وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای گفت که رفح آخرین پناهگاه صدها هزار آواره در غزه است و حمله به این شهر تبعات خطرناکی خواهد داشت.

عربستان

به گزارش هشمهری آنلاین، وزارت خارجه عربستان سعودی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای در خصوص عملیات نظامی رژیم اشغالگر قدس در شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در این بیانیه آمده است: «عربستان سعودی در خصوص تبعات بسیار خطرناک ورود به رفح و حمله به این شهر در غزه هشدار می‌دهد، جایی که پناهگاه صدها هزار نفری است که تجاوز وحشیانه اسرائیل آن‌ها را مجبور به فرار به این شهر کرده است».

ظرف ۲ هفته عملیات زمینی در رفح آغاز می‌شود

ریاض تأکید کرد که قاطعانه با کوچ اجباری ساکنان رفح مخالف است و آن را به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «لازم است تا جنگ هرچه سریع‌تر متوقف شود و در پی این میزان بی توجهی به نقض قوانین بین‌المللی و بشری، ضرورت دارد تا نشست شورای امنیت برای منع اسرائیل از یک فاجعه بشری تشکیل شود».

دولت سعودی تأکید کرد که تمامی حامیان اسرائیل و تجاوز به غزه مسئول هرگونه وقوع فاجعه در رفح هستند.

در این میان با ادامه اصرار مقامات رژیم صهیونیستی برای عملیات زمینی در شهر رفح، سازمان‌ها و نهادهای فلسطینی در خصوص حمله به این شهرِ مملوء از آوارگان هشدار دادند.

در این راستا «احمد الصوفی» شهردار رفح به شبکه الجزیره گفت: «از جامعه جهانی و هر وجدان بیداری در جهان می‌خواهیم که برای توقف این نسل‌کشی در حق مردم فلسطین وارد عمل شوند، هر گونه اقدام نظامی در شهر که بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی را در خود جای داده است موجب فاجعه و حمام خون خواهد شد».

با یان حال نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس مدعی شد که حمله زمینی را تا رفح ادامه خواهد داد. نتانیاهو گفته است که غلیه بر حماس بدون حمله به رفح ممکن نیست.

رفح واقع در جنوب نوار غزه است و بیش از یک میلیون فلسطینی آواره‌ را در خود جای داده است. منطقه‌ای نزدیک به مرز مصر که هم‌اکنون نیز چندین بار مورد هدف بمباران‌های ارتش اسرائیل قرار گرفته و موجب شهادت ده‌ها آواره فلسطینی شده است.

کد خبر 831524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha