در ایام جشنواره، اکران و گیشه به حاشیه می‌رود و همه فقط درباره جشنواره حرف می‌زنند. اما در این مدت برخی فیلم‌های روی پرده به دور از جار و جنجال‌های جشنواره تماشاگر خودشان را داشتند و برخی دیگر مثل ایام غیر جشنواره مورد توجه قرار نگرفتند.

هاوايي

همشهری آنلاین: در ۱۱ روزی که جشنواره بر پا بود و تعدادی از سینماها همه یا تعدادی از سالن‌هایشان به نمایش فیلم‌های جشنواره اختصاص داشت، گیشه سینمای ایران چه حال و روزی داشت؟ در این ایام که یاران صفا بر گوشه خوان سخای جشنواره جمع بودند و میاسیر سینما و مشاهیر خوش‌سیما در برج میلاد هم‌کاسه و کاس، سینماروهایی که راه‌شان به جشنواره نیفتاد ولی بی‌سینما مهموم و مغموم بودند، در طلب غنیمت به دیدن کدام یک از فیلم‌های اکران عزیمت کردند؟ در این ایام معدود که به ۱۲ بهمن آغاز شد و به شب معهود اختتامیه در ۲۲ بهمن ختم، سینمای ایران چقدر فروخت و کدام فیلم‌ها در جدول فروش به صدر نشستند؟

در این ۱۱ روز، «هاوایی» ساخته بهمن گودرزی با بازی امین حیایی و امیر جعفری با ۲۵۰ هزار و ۹۲۷ تماشاگر در ۴۰۶ سالن و ۵ هزار و ۱۹۱ سانس به ۱۳ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان فروش رسید و پرفروش‌ترین فیلم در ایام جشنواره بود.

در جایگاه دوم جدول فروش در این ۱۱ روز، «هتل» ساخته مسعود اطیابی و با بازی پژمان جمشیدی بود که با ۲۵۰ هزار و ۹۲۷ تماشاگری که در ۴۰۶ سالن و ۴ هزار و ۷۴ سانس داشت، توانست به فروش ۹ میلیارد و ۷۲۲ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برسد.

بعد از این دو فیلم، در موعد ذکرشده، کمدی «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری با حضور پژمان جمشیدی و رضا عطاران در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفت که ۸۸ هزار و ۷۱۴ نفر در ۲۸۰ سالن و ۲ هزار و ۵۹۴ سانس به دیدنش نشستند و در گیشه به رقم ۵ میلیارد و ۹ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

در جایگاه چهارم جدول فروش در ایام جشنواره، فاتح مطلق گیشه امسال، «فسیل» ساخته کریم امینی با بازی بهرام افشاری، قرار داشت که ۲۳۷ سالن و هزار و ۷۵۱ سانس، ۶۸ هزار و ۶۳۹ نفر تماشاگرش بودند و ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان سهم آن از گیشه بود.

کمدی «ورود و خروج ممنوع» ساخته امید آقایی و با بازی محمدرضا شریفی‌نیا و اکبر عبدی در این ایام در ۲۷۸ سالن و هزار و ۹۵۳ سانس، ۴۹ هزار و ۵۳ بلیت فروخت و ۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان درآمد داشت.

انیمیشن «مسافری از گانورا» ساخته سیداحمد علمداری در روزهای جشنواره در ۲۵۵ سالن و هزار و ۴۲۱ سانس، ۳۶ هزار و ۸۰ تماشاگر داشت و یک میلیارد و ۳۳۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروش کرد.

«بچه‌زرنگ»، پرفروش‌ترین انیمیشن سینمای ایران، در این برهه با ۲۷ هزار و ۱۳۹ تماشاگری که در ۱۹۸ سالن و هزار و ۵۴ سانس برای خودش دست‌وپا کرد، یک میلیارد و ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان در گیشه دشت کرد.

فیلم کودکانه «نارگیل» ساخته سید داود اطبایی در مدت ۱۱ روز جشنواره ۱۳ هزار و ۶۵۵ نفر در ۱۰۳ سالن و ۵۱۳ سانس تماشاگر داشت و ۶۱۶ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان فروخت.

تریلر امنیتی «ضد» ساخته امیرعباس ربیعی و با بازی نادر سلیمانی در مقطع یادشده با ۴ هزار و ۷۵۲ تماشاگر و در ۷۸ سالن و ۳۲۱ سانس به فروش ۱۶۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

در همین مدت، فیلم‌های «جوجه‌تیغی»، «عامه‌پسند»، «سلفی با رستم»، «توچال»، «گیج‌گاه»، «جنگل پرتقال»، «حدود ۸ صبح»، ‌ «پالایشگاه»، «سرهنگ ثریا»، «خورشید آن ماه»، «ارثیه فامیلی»، «اخت‌الرضا» و «مصلحت» فروش بسیار اندکی بین حدودا ۱۵۰ میلیون تومان تا ۶۶۰ هزار تومان را تجربه کردند.

کد خبر 832215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha