افتتاحیه ویژه برنامه شهدا یکشنبه شب به میزبانی فرهنگسرای خاوران و با حضور امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مردم و خانواده ۴۰ شهید شهر تهران برگزار شد.

شهر شهدا

به گزارش همشهری آنلاین، امین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاح ویژه برنامه شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران، گفت : تهران مبدا بزرگ‌ترین تحولات این قرن بوده و خواهد ماند. استان تهران با ۳۶ هزار شهید و شهر تهران با بیش از ۲۴ هزار شهید یکی از موثرترین شهرها در مسیر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است."


وی افزود: "بهترین‌ تفسیر و نگرش را به تهران رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره شهدا به‌ ما آموختند که فرمودند هویت این شهر را با شهدا و افتخاراتش در ۱۵۰ سال گذشته پیدا کنید."

توکلی درخصوص ویژه برنامه‌ شهر شهدا گفت: "ایجاد اتمسفرهای منطقه‌ای و پهنه‌ای با موضوعات تخصصی یکی از رویدادهای جدید به شمار می‌رود که در مدیریت جدید شهر تهران تعریف شده است. این تجربه را در موضوعات مختلف مانند ایجاد دهکده‌های ورزشی و دهکده‌های نوروزی داشتیم. سپس موضوعات آئینی را هم در نظر گرفتیم که در همین راستا محرم شهر در میدان آزادی در دهه سوم محرم و ابتدای صفر برگزار شد."


معاون شهردار پایتخت ادامه داد: "امسال کنگره شهدای ۲۴ هزار شهید تهرانی که نماد هویتی شهر تهران هستند، برگزار شد و این کنگره با رخدادهایی که در حال برگزاری است، ادامه خواهد یافت تا این کنگره محدود به یک مراسم و مقطع زمانی نشود و یادواره شهدای تهران و ۲۴ هزار شهید تهرانی بتواند در طول سال مداومت داشته باشد."

وی در ادامه افزود:"در راستای برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید تهرانی پروژه ای طراحی شد تا بتوانیم میزبان خانواده ها و کودکان و نوجوانان هم باشیم. به طوری که در طی روز از ابتدای صبح تا ظهر میزبان مدارس هستیم. به نوعی تورها و گشت های ویژه شهر شهدا از مدارس تهران به شهر شهدا می آیند و میزبان آن‌ها خواهیم بود. بعدازظهرها تا پاسی از شب هم میزبان عموم مردم هستیم."


معاون شهردار تهران با بیان اینکه مراسم افتتاحیه شهر شهدا با حضور ۴۰ مادر شهید به نیابت از تمام مادران شهدای ایران و ملت ایران کار خودش را آغاز کرد، گفت: "در این مراسم غرفه هایی مانند غرفه ویژه کودک و نوجوان، غرفه آشنایی با انقلاب اسلامی و غرفه هایی با موضوع جبهه مقاومت و فرهنگ مقاومت و ایثار تدارک دیده شده است."


توکلی زاده در پایان تاکید کرد:" فضای شهر شهدا را تا ماه رمضان حفظ خواهیم کرد و پس از آن تبدیل به شهر رمضان خواهد شد. شهر شهدا با موضوع آئین‌های رمضانی و ماه رحمت الهی کار خود را تا پایان ماه رمضان ادامه‌ خواهد داد."

کد خبر 833402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha