یک روزنامه آمریکایی خبر داد که مقامات حماس به مصر آمادگی خود برای دفاع از شهر مرزی رفح در غزه را اعلام کرده‌اند.

حماس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز شنبه خبر داد که یک هئیت از مصر روز گذشته به تل آویو سفر کرد تا درباره شهر رفح در غزه مذاکرات انجام دهد.

بر اساس گزارش‌ها، مصر هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به رفح را رد کرده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: «مصر به حماس هشدار داده در صورتی که توافقی حاصل نشود،‌ اسرائیل به عملیات خود ادامه خواهد داد».

این روزنامه اضافه کرد: «مقامات حماس به مصر آمادگی خود برای دفاع از رفح را اعلام کرده‌اند».

رسانه‌های عبری زبان گزارش کردند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» به وزیر خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن گفته است که عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در«رفح» احتمالاً ظرف دو هفته آینده آغاز می‌شود.

از طرف دیگر، یک مقام ارشد اسرائیلی نیز به شبکه «سی ان ان» گفته است که نتانیاهو پنجشنبه هفته گذشته به کابینه جنگ خود گفته که عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح تا اول ماه رمضان، ۱۰ مارس (۱۱ اسفند) باید کامل شود.

شبکه کان نیز گزارش کرده است که به واسطه درخواست مصر و آمریکا، عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح پس از تکمیل «تخلیه گسترده» ساکنان از شهر و پس از توافق تل‌آویو و قاهره درباره فعالیت ارتش اسرائیل در مناطق مرزی بین غزه و مصر معروف به محور فیلادلفیا آغاز می‌شود.

کان مدعی شده است که تل‌آویو به چندین کشور منطقه و ایالات متحده درباره آمادگی برای عملیات رفح اطلاع داده است.

اوایل روز گذشته (جمعه) نتانیاهو به ارتش اسرائیل دستور داد تا یک طرح دوگانه برای تخلیه ساکنان فلسطینی از رفح تنظیم کنند.

رژیم صهیونیستی در حالی چنین عملیاتی را در سرمی‌پروراند که بیش از یک میلیون فلسطینی از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به این شهر مرزی پناه برده‌اند.

کد خبر 831556
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • انا عمار IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    2 3
    دولت مصر باید با اسرائیل قطع رابطه کند و به فلسطینیان کمک کند . همه کشورهای اسلامی باید در نابودی یهودیان متحد گردند و تا نابودی کامل یهودیان آرام نگیرند . درود بر مجاهدان محور مقاومت