شهردار تهران در جمع اقشار مختلف مردم و خانواده معزز شهدا گفت: زمانی که ملت ایران بنا دارد عظمت خود را به رخ بکشد، در فضایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر و این شرایط موجب می‌شود که تمام سم‌پاشی‌ها اثری بر وحدت، ایران دوستی و محبت مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی نگذارد.

زاكاني شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در شامگاه شنبه- ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲- در مسجد امام حسین علیه السلام به مناسبت جشن ۲۲ بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حاضر شد و ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، گفت: آمریکا و شوروی از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند با برخورد سخت و قهرآمیز همچون موضوع تجزیه طلبی، کودتا و جنگ این انقلاب را از مدار خارج کنند اما به مدد خداوند و عزم و اراده ملت ایران در این راه موفق نشدند. آمریکا و شوروی در همه چیز با یکدیگر مشکل داشتند اما در برخورد با مساله ایران با یکدیگر هم نظر بودند اما نتوانستند آنچه می‌خواستند را انجام بدهند.

او افزود: آمریکا کل جهان را برای خود می خواست و در مسیر دستیابی به این آرزوی پوچ از هیچ جنایتی فروگذار نکرد. در سال ۱۳۸۴ که عناصر انقلابی در ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند کهنه کارهای سیاستمدار آمریکایی اعلام کردند که پروژه خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه شده است.

شهردار تهران گفت: در سال ۱۳۸۵ وقتی که به لبنان حمله شد، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ما به دنبال خاورمیانه جدید هستیم و وقتی از او سوال شد که چه فرقی با خاورمیانه بزرگ دارد؟ اظهار کرد که آنجا شمال آفریقا و چند کشور دیگر مورد نظر ما بودند اما در اینجا ما تنها با ۴ کشور کار داریم؛ ایران، عراق، سوریه و لبنان.

آمریکا به دنبال تغییر چهره اسلام ناب بود

زاکانی در ادامه گفت: در سال ۱۳۸۹ تصمیم گرفتند که یک مدل جدیدی را در منطقه پیاده کنند، اوباما در سند امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد قوای خود را از غرب آسیا و شمال آفریقا به آسیای شرقی برای مقابله با چین منتقل خواهیم کرد، اما ایده اصلی این بود که نه از جنس اسلام، بلکه از جنس اسلام آمریکایی؛ عده ای داعیه خلافت را داشته باشند و از سوریه و عراق جنایات خودشان را آغاز کنند، پس از آن به سمت ایران حرکت و جنایات خودشان را توسعه دهند تا آنچه دنیا از اسلام در تصویر ذهنی خود در آینده خواهد داشت؛ یک اسلام جنایتکار و منفور باشد.

او افزود: کار اسلام ناب از نظر آنها تمام شده بود و این وحشی‌ها در مسیر تحقق رویای آمریکای خبیث از هیچ جنایتی دریغ نکردند؛ به طوری که تمدن و آثار تمدنی را از بین می‌بردند و منابع را غارت می‌کردند اما دست خدا برای بار دیگر از آستین ملت قهرمان ایران و گروه‌های مقاومت منطقه بیرون زد، شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش به تدبیر رهبر معظم انقلاب، سیلی محکمی بر صورت آنها زدند که تا ابد فراموش نخواهند کرد.

موفقیت در گرو اطاعت از رهبری و خدمت به مردم است

زاکانی در ادامه تأکید کرد: هر کجا که از امام و خلف صالح او رهبر معظم انقلاب تبعیت و هرکجا که به مردم خدمت کردیم، موفق بودیم اما هر کجا که از این مسیر عدول کردیم و به اسلام عمل نکردیم، تبعیت از ولی و امام جامعه را فراموش کردیم، فکر کردیم که او هم یکی مثل ماست چنانچه که برخی از روسای جمهور ما در گذشته اینگونه فکر می‌کردند، موفق نبودیم.

او با پرداختن به عملکرد برخی روسای جمهور گذشته در دهه ۷۰، گفت: برخی اصلاحات اقتصادی که بهای آن آسیب به مردم بود، از اساس اشتباه و غلط است و آن کسی که مبدع و داعیه دار این حرکت است از اساس نسبتی با اسلام و انقلاب ندارد. اگر رهبر انقلاب در برنامه دوم، جلوی اینها را نمی‌گرفتند آنها شیب اقتصاد را طوری چیدمان کرده بودند که مردم و به‌ویژه طبقه متوسط و ضعیف را له کنند، الحمدلله رهبر انقلاب جلوی آنها را گرفتند. لذا اینکه چه کسی پیروز شد، بعد از گذشت ۴۵ سال کاملا مشخص است و پیروز میدان همچنان شما مردم هستید.

شهردار تهران با بیان اینکه جنگ غزه پایان نظم نوین کنونی جهانی است و دیگر بعد از این جنگ حاکم بلامنازعی در دنیا نداریم، گفت: امروز آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند که حریف ملت قهرمان یمن شوند و نمی‌توانند. تلاش می‌کنند که حریف ملت عراق شوند اما نمی توانند و با فضاحت از عراق خارج شدند. در سوریه، لبنان و فلسطین هم نتوانسته‌اند -علیرغم توطئه های بسیاری که برای مردم این کشورها تدارک دیدند- به موفقیت برسند و شکست خوردند.

زاکانی با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس، ادامه داد: منطق امام راحل می‌گوید شما در شکست ظاهری دنیا هم وقتی به وظیفه خود عمل کنید، پیروز هستید. در این عمل به تکلیف کردن و با نتیجه کار نداشتن چند حرف اساسی گنجانده شده است؛ امام بزرگترین انقلاب را به نتیجه رساند و ما مامور به تکلیف هستیم.

دشمنان جنگ نرم را آغاز کردند

شهردار پایتخت در بخش دیگری از سخنانش افزود: در جنگ سخت نتوانستند کاری از پیش ببرند، جنگ نرم را آغاز کردند و دین را هدف قرار دادند. یادمان نرفته است که جریان روشنفکری معیوب و مرعوب که افراد مشکل داری مثل عبدالکریم سروش آن را پرچمداری می‌کردند، دین، رهبری دینی، اعتقادات و وابستگی مردم به رهبری را هدف قرار داده بودند.

زاکانی با اشاره به تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: امروز الحمدلله نعمت حضور رئیس جمهور مخلص و تابع رهبری شامل حال مردم شده و من می‌توانم در پیشگاه خداوند متعال و مردم ایران اسلامی شهادت بدهم که تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای خدمت به مردم و خدمت به کشور به کار بسته است. مشکلات همچنان در کشور وجود دارد اما دولت فعلی شبانه روز در حال انجام فعالیت برای خدمت و رفع مشکلات و موانع بر سر راه است.

او افزود: مردم ایران در سه محل و میدان رخ نمایی دارند. یکی آنجا که خطر وجود دارد و بناست که کاری انجام دهند، در آن نقطه تاریخی مردم ایران در خط مقدم حضور دارند برهه‌هایی مانند جنگ، فتنه و مسائل دیگر. جای دومی هم است که ملت ایران بنا دارد عظمت خود را به رخ بکشد مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن. آنجا ملت ایران حضور دارند و تمام سم‌پاشی‌ها اثری بر وحدت، ایران دوستی و محبت مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی نگذاشته است. یک جای سومی هم است که ملت ایران با حضور خود، اراده‌اش را تحمیل می‌کند و آن جا پای صندوق رأی است. هرکس را که ملت ایران انتخاب کرد، رهبری هم از او حمایت می‌کند. این حمایت‌ها شامل همه رئیس جمهورها بوده و حتی امام تا لحظه آخر برای بنی صدر دلسوزی کرد و خیر او را خواست اما خود او نخواست و به امام و ملت ایران خیانت کرد.

شهردار تهران تأکید کرد: روز ۱۱ اسفند امسال، پای صندوق رای؛ همان جایی است که ما اراده خودمان را با رای به اصلح اعلام می‌کنیم. مجلس آینده باید مجلس انقلابی تر از گذشته باشد. مجلس آینده باید کارآمدتر و مردمی‌تر از گذشته باشد و باید ما را به سمت قله های بزرگ افتخار که رهبر انقلاب ما را به سمت آنها رهنمون کرده اند ببرد. مجلس آینده باید مجلسی دردآشنا باشد و بفهمد که مشکلات مردم چیست و با چه مصوبه ای می‌تواند مشکل این مردم را حل کند. مجلس آینده باید تبلور امروز انقلاب اسلامی باشد و باید پرچم امروز انقلاب را بردارد.

افراد بدون صلاحیت باید رد شوند

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، شهردار تهران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به حضور باشکوه مردم، گفت: امروز مردم اوج بصیرت و آگاهی خود را نشان دادند و به لطف الهی اوج اراده خود را برای تغییر، تحول و حرکت به سوی قله‌ها نمایان خواهند ساخت.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص انتخابات پیش رو، گفت: خواستگاه حقیقی ملت، حق و حقیقت است و مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی می‌گویند به علت رد صلاحیت ها مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نمی‌شوند، گفت: افراد بدون صلاحیت باید رد شوند و نمی توان افراد بی صلاحیت را تأیید کرد. ممکن است افرادی باشند که تحصیلات کافی مدنظر قانون را نداشته باشند، آیا می توان صلاحیت آنها را تأیید کرد؟

کد خبر 831622
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • احمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    11 0
    بلید سیاست را به سیاستمداران واگزارد
  • نعمت IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    13 1
    واقعیت ها را در نظر بگیرید و ببینید چقدر در بین مردم مقبولیت و محبوبیت دارید. دست از سر این کشور و مردمش بردارید.