سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که از ۸۰ هزار دستگاه تاکسی پلاک شده، ۶۰ هزار دستگاه تاکسی فعال در تهران وجود دارد که اغلب به سن فرسوگی رسیده اند.

تاکسیرانی شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین؛ نوسازی ناوگان تاکسیرانی از جمله اولویت های مدیران شهری در ادوار مختلف بود و در دوره گذشته نوسازی سالانه ۱۰ هزار دستگاه تاکسی هدفگذاری شد اما محقق نشد. بنا به گفته های شادی مالکی اکنون در پایتخت ۸۰ هزار دستگاه تاکسی پلاک شده که تنها ۶۰ هزار دستگاه تاکسی فعال است.

او به سن تاکسی‌ها اشاره و عنوان کرد: «یکی از ابتدایی‌ترین الزامات تاکسی، ایمن بودن و آلاینده نبودن آن است، در صورتی که میانگین سنی تاکسی‌های تهران، ۹ تا ۱۰ سال است و اغلب گواهی معاینه فنی دریافت نمی کنند و از این رو به مراکر معاینه فنی سایر شهرها مراجعه می کنند.»

به گفته مالکی بیشتر تاکسی‌ها از سیستم ترمز مناسبی برخوردار نیستند و آلایندگی بالایی دارند. برقی سازی این ناوگان هدف مدیریت شهری در دوره ششم است که سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این موضوع عنوان کرد: «اولین هدف ما، نوسازی ناوگان و حرکت به سمت برقی‌سازی تاکسی‌هاست که با پیگیری‌ها و حمایت‌های شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک، ۲۵ هزار دستگاه خودروی برقی به‌ زودی وارد کشور خواهند شد. همچنین طی ۲سال آینده شاهد یک تحول در حوزه حمل و نقل و ترافیک خواهیم بود. چرا که درصدد نوسازی تاکسی‌ها را با حمایت شهرداری تهران و با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، هستیم تا سبد خودروهای پیشنهادی به رانندگان تاکسی متنوع شود و آنها حق انتخاب داشته باشند.»

کد خبر 832423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    بنام خدا، وقتی خودرو سازهای داخلی نمی تونند خودرو برای مصرف کنندگان داخلی تهیه کنند، بهتر است برای تاکسی های فرسوده از خودروهای باکیفیت ژاپنی یا کره ای با قیمت خودرو داخلی، خودرو وارد کنیم، که هم خدا را خوش بیاد و هم بنده ی خدا.