک‌هفتم قیمت تمام شده آب را از مصرف‌کننده خانگی دریافت می‌کنیم و اختلاف شدیدی بین قیمت تمام شده و قیمت عرضه آب وجود دارد اما با این وجود برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در همین رابطه باید بگویم قریب به ۵۵ درصد مشترکین ما که کمتر از ۱۲ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند، مبلغ قبضشان کمتر از ۳۰ هزار تومان در ماه است.

اردکانی در مورد زمان اوج مصرف آب در تهران بیان کرد: پیک مصرف آب در تهران در دو بازه ۲۰ الی ۳۰ اسفندماه برای سنت حسنه خانه‌تکانی و پیک تابستان از ۱۵ تیر الی ۲۰ مردادماه است و در این دو برهه مصرف ما به ۵۵ هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

وی با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و موعد خانه‌تکانی به شهروندان تهرانی توصیه کرد: از مردم می‌خواهم که ضمن حفظ سنت حسنه خانه‌تکانی، به مقوله اسراف و مصرف بهینه آب نیز توجه داشته باشند.

۱۲ میلیارد پاداش خوش‌مصرفی برای تهرانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: هر کسی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خود الگوی مصرف کمتری داشته باشد مورد تشویق قرار می‌گیرد و این تشویق در قبوض آن‌ها به عنوان بستانکاری اعمال می‌شود که در این رابطه تاکنون ۱۲ میلیارد تومان پاداش خوش‌مصرفی بر روی قبوض مصرف‌کنندگان اعمال شده است.

اردکانی ادامه داد: البته برای مصرف‌کنندگانی هم که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند جریمه و محدویت قطع موقت آب اعمال خواهد شد؛ هرچند این جرائم راهکار اصلی نیستند و باید برخی از خرده‌فرهنگ‌ها تغییر کند و مردم متوجه این امر شوند که با پول دادن، آب تولید نمی‌شود و ممکن است به جایی برسیم که هرچقدر هم آب‌بها پرداخت کنیم، آبی برای مصرف وجود نداشته باشد.

وی با مقایسه میزان مصرف آب در سال‌های اخیر در تهران گفت: قبل از سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد از مشترکین آب و فاضلاب استان تهران بیش از ۲ برابر الگو آب مصرف می‌کردند، اما خوشبختانه این مقدار اکنون به ۴ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: شورای مدیریت بحران استانداری تهران طی مصوبه‌ای دستگاه‌ها را ملزم به کاهش مصرف، نسبت به دوره مشابه سال قبل کرده است که در این خصوص ۷۰ درصد از ادارات با ما همکاری لازم را انجام دادند.

اردکانی با بیان اینکه بخشی از ادارات هم مصرف بی‌رویه آب داشتند،گفت: این ادارات اخطار دریافت کرده‌ و آب مجموعه آن‌ها قطع شد، البته به این ادارات اخطار داده‌ایم که در صورت عدم توجه به اخطارها، وضعیت آن‌ها رسانه‌ای می‌شود.

کد خبر 833536
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خانه تکانی نباید فقط در شب عید انجام بشود که کاملا اشتباه است بلکه همیشه ..... االنظافت من الایمان کلام الله :ان الله یحب المطهرین. برای همه چیز اسراف می باشد به جز اب که پاکی می اورد.
  • شهرام CA ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شما کاری به نوروز نداشته باشید بهتره.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر حاکمان ایران کارشناسان مهندسان متخصص ها مسلمان می باشند باید ایران دارای وفور ابی باشد نه خشک سالی!!!! و به پروژه های اب رسانی اهمیت بدهند.