حضور پرشور ایرانیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ توجه رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده‌است؛ حضوری که بررسی‌ها از افزایش قابل‌توجه نسبت به راهپیمایی سال‌گذشته حکایت دارد.

22بهمن 2

همشهری‌آنلاین- گروه سیاسی: در شرایطی که برخی بررسی‌ها، میزان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ را چیزی در حدود ۲۱ میلیون نفر برآورد کرده بود، امسال اما مسئولان از افزایش چشمگیر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به سال گذشته خبر می‌دهند.

این درحالی‌است که طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های معاند تلاش کردند به شیوه‌های مختلف، بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال تاثیر بگذارند و این‌گونه جلوه دهند که شکاف میان مردم و حاکمیت تعمیق شده و مردم را از حضور در عرصه‌هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفندماه بازمی‌دارد. با این وجود اما بررسی‌های میدانی از تمام شهرهای کشور نشان می‌دهد حضور مردم در راهپیمایی امسال نه‌تنها کاهش نداشته است، بلکه با افزایش محسوسی نیز مواجه بوده‌است.

افزایش حضو ایرانیان در راهپیمایی امسال

براین اساس هم بود که معاون امنیتی وزیر کشور در گفت‌وگویی رسانه‌ای، با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال، اعلام کرد که براساس آمار، حضور مردم در مراسم چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی نسبت به سال‌گذشته به‌صورت متوسط بیش از ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد؛ آماری که در برخی استان‌ها حتی به بیش‌از ۵۰ درصد افزایش هم می‌رسد.

سیدمجید میراحمدی به شیوه‌های معاندان برای کاهش حضور مردم در جشن انقلاب هم اشاره و تاکید کرد که برخی رسانه‌های معاند تلاش کردند با توجه به حمله تروریستی در کرمان، کشور را ناامن نشان دهند و مردم را از حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن ماه منصرف کنند؛ نقشه‌ای که بررسی‌های میدانی از نقش برآب شدن آن خبر می‌دهند.

قدردانی رئیس‌جمهور

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور نیز پس‌از برگزاری پرشور مراسم جشن سالروز چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب‌اسلامی در اطلاعیه‌ای، ضمن قدردانی از حضور معنادار مردم عنوان کرد این حضور متعهدانه بار مسئولیت کارگزاران نظام را برای پیشرفت و اعتلای کشور و رفع مشکلات مردم مضاعف می‌کند.

رئیس در بخشی از این اطلاعیه عنوان کرده‌است: «این نمایش وحدت و همدلی که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تجلی یافت، نشانۀ روشنی از زمان‌شناسی ملتی آگاه است که می‌خواهد یکبار دیگر با احساس مسئولیت قانونی در تعیین سرنوشت آینده نقش فعال ایفا کند و فصل جدیدی از حیات سیاسی و اجتماعی خود را رقم بزند».

انعکاس جهانی جشن انقلاب

حضور پرشور ایرانیان در شهرهای مختلف کشور، به‌ویژه در تهران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت. درچنین شرایطی حضور حماسی مردم دراین راهپیمایی، رسانه‌های غربی را وادار به اعتراف درباره شکوه ویژه این مراسم کرد که در ادامه به بررسی بخشی از واکنش‌های بین‌المللی این مراسم می‌پردازیم.

  • پایگاه خبری آمریکایی واشنگتن‌پست: میلیون‌ها نفر در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند. دراین مراسم طیف وسیعی از موشک‌های موشک‌های ایران به نمایش درآمد.
  • خبرگزاری فرانس۲۴: در تهران جمعیت حاضر در مراسم پرچم‌ ایران را در دست داشتند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
  • خبرگزاری انگلیسی رویترز: در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در سراسر ایران راهپیمایی کردند و در گرماگرم جنگ اسرائیل و حماس، پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.
  • خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس: مردم ایران در میانه تنش‌هایی که غرب آسیا را فراگرفته، سالروز پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند.
  • پایگاه خبری آمریکایی ای. بی. ‌سی: هزاران ایرانی در خیابان‌ها و میادین اصلی راهپیمایی کردند؛ در تهران جمعیت مردم با به اهتزار درآوردن پرچم ایران، شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سردادند.

کد خبر 831689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha