فرمانده کل سپاه با اشاره به حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ملت عزیز ایران با حضور بسیار شکوهمند، اقتدار آفرین و تمام کننده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، اعتبار و افتخار دیگر به مجموعه افتخارات نظام افزود.

سردار حسین سلامی

به گزارش همشهری آنلاین، دیدار صمیمانه فرماندهان و مسئولین عالی امروز و دیروز سپاه همزمان با سالروز میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار در نشست شکوه پاسداری در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. برعزم و اراده مقدس خود برای حضور در پاسخ به نیازهای انقلاب و میهن اسلامی و کمک به رفع مشکلات جاری در صحنه اقتصاد و معیشت مردم تاکید کردند.

در این دیدار، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر محسن رضایی و سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی فرماندهان کل پیشین سپاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار محسن رفیق دوست وزیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین عالی دیروز و امروز سپاه حضور داشتند.

سرلشکر سلامی با تبریک فرا رسیدن سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و پاسداشت ایام فرخنده دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که پس از ۴۵ سال، این ملت از فرازهای سخت و تکرار نشدنی تاریخ، از فتنه‌های پیچیده، مرموز و بزرگ، از میان طوفان وحشتناک عملیات‌های رسانه‌ای و روانی، از درون جنگ‌های اطلاعاتی، از میانه ارعاب‌های نظامی، از درون ترورها و گاهی قتل عام‌ها، از میانه تحریم و از فضای تهاجم فرهنگی عبور کرد. ملت عزیز ایران با حضور بسیار شکوهمند، اقتدار آفرین و تمام کننده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، اعتبار و افتخار دیگر به مجموعه افتخارات نظام افزود.

وی ادامه داد: شاید تصور جهانی این بود که در پی امواج سخت، مردم با این شکوه ۲۲ بهمن در میدان حاضر نشوند. این ۲۲ بهمن ماه تنها گرامیداشت ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ نیست. بلکه نقطه آغاز مجددی است. هر کدام یک ۲۲ بهمن مستقل، نقطه عزیمت جدید، شکوه جدید و یک انفجار نور جدیدی است بر انقلاب اسلامی که قضاوت همگان را درمورد ثبات و استحکام استوانه‌های عظیم این نظام نشان می‌دهد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: حضور شکوهمند مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جای سپاسگذاری دارد. که با وجود تمرکز دشمنان بر ملت ایران، منظومه‌های ماهواره‌ای استارلینک، شبکه‌های خبررسانی جهانی، رسانه‌های سخن پراکن، همه مقامات سیاسی، همه رسانه‌ها مانند سال‌های گذشته روی مردم متمرکز شدند و هر قدر زمان می‌گذرد حجم و شدت این تمرکز فراتر از طاقت انسان‌ها می‌شود اما به فضل الهی دیروز ملت ایران نشان داد که هر قدر دشمن متمرکز شود و مردم این آرایش و ائتلاف جهانی و این زنجیره به هم پیوسته دشمنی‌ها را ببینند به جای ترسیدن، مصداق این آیه شریفه می‌شوند که « وَلَمَّا رَأَی الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا » یعنی فقط بر ایمانشان افزوده می‌شود که جای حمد و سپاس از خداوند متعال دارد که بر قلوب ملت ایران این همه اطمینان، استحکام و قوت القاء کرده و هر قدر دشمن رعب آفرینی می‌کند مردم ما آرامترند و در صحنه حاضر هستند.

سرلشکر سلامی با اشاره به فرماندهان حاضر در این نشست اظهار کرد: همه کسانی که در این محل حضور دارند، موسس و بنیانگذار یک شجره ریشه‌دار، عمیق و طیبه به نام سپاه هستند که با عنایت‌های حضرت امام خمینی (ره) به مثابه یک نهال در عمق احساس و ایمان مردم کاشته شد و با هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دوران پیچیده‌ترین، پرشدت‌ترین، مکارانه‌ترین و مرموزترین توطئه‌ها راه خودش را باز کرده است. امروز سپاه مفتخر است که پس از ۴۵ سال و با این همه فتنه از این انقلاب شکوهمند حفاظت کرده و این کاروان بزرگ انقلاب در حال طی کردن و فتح قله‌های جدید است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در وصف سپاه فرمودند. سپاه مصداق این آیه شریفه است که «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوَی مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ» یعنی سپاه مانند مسجدی است که از ابتدا بر بنای تقوا خلق شده است، سازندگان این سرشت، خلقت و بنای عظیم شما بودید و کسانی که در بین ما نیستند. شهیدان و فرماندهان بزرگی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، حاج احمد کاظمی، ابراهیم همت، شهید بروجردی و ... که جزو فرماندهان اسطوره‌ای و تکرار نشدنی تاریخ اسلام بودند. این‌ها ادبیات جنگ را نه از درون کتاب‌ها بلکه از عمق ایمان‌شان توانستند کشف و خلق کنند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما در جنگ متوجه شدیم که ایمان وسعت فکر می‌بخشد، ابتکار و قدرت طراحی ایجاد می‌کند، ذهن‌ها را قوی می‌سازد، آنچه که در جنگ طراحی می‌شد محصول ایمان بود و شما فرماندهان عزیز واقعا نمایه‌ها و استوانه‌های مستحکم این ایمان بودید که به ما یاد دادید، چگونه باید ایستاد، به مانند درسی که از عاشورا باید آموخت که حتی وقتی که در اقلیت هستیم، مقاومت و پایداری کنیم.

سرلشکر سلامی افزود: اینکه ولادت امام حسین (ع) پیشوای آزادگی، حریت، شکوه جهاد و شهادت، روز «پاسدار» نامیده شده، به همین دلیل است که امام حسین (ع) نشان داد که حتی در قلیل‌ترین تعداد و سخت‌ترین شرایط نمی‌شود میدان جهاد را ترک کرد و این درسی بوده که سپاه آن را فرا گرفته و تا امروز هم به آن وفادار بوده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خداوند متعال سپاه را در بحران‌ها رشد داد، گفت: سپاه در خارج از میدان رشد نکرد، بلکه هر وقت سپاه قدرت افزایی کرد در جنگ، درگیری و نبرد بود. وقتی جنگ‌ها و چالش‌ها به ما تحمیل می‌شد، در وهله نخست فراتر از ظرفیت سپاه بود. به عنوان مثال جنگ هشت ساله با آن عظمت و مقیاس جهانی که سپاه با امکانات اولیه در مقابل آن ایستاد اما وقتی از جنگ خارج شد، متفاوت و وسیعتر از بحران بود و سپاه بزرگتر و قوی‌تر شده بود. این بحران‌ها ادامه پیدا کرد، سپاه رشد کرد، قامت سپاه کامل شد و تکامل یافت.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن از هر مسیری که بخواهد وارد شود، سپاه و بسیج به اذن الهی راه را بر او بسته‌ است، تاکید کرد: امروز به سپاهی رسیدیم که اگر در میدان جنگ نظامی باشد، با اعتماد به خداوند متعال، مطمئن هستیم، پیروز خواهیم شد. اگر جنگ سایبری باشد در آن دشمن را شکست می‌دهیم چرا که تجربه آن را داریم. اگر جنگ کشتی‌ها باشد و کشتی‌های ما را بزنند، حتما به همان تعداد و حتی بیشتر از آن‌ها می‌زنیم. اگر جنگ به میدان‌های بیرونی کشیده شود، سپاه قدرت ساخت قدرت در بیرون را دارد. اگر دشمن به فتنه جهانی برای ما مانند سال ۱۴۰۱ بیاندیشد ما در میانه آن فتنه، بر او غلبه می‌کنیم. اگر دشمن بخواهد فقر را به تحمیل کند ما در میدان محرومیت زدایی حاضر می‌شویم و دستان دشمن را می بندیم. این همان سپاهی است که شما بنیانگذار آن بودید و در میانه جنگ و بعد از جنگ آن را ساختید.

وی تصریح کرد: پاسداران امروز با پاسداران نسل اولیه تفاوتی ندارند، به همان اندازه وفادار، شهادت طلب، شجاع، متفکر و مدبر هستند و معجزه می کنند. یعنی هر جایی این نظام با مشکلی مانند سیل، زلزله، بارش برف و بلایای طبیعی و عرصه‌های نیاز مواجه شود، پاسداران به داد مردم می‌رسند. من دیدم که پاسداران مانند گونی شن در مقابل سیل در سوسنگرد ایستادند که آب وارد خانه و زندگی مردم نشود. شبانه روز کار کردند. من سرهنگ‌ها و سردارانی را در بشاگرد دیدم که در خانه‌های مردم فرش می‌شستند. این‌ها به برکت میراث ماندگاری است که شما عزیزان برای سپاه به جا گذاشتید.

کد خبر 832214
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 120
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    الان یه هواپیمای ما را با کمک آرژانتین دزدیدند وقتشه دو تا هواپیما ازشون غنیمت بگیریم
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      41 42
      هواپیما ایرانی نیست مال ونزوئلا هست دو و سه سال پیش مال ایران بوده فروخته بود به ونزوئلا بهتر نیست اول کمی تحقیق کنی بعد حرف بزنی ضمنا این خبر مال یک سال پیش بود نه الان
    • فرزاد IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      63 27
      ۲۱:۱۷ نفهمیدی چرا ما که خودمون کمبود شدید هواپیما داریم به ونزوئلا هواپیما می‌فروشیم؟! نکنه سهام بوئینگ را خریدن ما خبر نداریم
  • احمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    کشتی ایران را حوثیها زدند کشتیهایشان را بزنید
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      زیاد بی بی سی نبین مغزت پوک میشه
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      24 27
      بی بی سی زیاد گوش میدی
    • مهدی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      خود اخباریمن گقت کشتی راباموشک زده اند.بایدکشتی هایشان رابزنیم
  • امید IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    58 92
    خداییش لحن مقامات ایرانی با مقامات خارجی مقایسه کنید و یکم فکر کنید
    • مصطفی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      25 18
      یه کشتی بزنید تا دو تا ناو هواپیمابر با صد تا هواپیما داخلش غرق میکنیم بسیار عادلانه این کارو انجام میدهیم
    • یک ایرانی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      41 16
      لحن منتخبتون حسن روحانی و ظریف رو دیدیم که چه برسر اقتصاد مملکت آورد
  • حمیدرضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    91 73
    سلام وعرض تبریک خدمت پاسدران انقلاب روزتان مبارکباد
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    85 64
    دمت گرم . ناز نفست
  • احمدفاتح AF ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    60 87
    مثلا این کارشماازنظرقوانین رسانه جمعی که بعضی ازنظرات منتقدین رو نمی‌گذارید خوبه؟
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      9 16
      سایت مخالفان خبرآنلاین است به آنجا مراجعه فرمایید
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    62 33
    برادران سپاه هرچه زودتر به کمک معیشت مردم برسند همانطورکه امنیت برای کشور ایجاد کرده که از این بابت خیالمان راحت است وبرادر گفتن سپاه را به جامعه تسری بدهیم که رمز پیروزیست
  • علی427 IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    80 61
    درودبراقای سلامی ودیگرمهمانان جمعا باعث افتخارهستید
  • محمدرضا IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    نتیجه تعامل با دنیا یعنی رفاه و آسایش و امنیت ، نتیجه ... برای دنیا میشه فلاکتی که الان توش گیر کردیم ....
    • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      44 67
      اینهایی که منفی میدن دقیقا با کدوم بخش این نظر مخالفن؟! با معیشت مردم یا تعامل با دنیا؟
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      44 74
      من موافقم. بنظرم پول میگیرند منفی بذارند چون بیکارن و بی عقل
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      52 30
      ۲۲:۴۴ همین شما عقل داری بسه
  • باجولوند IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    65 38
    اقتدار از نون شب واجبتره اما بخدا بچهامون نمیفهمند....
  • امید IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    91 84
    چقدر آدم بی سواد اینجا کامنت گذاشتن کسی که قدر اقتدار رو نمیدونه بهتره بره برا شکمش از غربی‌ها گدایی کنه
  • محمود IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    96 56
    سپاه وظیفه اش حفاظت از کشوره که داره کارش بخوبی انجام میده وباید بهشون افتخار کرد معیشت مردم که دست سپاه‌ نیست که بعصی آدما دم ازگرسنگی می‌زنند
  • یک مستمری بگیر IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    54 87
    قدیمی ها می گفتند پز عالی ، جیب خالی
  • ناصر قاسم پور IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    70 31
    باسلام روز پاسدار بر عموم مردم ایران مبارک باد ملت عزیز به برکت خون پاسداران و رزمندگان ایران ما وشما در آسایش وامنیت زندگی می‌کنیم به امید خدا و هدایت رهبر فرزانه از این تنگنا هم عبور می کنیم امید به خدا داشته ودعا گو باشید که کسانی هستند که با نسار جانشان از میهن دفاع می‌کنند رحمت خداوند شامل ایشان باد
  • شاپور شهباززاده IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    35 10
    اولا از کسایی که نظر دیگران را با بی ادبی تمام تمسخر میکنن گلایه دارم دوما درسته اول اقتدار نظامی در این زمان برایمان مهمتر از هر چیز است این اقتدار سپاه برای ایران و ایرانی است ایران و ایرانی اما وقتی وضع زندگی هر ایرانی ضعیف باشد اقتدار ایران هم ضعیفتر خواهد شد به امید روزی که از هر لحاظ در اوج باشیم
  • رسول زهرائی رئوف IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    38 13
    ما با افتخار آماده ایم در رکاب تان هر متخاصمی را ادب کنیم
  • حمید .علی همدانی IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    36 15
    برادر سلامی . سلام سردار و سر لشگر بزرگ . درود و سپاس . مشالله ⚘ماشالله 🌹
  • محمد IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    8 11
    جنگ مدیریت است تهدیدنیست.چون به دنبال جنگ نیستیم.
  • عباس US ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    33 15
    جانم فدای سپاهه ایران وطنم جانم بفدای رهبرم سید عالم سید نور خدا مرگ بر دشمنان وطنم و اتش بر وجوده ادم و کودک کش اسراییل غاصب به فضل الهی فلسطین پیروز خواهد شد مرد میدان (یمن)
  • محمود احمدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    10 4
    خویشتنداری،برای جلوگیری از تنش بهترین گزینه برای ،ارامش،اقتصاد کشور است ،خیلی ها دنبال تنش وبر هم زدن نطم عمومی هستند.امریکا باید با قدرت وسازندگی کشور ما کنار بیاد .وتحریم ها را بردارد .
  • ارجعلی فیضی منجیلابادی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    28 6
    تبارک الله ضمن عرض تبریک خجسته میلاد عباس علمدار حضور پاسداران بزرگوار و ارجمند
  • محمد IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    5 8
    سلام سردار سرت به سلامت بگو هر یکی مثلاً ۵ کشتی میزنیم
  • نا شناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    4 3
    از این همه‌حرف جنگ وموشک‌ودرگیری خسته شدیم
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    9 12
    آفرین تمام کشتیهایشان را بزنید امریکا و اروپای غربی دیگر توان‌جنگ ندارند
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    4 10
    اگر کشتی ما را زدند به نظر من، ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را با موشک هدف قرار دهیم
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    خداقوت پیروزی حق نزدیک است
  • محمد IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    فدات بشم. این آمریکایی‌ها رو تو تیکه تیکه کن قربونت آمریکایی‌ها هواپیمای مسافری ما رو هم زدن
  • احمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    درود بر سردار سلامی عزیز و میهمانان گرامی، بزنید پدر امریکا و اسراییل را در آورید و این دست و اون دست نکنید چرا اینقدر تعلل و کوتاهی می کنید و آنها را پررو و جسور می سازید...
  • RU ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    جاش دو تا میگیرم اگع اسراییل...
  • سجاد خانی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    ان شاءالله ۱۱اسفند به عشق رهبرمان و به عشق وطن مان پر شعور پای صندوق های رای. به امر رهبرمان و به عشق وطن مان ایران. چون امنیت و عزت و اقتدار و غرور ملی مان به آن گره خورده
  • محمد علی US ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    درود بر سردار