سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای گفت که شامگاه پنجشنبه ۷ حمله علیه مواضع ارتش و نیروهای مسلح یمن انجام داده است.

حمله به یمن

به گزارش همشهری آنلاین، فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) امروز (جمعه) بیانیه‌ای درباره حملات تجاوزکارانه مجدد به خاک یمن در شب گذشته صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است که ارتش آمریکا شامگاه پنجشنبه ۷ حمله علیه مواضع ارتش و نیروهای مسلح یمن انجام داد.

سازمان تروریستی سنتکام گفت: «در بازه زمانی ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ روز هشتم فوریه (به وقت گرینویچ) نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا هفت حمله علیه چهار شناور و هفت موشک کروز ضدکشتی متعلق به حوثی‌ها انجام داد که برای حمله در دریای سرخ آماده شده بودند».

طبق این گزارش، بیانیه مذکور مدعی است که موشک‌های ارتش یمن «تهدید فوری» برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و دیگر شناورهای تجاری در منطقه دریای سرخ بودند.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن گفت که این تجاوزات باعث نخواهد شد نیروهای مسلح یمن از مأموریت حمایت از مردم غزه دست بردارند.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

کد خبر 831340
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha