سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز طرح بازنگری در خطوط تاکسیرانی با هدف کاهش صف‌های انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها خبر داد.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین، شادی مالکی از بازنگری در خطوط تاکسیرانی پایتخت خبر داد و گفت: این طرح در راستای کاهش صف انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها به ویژه پایانه ونک مطرح و شروع شده و تا ۲ ماه آینده به بطور کامل اجرا می‌شود.

او ادامه داد : در برخی خطوط که پر مسافر است تاکسی ون اضافه می‌کنیم و برخی خطوط نیز که ضروری نباشد حذف و تاکسی‌های آن به سایر خطوط اضافه خواهند شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: این طرح به مناسبت روزهای پایانی سال که حجم مسافران تاکسی برای خرید شب عید بیشتر می‌شود، اجرایی شده و تلاش داریم که میزان انتظار مسافران در برخی خطوط پر ازدحام را کاهش دهیم.

مالکی با اشاره به اجرایی شدن طرح شاتل سرویس برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: این طرح در شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده و مسافران با استفاده از هوش مصنوعی مراکز پرازدحام را شناسایی و به مرکز کنترل اعلام و تاکسی به آن محل اعزام می‌شود و همچنین این طرح به لحاظ اقتصادی برای شهروندان ارزان تر است.

او با اشاره به برقی سازی ناوگان تاکسیرانی نیز اضافه کرد: طبق قراردادهای صورت گرفته با شرکت‌های چینی ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰ هزار دستگاه ون وارد کشور می‌شود و در ناوگان حمل و نقل پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مالکی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری ۶ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است، افزود: پایتخت حدود ۸۰ هزار تاکسی پلاک تهران دارد که حدود ۶۱ هزار تاکسی دارای کارنامه فعال است که روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کنند.

کد خبر 832894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha