نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در دفاع مقدس فرمانده‌ها می‌گفتند اگر گلوله دشمن آمد، به جسم جوان ما خورد، به سنگ خورده است و شهید می‌شود. اما خدا نکند گلوله دشمن به ایمان بچه‌های ما بخورد. در این صورت تیرش به هدف خورده است و شهادتی در کار نیست.

عبدالله حاجی‌صادقی

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی به روایت حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در قرارگاه سپاه قدس در دوران دفاع مقدس امروز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد. علی محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و حاجی‌صادقی از جمله حاضران این مراسم بودند.

حاجی صادقی که هم‌اکنون نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در این مراسم گفت: بعثت، تاریخ تولد اسلام بود؛ اما عاشورا تضمین‌کننده حیات ابدی بعثت است. فرهنگ عاشورا اگر نبود بعثت زنده نمی‌ماند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تبلور جدید اسلام ناب و بعثت است و دفاع مقدس نیز تجلی فرهنگ عاشورا است. همان طور که بعثت بدون عاشورا و فرهنگ عاشورا زنده نمی‌ماند، انقلاب اسلامی نیز بدون فرهنگ دفاع مقدس بقا ندارد. دفاع مقدس پایان یافت اما فرهنگ آن پایان نمیابد. عاشورا یک روز بود؛ اما همه زمین‌ها و زمان‌ها را در نوردید. طلوعی شد بی‌غروب و آغازی شد بی‌پایان.

حاجی‌صادقی اظهار داشت: اگر گفته می‌شود فرهنگ دفاع مقدس زنده بماند، برای گرامیداشت یک حادثه بزرگ ۸ ساله نیست؛ بلکه به خاطر این است که دفاع مقدس فرهنگی را بنا کرد ۴۵ ماندن نظام ولایی، به برکت آن است. امروز هم فرهنگ دفاع مقدس است که ما را در همه عرصه‌ها هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه دفاع مقدس را فرهنگ جهاد، مقاومت، ایستادگی و سازش‌ناپذیری در مقابل ظالمان و ستمگران دانست و ادامه داد: ما از قرآن یاد گرفتیم مؤمن هیچ روزی نمی‌تواند در حال جهاد نباشد. زندگی بدون جهاد زندگی مؤمنانه نیست. یک روز مصداق این جهاد در قالب دفاع مقدس بود، یک روز در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام بود و امروز در صحنه‌های دیگر است.

وی جهاد را دارای ۳ ویژگی دانست و آن‌ها را این طور نام برد: تلاش شبانه‌روزی، در برابر دشمن بودن و از همه مهم‌تر فی سیبل الله بودن ویژگی‌های اصلی جهاد هستند.

حاجی‌صادقی با ذکر اینکه دفاع مقدس پایان‌ناپذیر است، بیان کرد: دفاع مقدس تنها تاریخ نیست؛ بلکه هویت و عامل بقای انقلاب است. استکبار این جنگ را بر ما تحمیل کرد تا اگر بتواند انقلاب را در نطفه خفه کند و اگر نتواند، جلوی صدور آن را بگیرد. با این حال ما انقلابمان را در پرتو دفاع مقدس حفظ و آن را صادر کردیم.

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: دشمن نتوانست موتور انقلاب را خاموش کرده و اسلام را از بین ببرد. نتوانست راننده راهبر این انقلاب یعنی ولایت را پیاده کند. می‌خواست عامل قدرت و روشنایی این انقلاب را که مردم هستند، را از بین ببرد.

وی جهاد امروز را جهاد تبیین دانست و گفت: در دفاع مقدس فرمانده‌ها می‌گفتند اگر گلوله دشمن آمد، به جسم جوان ما خورد، به سنگ خورده و شهید می‌شود. اگر مدرسه‌ای را خراب کرد، دوباره آن را می‌سازیم. اما خدا نکند گلوله دشمن به ایمان بچه‌های ما بخورد. در این صورت تیرش به هدف خورده است. دیگر آن جا شهید نیست، نفله شدن است.

حاجی صادقی تأکید کرد: از خدا کمک بخواهیم شرمنده شهدا نشویم. جهاد در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام خیلی دشوارتر بود از جهاد در زمان پیامبر صل‌الله علیه و آله و سلم بود. شما فرماندهین که ماندید نگذارید این فرهنگ فراموش شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: عنایت رهبری به فرهنگ دفاع مقدس برای این نیست که خاطرات بماند؛ بلکه برای این است که انقلاب بماند.

وی در پایان تصریح کرد: لذت فقط شکر و عسل نیست. گاهی به جوان‌ها می‌گویم فکر نکنید ما جبهه را تحمل می‌کردیم، ما در جبهه کیف می‌کردیم. همه این سختی‌ها وقتی برای خدا می‌شد خیلی کیف و لذت داشت.

کد خبر 835281
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha