همین چندوقت پیش بود که ۲معترض روی شیشه محافظ نقاشی مونالیزا در موزه لوور پاریس سوپ پاشیدند و حالا هم دوباره ۲نفر دیگر در یک نقطه دیگر فرانسه یعنی لیون، کاسه‌های سوپشان را به تابلوی مونه در موزه هنرهای زیبا پاشیده‌اند.

سوپ پاشیدن به تابلوی هنری

به گزارش همشهری آنلاین، قطعا برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم این کار چیزی نیست جز اعتراض به اینکه «سوپ غذا نیست!». خودمان هم اگر از دستمان برمی‌آمد، همان شبی که به جای پلو و چلو و خورش، سوپ گذاشتند جلویمان به‌عنوان غذا، کاسه سوپ را می‌بردیم می‌پاشیدیم روی یکی از تابلوهای موزه هنرهای معاصر که در جوار پارک لاله است.

اما ماجرا فراتر از این چیزهاست و برمی‌گردد به مسائل زیست‌محیطی و واکنش غذایی. قضیه این است که این معترضان خواستار حق داشتن «غذای سالم و پایدار و منطبق با معیارهای زیست‌محیطی» هستند و معتقدند داشتن این حق مهم‌تر از هنر است.

بیشتر بخوانید:

اگر بخواهیم خوش‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم، باید بگوییم که احتمالا این معترضان در کنار مسائل زیست‌محیطی و غذایی، به این نکته که سوپ را نمی‌شود به‌عنوان غذای اصلی خورد هم اعتراض داشته‌اند، وگرنه می‌توانستند استیک و همبرگر به سمت تابلوها پرتاب کنند.

به هر حال هرچه که هست، با اینکه نقاشی‌های مونالیزا و مونه پشت شیشه محافظ بودند و آسیبی ندیدند اما این حرکت اعتراض‌آمیز که برای بار دوم تکرار شده، حسابی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بازتاب داشته است و نظر مردم را به اعتراض کشاورزان در فرانسه جلب کرده است.

کد خبر 831639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha