مجید نامجومطلق بر این عقیده است که کادر قلعه‌نویی نیاز به تقویت دارد و البته که کادر فنی شلوغ اصلا خوب نیست.

قلعه نویی

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی: نرسیدن تیم ملی به فینال جام‌ ملت‌های آسیا و عملکردی که شاگردان امیر قلعه‌نویی در این جام داشتند، همچنان یکی از سوژه‌های مهم فوتبال ایران است. مجید نامجومطلق بازیکن سابق تیم ملی در گفت‌وگو با همشهری درخصوص اینکه ایران مثل ۴۸سال گذشته دوباره در راه رسیدن به قهرمانی ناکام ماند، می‌گوید: «ما سال‌هاست که برنامه‌ریزی نداریم و امکانات فوتبال ایران هم در حد صفر است. کشوری مثل قطر بعد از اتمام جام جهانی یکی از استادیوم‌هایش را به‌دلیل صرفه‌جویی در هزینه تخریب می‌کند یا عربستان با سرعت و در عرض چندماه استادیوم می‌سازد ولی ما ۳سال است که قصد تعمیر استادیوم آزادی را داریم و هنوز هم کار بازسازی‌اش تمام نشده است.» او در شکست اخیر تیم فقط فدراسیون را مقصر نمی‌داند: «ما نگاه اصولی و حرفه‌ای به فوتبال نداریم، در این جام هم تیم خوبی داشتیم و در بحث انجام بازی‌های دوستانه یا اردوهای تدارکاتی شرایط ایده‌آلی نداشتیم، در این زمینه فدراسیون و کادر فنی هم مقصر نیستند چون همه می‌دانند چه مشکلاتی در این راه وجود دارد.»
مسیر قهرمانی نداشتیم
اعضای کادر فنی مدعی‌اند که تیم ملی در جام‌ملت‌ها مسیر رو به رشدی داشت اما نامجومطلق با آنها هم‌نظر نیست: «ما در بازی‌هایی که انجام دادیم عملکرد سینوسی داشتیم. وقتی تیمی می‌خواهد در یک تورنمنت به موفقیت برسد و قهرمان شود، طبیعی است که بازی به بازی بهتر ‌شود و به اوج برسد ولی ما این را در تیم ملی ندیدیم. مسیر ما مسیر قهرمانی نبود. تعدادی از بازیکنان هم شرایط خوبی در این جام نداشتند که می‌توان به مهدی طارمی و چند مدافع تیم ملی اشاره کرد. از طرفی ما در خط دفاعی هم ایراد داشتیم و بازی‌های دوستانه ایران هم طوری نبود که بتوان این ضعف‌ها را برطرف کرد.»
سبک خاصی از تیم ندیدیم
الهویی چند روز پیش گفته بود که مربیان بزرگ دنیا را با جام‌هایی که کسب کردند قضاوت نمی‌کنند بلکه با سبکی که در بازی ایجاد می‌کنند قضاوت می‌شوند. نامجومطلق در این خصوص می‌گوید: «من برای ایشان احترام قائل هستم و الهویی یکی از افراد باسواد در فوتبال ایران است ولی این حرف‌ها فقط جنبه توجیه دارد. عملکرد تیم و کادر فنی را با نتایج ارزیابی می‌کنند در ضمن ما سبک خاصی از تیم ملی ندیدیم. ما اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید از اشتباهات درس بگیریم و آنها را دیگر تکرار نکنیم. اگر دنبال توجیه کردن باشیم قطعا به بن‌بست می‌خوریم.»
نباید عقب بمانیم
نامجومطلق با توجه به پیشرفت تیم‌های آسیایی نگران آینده تیم ایران است: «حتی تیم‌هایی مثل تاجیکستان و اندونزی هم پیشرفت کرده‌اند و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد اردن به فینال راه پیدا کند. همه تیم‌ها در حال پیشرفت هستند و ما نباید عقب بمانیم. اگر بخواهیم مسیر سال‌های گذشته را برویم قطعا عقب می‌مانیم. فوتبال ایران در زمینه امکانات و برنامه‌ریزی نیاز به تحول دارد.»
کادر باید تقویت شود
نامجومطلق موافق ادامه همکاری قلعه‌نویی با تیم‌ ملی است: «من موافق این اتفاق هستم و در جام‌ملت‌ها هم دوست داشتم با یک مربی ایرانی قهرمان شویم. در بین مربیان ایرانی، قلعه‌نویی بهترین گزینه است ولی کادر او نیاز به تقویت دارد و البته که کادر فنی شلوغ اصلا خوب نیست.»

کد خبر 832386
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha