مربی سابق تیم ملی در مورد کیفیت یک دهه اخیر تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: برخی از بازیکنان کنونی تیم ملی گفته‌اند؛ بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران بودند، اما این موضوع توهمی بیش نیست

تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین نادر فریادشیران در گفت‌وگو با میزان، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: علت اصلی ناکامی‌های اخیر فوتبال ایران عدم مدیریت فدراسیون است. عملکرد فنی فدراسیون فوتبال در هیچ کدام از رده‌ها مناسب نبوده و ۹۰ درصد عدم موفقیت بوده است. مدیریت کنونی فدراسیون، صلاحیت اداره فوتبال ایران را ندارد؛ آن‌ها از خانواده فوتبال نیستند و کارهای موفق مدیریتی را در بدنه فوتبال ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه از زمان کفاشیان بلایی به سر فوتبال ایران آمد که در نهایت به اینجا رسیده است. من این افراد را سم درون فوتبال ایران می‌دانم. بارها درخواست کردم نهادهای نظارتی به پرونده ویلموتس ورود کنند، چون این همه خسارت برای کشورمان به همراه داشت. چرا مسئولان به این مورد نظارت ندارند و مشخص نشد چه اتفاقی برای این پرونده افتاده است.

فریادشیران در مورد کیفیت یک دهه اخیر تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: برخی از بازیکنان کنونی تیم ملی گفته‌اند؛ بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران بودند، اما این موضوع توهمی بیش نیست. آن‌ها فقط از لحاظ تجربه‌اندوزی بهترین تیم هستند!

*مربیان جوان و کم‌تجربه هم می‌تواند تیم ملی را به جام جهانی ببرند

کارشناس فوتبال درباره عدم جوانگرایی در تیم ملی یادآور شد: در زمان سرمربیگری محمد مایلی کهن و مربیگری بنده در تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌ها، از دروازه‌بان تا مهاجم جوانانی نظیر نیما نکیسا تا فرهاد مجیدی به تیم ملی دعوت شدند که در رده سنی زیر ۲۳ سال بودند. اما در این دوره جام ملت‌ها میانگین سنی تیم ملی بالا بود و اصلاً بازیکنان جوان را در زمین نگذاشتند. برخی از بازیکنان آخرین دوره مسابقات‌شان بود و ممکن است در جام جهانی آینده هم نباشند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران افزود: بازیکنانی نظیر اللهیار صیادمنش، سامان فلاح، محمدجواد حسین‌نژاد، آریا یوسفی، محمدامین حزباوی، مهدی هاشم‌نژاد و ... را باید در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌ها استفاده می‌کردند تا با تجربه‌اندوزی، برای مسابقات جام جهانی آماده می‌شدند. همه می‌دانند که این دوره پیکارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ ساده‌ترین دوره انتخابی است و حتی یکی از مربیان جوان و کم‌تجربه کشورمان هم می‌تواند تیم ملی را به جام جهانی ببرند.

*کادرفنی یک لشکر بود، اما قبل از بازی آنالیزی وجود نداشت

فریادشیران در مورد عدم هماهنگی بین تمامی خطوط تیم ملی گفت: تیم ملی در جام ملت‌های آسیا فقط از هنگ‌کنگ گل نخورد و در سایر بازی‌ها دروازه‌اش باز شد، پس این همه مربی روی نیمکت چه وظیفه‌ای داشتند؟ کادر فنی یک لشکر بود، اما قبل از بازی آنالیزی وجود نداشت و در حین بازی هیچ برنامه‌ای اجرا نشد. به نظرم تیم ملی بدون مربی هم می‌توانست بهتر از این‌ها بازی کند و نتیجه بگیرد. تمام تاکتیک‌ها، چند روز قبل از بازی توسط سرمربی و اعضای کادر فنی مرور می‌شود و به بازیکنان گفته می‌شود. به طور مثال نکاتی از قبیل چه بازیکنی پنالتی می‌زند، ضربات کرنر، کاشته و ایستگاهی را چه کسی خواهد زد، در تمرین گفته می‌شود. اما در روز بازی به توصیه کریم انصاری‌فرد، پنالتی را جهانبخش زد!

*کاش عنوان نمی‌آوردند، اما آبرومندانه بازی می‌کردند!

وی ادامه داد: مربیان تیم ملی این همه آمار بعد از بازی می‌دهند، اما آیا این ارقام می‌توانست عفیف بازیکن قطر را مهار کند؟ آمار زمانی خوب است که بازیکن خوب حریف در جریان بازی مهار شود. برخی از اعضای کادر فنی که با هیچ تیمی کار نکرده‌اند، فقط بلدند اطلاعات و آمار بدهند. آیا این آمار و ارقام بعد از بازی به دردی هم می‌خورد؟

پیشکسوت فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: اگر تیم ملی در جام ملت‌ها قهرمان می‌شد، کمی از مشکلات روحی و روانی مردم حل می‌شد. آن‌ها با بازی بدشان مردم را که خوشحال نکردند هیچ، بلکه افسرده هم کردند. تمام این مسائل به کنار، در پایان بازی مقابل قطر اخلاق را هم باختند. کاش عنوان نمی‌آوردند، اما آبرومندانه بازی می‌کردند!

کد خبر 832333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع ق QA ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    آفرین درست می فرمایند انسانها ایراندوست و آزاده همه تاج و ساکت و بهاروند و مظلومی و ماجدی و خطیر و سمیعی و قلعه‌نویی را سم فوتبال می دانند انتظار داریم با آنها برچرخورذ شود