ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام ادعا کرد که ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن) یک محموله تسلیحات ایرانی برای انصارالله یمن را در دریای عرب توقیف کرده است.

توقیف تسلیحات ایران برای انصارالله

به گزارش همشهری آنلاین، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم سنتکام روز پنجشنبه به وقت محلی (۱۵ فوریه ۲۰۲۴ برابر با ۲۶ بهمن ۱۴۰۲) با انتشار تصویر فوق ادعا کرد که یک کشتی گارد ساحلی آمریکا که در حوزه فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) مستقر بود، محموله سلاح های پیشرفته متعارف و سایر کمک های مرگبار با منشا ایران را از یک کشتی که در حال حرکت به مقصد مناطق تحت کنترل حوثی‌ها(انصارالله) در یمن بود، در تاریخ ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن ماه) در دریای عرب توقیف کرد.

در این بیانیه آمده است: کشتی یو اس سی جی سی کلیرنس گارد ساحلی آمریکا که به فرمانده مرکزی نیروی دریایی آمریکا منصوب شده بود، کشتی را شناسایی و کنترل آن را در دریای عرب بدست گرفت.‌ نیروهای آمریکایی بیش از ۲۰۰ بسته حاوی اجزای موشک بالستیک میان برد، مواد منفجره، قطعات شهپاد، تجهیزات ارتباطی و شبکه درجه یک نظامی، مجموعه‌های پرتاب موشک هدایت شونده ضد تانک و سایر اجزای نظامی را کشف کردند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: عرضه، فروش یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم چنین کمک‌هایی ناقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل است.

مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام مدعی شد: «این نمونه دیگری از فعالیت خرابکارانه ایران در منطقه است. ادامه عرضه تسلیحات متعارف پیشرفته این کشور به حوثی ها مستقیماً نقض قوانین بین المللی است و همچنان امنیت کشتیرانی بین المللی و جریان آزاد تجارت را تضعیف می کند.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرد: سنتکام متعهد به همکاری با متحدان و شرکای خود برای مقابله با جریان کمک های مرگبار ایران در منطقه با همه ابزارهای قانونی از جمله تحریم های آمریکا و سازمان ملل است.

این ادعاهای آمریکا در حالی است که پیش از این، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در در گفتگو با شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز در پاسخ به این سوال که «در حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری، سلاح‌های پیچیده‌ای استفاده شده است. آیا ایران این سلاح‌ها را تامین می‌کند؟»، گفته بود: خیر، هرگز.

ایروانی در پاسخ به این سوال ان بی سی نیوز که «آیا ایران نحوه استفاده از چنین سلاح‌هایی را به آنان آموزش داده است؟»، نیز گفت: این موضوع [ کاملاً درون‌یمنی است ] به خود آن‌ها مربوط است. آن‌ها سلاح‌های خودشان را دارند. نباید فراموش کنیم که آن‌ها هشت سال در جنگ بوده‌اند؛ تجربه زیادی دارند، می‌توانند بر کاستی‌های خود غلبه کنند، خوداتکا باشد و قدرت بازدارندگی کسب کرده‌اند.

سفیر ایران در سازمان ملل در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا ایران ترجیح می‌دهد که حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری و تهدیدات علیه کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده متوقف شوند؟ گفت: بله، ما همه را تشویق می‌کنیم که این وضعیت را متوقف کنند. ما خواهان بحران در منطقه نیستیم. ما آن‌ها را به توقف تشویق می‌کنیم. اما قبلا هم گفته‌ام که این یک جاده دو طرفه است. یک طرف به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، طرف دیگر نیز مسوولیت‌هایی دارد. ما آن‌ها را تشویق به توقف می‌کنیم و انتظار داریم که طرف مقابل نیز اسرائیلی‌ها را تشویق به توقف کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن نیز متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد. آنها در عین حال اعلام کرده اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و دهها نفر زخمی شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با دوم فوریه ۲۰۲۴ نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور ، ارتش این کشور، حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه گروههای مقاومت انجام دادند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ نیز در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، برای نخستین بار پس از جنگ اسرائیل علیه غزه به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

متیو میلر سخنگوی وزرات خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که انصارالله یمن یک گروه «تروریست جهانی ویژه» معرفی خواهد شد و این موضوع از ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) به بعد اجرایی خواهد شد.

کد خبر 832734
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 93
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 143
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    هر چقدر میخواهید توقیف کنید ما تسلیحات زیاد داریم و از جیب مردم و با هزینه های مردم دوباره می‌سازیم و می‌فرستیم
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      99 57
      خدا شفات بده از دست دکترها که دیگه کاری بر نمیاد فیلمشونه شما هم زود باور
  • عرفان IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    غربی ها غلط زیادی کردن با طرفداراشون
    • مصطفی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      37 23
      چقدر زود باور میکنید اونا دیوانه هستن ساختگی هستش حداقل عربی بودن رو از روی تسلیحات پاک نکردن
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    بهتره در چنین مواقعی به جای اتخاذ موضع دفاعی در برابر این نسناسها و خبرنگاران مزدورشان این پاسخ داده بشه که این سلاح ها از همون جایی میان که در بمباران و کشتار هشت ساله مردم مظلوم و بی دفاع یمن توسط سعودی های نجس و اماراتی های ملعون و همچنین کشتار مردم بی دفاع غزه و سوریه و عراق و لبنان و افغانستان توسط کفتار هار و نجس منطقه یعنی رژیم تروریست اسقاطیل سلاح ها و مهمات و بمب ها و موشکها و هواپیماها و غیره شون تامین و در اختیارشون قرارداده میشده و هنوز هم با بی شرمی ادامه داره.
    • یاغی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      مشکلی نیست شما یارانه مردم را توقیف کردید معلوم نیست چند صد هزار یارانه قطع بشود برای جبران این محموله مردم شب عید به جای شیرینی و آجیل نقاشی آنها را سر سفره بگذارند
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      جناب یاغی اول شما بگو این چهار تیکه سه پایه و دوربین و بسته های المنفجرات به درد کجای جنگ یمنی ها با آمریکایی ها میخوره کلش رو هم چقدره روی کدامش نوشته ساخت ایران بعد جوگیر شو و خودت را بزن زمین
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      30 20
      ۱۵:۱۵پس کارایی نداره چرافرستاده حرف خودت برای خودت هم خنده داره یانه؟
    • محمد IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      13 12
      خودتحقیر های وطنی هیچ سلاحی و به هیچ.جای نفرستاده ایران عقل خوب چیزی هست این یک لنج چوبی هست به بدنه نگاه کنید این فیلمشون هست چطور مردم مسلمان غزه دارن زیر همین سلاحهای آمریکای جان میدن 17.هزار کودک زن کشته شدن به دست همین سلاحهای آمریکای که به رژیم جعلی داده بعد اگه ایران بخواد از مردم بی دفاع غزه کمک کنه تروریسم و ممنوع این حقوق بشر آمریکاست از روزی که یمن به کشتیهای اسراییل حمله کرده یک انسان کشته نشده فقط جلوی کشتیهای را میگیره که دارن اسراییل شارژ میکنند مردم بکشه ونگذاره کمک به مردم بی دفاع فرستاده بشه تف به این سازمان ملل.چه سازمان مللی.که نمیتونه کمکهای انسانی را به مردم غزه.بکنه وبعد اگه یک کشور هم بخواد از این مردم بی دفاع .وهم زبان خودش دفاع کنه قطعنامه تصویب میکنند که تروریسم هست .تروریسم تر از آمریکا و اسراییل در جهان نیست .داعش کدام‌کشور انداخت به جان مردم دنیا وخودش هم نشسته نگاه می‌کنه چرا داعش یک حرکت تروریستی در آمریکا انجام نمیده .
  • حامد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    حیف این همه سرمایه مردم ایران که برای حوثی ها و جنگ فرستاده میشود، آن هم در حالی که در داخل کشور سفره مردم خالی، جوانان همه بیکار، طلاق‌های فراوان فقط بخاطر وضعیت اقتصادی و....
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      اووووو همه اش صحنه سازی آمریکایی هاست باهوش هرچی عقده داری یه باره بریز بیرون چیزی نمونه بعدشم اونا اون همه دارن سلاح میفروشن طوری نیست اون همه کودک کشی و نسل کشی را نمیبینید بایدن قربون تک تکتون بره
  • صادق IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    خط مستقیم صدها پرواز امریکا به اسراییل جهت ارسال انواع جنگ افزار برای انهدام و نابودی کل شهر غزه و کشتار و نسل کشی فلسطینیان چه حکمی دارد احتمالا" از نظر چشم آبیها قانونی و خیلی هم شرافتمندانه هست؟
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      79 16
      دقیقا 👍🏻
  • محمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    چقدر جالب! یمن یا ایران وقتی کشتی را توقیف میکنن از لحظه به لحظه ی عملیات نیروهاشون در ورود به کشتی‌ها فیلم میگیرن و در دسترس جهانیان میذارن ولی آمریکاییها آن قدر به اخلاقیات پابندند که فقط یک عکس مبهم از این عملیات عظیم منتشر کردند🤭🤭🤭بارک الله بایدن
    • مصطفی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      9 6
      کل این تجهیزات اندازه یک موشک بالستیک هم نمیشه یمن روزی چند تا موشک به خورد آمریکا میده
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    96 32
    آخرش نفهمیدیم چرا آمریکا اروپا روسیه میتونن سلاح بفروشن اما بقیه کشورها نمیتونن؟
    • سیستانی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      40 11
      بهتر نیست ازاین زاویه بنگرید که شاید ساختگی باشه واصلا به کشتی مثل ایران که واضح میگذاره ورود نکرده باشند
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 2
      حالا تو از کجا مطمئنی که نمی فروشند همه کارها که جلو دوربین نیست خیلی کارها مخفیانه انجام میشه
  • هادی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    اینکه آمریکا به کشور مستقل یمن حمله می کند و مناطقی را در این کشور بمباران می کند نقض قوانین سازمان ملل است و اینکه توقیف کشتی های تجاری کشوری مستقل در دریاهای آزاد انجام می شود نقض قوانین بین المللی است و اینکه نسل کشی فلسطینیان در غزه توسط بمب ها و تجهیزات اهدایی مالیات دهندگان آمریکایی برای نسل کشی از طرف آمریکا انجام می شود نقض قوانین حقوق بشری و انسانی و اخلاقی است آمریکا و رژیم اشغالگر قدس وجودشان برای مردم منطقه هزینه بر شده است و متاسفیم برای حکومت آمریکا که پول مالیات دهندگان آمریکایی را برای نسل کشی و گسترش درگیری ها در خاورمیانه که می تواند تامین کننده و تضمین کننده انرژی خاورمیانه باشد با نقشه های حکومت آمریکا باعث تشنج بیشتر و جنگ فرسایشی بیشتر در این منطقه حساس شده است
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      آمریکا یمن را زمانی هدف قرارداد که یمنی‌ها مرتب کشتی ها را میزدن، نه اینکه اول آمریکا زده باشه
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      ۱۵:۰۷ اولا یمنی ها کشتی های اسرائیل را می‌زدند چه ربطی به آمریکایی ها داشت دوما یمنی ها با اسرائیل جنگ دارند به آمریکا و انگل ستان چه ربطی داره خودشون را میندازند وسط سوما دم یمنی ها گرم جلوی چندتا ابرقدرت پوشالی وایسادن چهارما شما نگران امریکا و اسراییل نباش
  • علی US ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    پول مردم ایران که در بین را بدست امریکایی ها توقیف مصادر میشه
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      پول تو چقدر میشه شماره کارت بده ما پرداخت کنیم جیره خور آمریکا
  • اشنا IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    حرف نزن برو بیرون از منطقه ...
  • احمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    76 17
    ما خودمون هم که می دونیم حامی مردم یمن هستیم ولی متاسفانه انها راحت و آشکار کنار اسراییل هستن ولی کشورهای اسلامی نمی توانن عملا اعلام کنن
  • امین عبدالحمید TR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    99 19
    چرا ایران تنگه هرمز را به روی کشتی های آمریکایی و انگلیسی نمی بندد؟ قوی‌ترین واکنش به حمله این کشورها به یمن و مسدود کردن کشتی‌های ایرانی، بستن تنگه هرمز است. بستن این تنگه تا زمانی که نسل کشی در غزه متوقف شود، پاسخی قوی و بازدارنده خواهد بود.
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    آمریکا خیلی غلط بیجا کرده،چرا وقتی به همه تروریست‌های جهان از جمله داعش و اسرائیل و کشورهای منطقه سلاح میده قطعنامه شورای امنیت نقض نمیشه؟چون شورای امنیت مال خودشونه.
  • رضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    باید ما هم تنگه هرمز رارببندیم
  • بختیاری IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    آمریکاییها خودشان منبع تمام شرارت ها و جنگها و فقر ملت ها هستن..من بعنوان یک ایرانی و ایرانی زاده ی اصیل،باور علمی دارم، جهان باید برای به زیر کشاندن و نابودی آمریکا و سلطه و زورگویی آمریکا بسیج گردد تا این امپراطوری استکبار را نابود کنن.
  • دلوار لودری IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    80 27
    اونوقت این بیست تن سیتن اسلحه که آمریکا می‌فرسته باسه اسرائیل را از کجا می‌فرسته کا ی وقت توقيف نشن
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    مردم برای خودشون نان پیدا نمیکنند.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      چرا دروغ میگی من همین امروز صبح نون گرفتم
    • داود IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      داداش این ... امریکا سلاحهارو با هواپیما میفرسته اسراییل
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    45 33
    "آنها سلاح های خودشان را دارند" باشه
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      بعضی ها هی غرمی‌زنند و میگن ما گرسنه‌ایم ! اگر واقعا‌گرسنه‌اید حق دارید ولی اگه دروغ‌میگید خدا کنه گرسنه بمانید و محتاج . چرا اینقدربعضی‌ها ناشکر و بدبخت‌نما هستند ؟ اصلاعادت کرده‌اند که بگن ما گداییم . آدم گرسنه شاسی‌بلند و...نداره . پراید۳۰۰میلیونی سوار نمیشه وگوشت ۶۰۰هزاری نمی‌خوره . ۲روز دیگه عیده والبته ماه رمضان سیل گرسنگان جاده ها و هتل‌های گران قیمت ورستورانهای با قیمتهای نجومی و...را پر میکنند و اونها که گرسنه‌تر هستند راهی سفرهای خارجی میشوند .
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    93 18
    ای بدبخت ها شروع کردید به صحنه سازی اینا که تابلو معلومه برای ایران نیست اینم جواب نمیده قبلا هم از این توقیف های ساختگی داشتین اولین بار نیست جلوی یمنی ها را هم نمیگیره خودشون به اندازه کافی مهمات دارند که تو سرتون بزنند ترسوها
  • حسام ادیب زاده IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    21 79
    این دلیل درستی نیست اگه سلاح دادید خوب بگید اینهمه تجهیزات و هزینه‌های اون رفت به فنا.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    ارسال سلاح به اوکراین،تاسیس داعش وحمایتهای تمام عیارتسلیحاتی وامنیتی واطلاعاتی به این جنایتکاران وحشی، تاسیس پایگاه درسراسرجهان وجاسوسی ازکشورها وانجام عملیاتهای خرابکارانه دراقصی نقاط جهان، چپاول نفت عراق وسوریه وعربستان و.... ؛ دخالت درامورکشورها واجرای کودتاهای گوناگون درانها،حمله مستقیم وغیرمستقیم نظامی به کشورهای گوناگون وبدترازهمه اینها حمایت همه جانبه ازرژیم شیطانی صهیونیستی، اینها مصادیق اقدام خرابکارانه نیست؟ ننگ به نیرنگتان شیاطین بی ابروی روسیاه.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      30 47
      سیاست و تاریخ مناقشات را نمیدونی بیخود اظهار نظر نکن
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    12 33
    هرچی شمابگید
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      65 23
      نه نفرمایید هرچی بی بی سی و اینترنشنال جونتون بگن
  • معصومی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    90 33
    برای حفظ امنیت خودمون هم که شده باید به یمن کمک کنیم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    70 17
    به امریکای بیشرف چه مربوط خیلی ادعات میشه برو با هم کیش خودت جنگ اروزی کن تا قاره پیما حوالت کنند نه غزه مظلوم که همسایه ها کمککش میکنند احمق
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 10
    خب معلومه میگه نه..
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    41 21
    شیطان خودت به رزیم صهیونیستی کمک میکنید کمک ما را توقیف میکنید این باید با کشتی جنگی فرستاده شود
  • داریوش IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    46 17
    حال فرض کنید این سلاح های ناچیز از ایران باشه. فرض کنید از آجیل شب عید هم باشه. اگه اینا نباشه اونوقت دیگه عید هم نیست . فعلا جنگ بیرون مرزهاست اگه اونجا نگهش نداریم ...
  • علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    42 15
    هرچند این عکس چیزی رو ثابت نمی کند و برای جبران تحقیر آمریکایی ها در غرب آسیا دست به چنین سناریو سازی هایی می زنند اما هم آمریکا و هم کاسه لیساشون مطمئن باشند جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 کمک خودشو باید به مردم مظلوم یمن ادامه بده همانطور که آمریکای جنایتکار و جنایت پیشه از هیچ کمکی در تجهیز رژیم سفاک و دَدمنش و وحشی اسرائیل علناً و با افتخار دریغ نمی کند...
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    38 22
    آمریکا و اسراییل مثل سگ از ایران می ترسن چون ایران در منطقه قدرت اوله اگر مزدوران وطن فروش بودند دودستی ایران را تقدیم اجنبی ها میکردند قدر امنیت ایران رو بدونید اینقدر قدرتمند شدیم که سربازان آمریکایی وقتی کشتیشون تو خلیج فارس توسط سپاه توقیف شد خودشون رو خیس کردند . مرزهای ایران امروز یمن و غزه و عراق و سوریه هست .
  • ع ا ز CA ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    36 11
    دولت آمریکا بنا به شرایت خودش در جنگ تبلیغاطی خودش همیشه از این گونه خبرها در روی میزهای تبلیغاطی خودش دارد و در زمان لازم میبرد روی آنتنهای خودش ولی آن چیزی که این خبرهای کهنه و نخ نما را قبول و یا رد میکند آن این است که دولت ایران هم قبول بکند و تائید بکند و دولت ایران که ترسی از کسی ندارد و به کسی هم حساب پس نمیدهد .
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    81 10
    دوستان امریکا راکه وقتی امری به ضرر اربابشان اتفاق میفتد غمخوار مردم میشوند کهمثلا پول مردم خرج یمن میشود را ببرید روی کشتی وعنوان کنید کهاین موجودات پست ومزدور نان ایران رامیخورند وخدمت دشمن میکنند وانهارابعنوان مزدوران شیطان کهبه مردم خیانت میکنند وایران فروشی میکنند معرفی ودرجزیره تبعیدشان کنید
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      13 19
      شما سه غلط املایی داری!بیشتر دقت کن
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      18 7
      در جواب 17:00 حرف حق بدجوری سوزوندتت 😂😏
  • محمد IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    53 15
    چطور خود امریکا سلاح و پول به اسراییل کودک کش میده نقض قطنامه ۲۲۱۶سازمان ملل نیست
  • مسعود IE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    31 14
    مگرقانونی هست که امریکای جنایتکارازان تبعیت کندکشوری که دولتش وحشی است باعث کشتار این همه بی کناه دراقصی نقاط دنیامیشود دم از قانون میزندکدام قانون؟چرادرکشورخودمستقر نمیشویدمثل سگ این طرف وانطرف پرسه میزنید
  • رضا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    24 6
    عکس متعلق به لنج باری گروه القاعده دریای یمن دی ماه سال ۱۳۹۶ .بزنید ذره بین گوگل سرچ عکس ،ببینید وطن فروشان اینترنشنال هم تاریخشو عوض کردن خاک برسرا
  • علیرضا حسینی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    18 7
    کمک غرب به اسرائیل و وتوی توقف جنگ علیه کودکان غزه چیه؟؟؟
  • آرین US ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    19 3
    میلیونهانفرتوسط همین کشورهای حامی اسرائیل کشته شده اند ازبزرگترین جنایتکاران کره زمین می‌باشند حالا آنها هم اند آدم خوبه ؟؟؟؟؟حوثی های یمن که ازکشورشان وهمکیشان خود دفاع می‌کنند شده اند تروریست لعنت خدا برآدمکشان
  • ناشناس IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    10 2
    یمنی ها از خود هیچ چیزی ندارد اگر جمهوری اسلامی تجهیزات و موشک ندهد یمن به تنهایی قادر نخواهد بود چرا با وجود مدارکی که کمک های جمهوری اسلامی به حوثی و. حمایت ما از این کشور مقامات ما انکار می کنند و اقتدار کشور ما را زیر سوال میبرنند با وجود انکه امریکا و اسرائیل ستمگر به خودبی از اقتدار جمهوری اسلامی با خبر هستند
  • خدیجه IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    12 5
    یمن و غزه و لبنان بمن چه؟ پولش خرج ایران کنید تا خودمون قوی بشیم
  • هموطن IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    10 1
    سلام اصلا هیچ چیزی باهم مطابقت ندارد آرم بزرگ روی عرشه کشتی مربوط امریکاست ولی شناور از نوع لِنج و جنس چوبی است و از طرفی چهارتا سلاح ساده و معمولی روی عرشه پهن کردند و مدعی شده اند که ارسالی از ایران است آهای تو که ادعای ابرقدرتی داری چرا فیلم محاصره و توقیف و تخلیه کشتی را منتشر نمیکنی؟؟ چون همه اینها فقط یک دروغ آشکار برای انحراف افکار عمومی ست
  • مهدی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 1
    ایجاد انگیزه کردید برای گرفتن کشتی های آمریکایی، باهر محموله ای.
  • علی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    9 1
    آمریکا به خودش اجازه میده برای رژیم اسرائیل که یک جنایتکار اسلحه و مهمات ویرانگر میفرسه که مردم بیگناه فلسطینی می کشد هیچ سازمانی ونهادی جلوش نمی گیرند ،اما اگر ایران سلاحی برای مردم مظلوم یمن میفرسه میشه خلاف قوانین بین الملل.!؟
  • علی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 1
    اگر قرار باشه آمریکا از خلیج مکزیک بیاد همجوار ما کشتی ما را توقیف کند پس توقیف همه کشتی های آمریکایی و همپیمانانش در خلیج فارس حق مشروع ایران است .
  • محمودی US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 3
    ژاپن.ها.چقد.بی.قیرت.هستن. همراه.امریکاها.شودن. برای.یمن.آن.همه.بلا.سر.ژاپن.. آمریکا.اورده.بود. بعس.نبود.ولی. دولت.های.منطقه. اندازه.یمن.غیرت. داشتن.امریکا با همدست.ها.این.غلت.را.نمگردن
  • hasan 1369 IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    10 4
    پس چرا خودشون موشک و مهمات میفرستن به اسرائیل؟کی باید کشتی خودشونو توقیف کنه؟مرگ بر امریکای لعنتی
  • رمضان روشن US ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 4
    خرخودتی شما هستین ساختگی است تسیحات مال شما است برای سیونیستی ها می برین ولی ببرین کارشماهمیشه است شیطان می تونه هزار چعره خودش را نشان بده ببرین غزه خدای بزرگ دارد ما ملت مسلمان بط هاراشکستیم و شمار را هم راحت مسله چوب خشک میشکنیم سدایش توی جهان بچرخت آدم کثیف دورو از دو ترف هم خراب میشه خودت خودت را خراب کردین جهان از بچه کشی شما فهمیده اند همه جهان می داندشما نسل شیطان هستین مرگ برچهره نگدتون و نسل کشیتون
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    19 5
    پول مردم ایران جیب اعراب
    • محمد IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 1
      من بانظر شما موافقم وطرف مظلومان یمن غزه سوریه هستم ولی چرا شما اینقدر غلط املادارید
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    26 6
    حق ملت بیچاره ایران خودمون تو فقر بدبختی زندگی می‌کنیم،،، پولمون خرج یمن و کشورهای عربی میشه
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    11 3
    امریکا در حال جمع آوری مدارک و مستندات برای همراهی کردن دنیا برای شروع جنگ با ایران است
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 1
    این رنگ مخصوص نیروهای خودآمریکاست
  • مجید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    توی دنیا تنها کشوری که علنن حتی توی اخبار از حوثی های یمن حمایت می کنه حکومته ایرانه مسلما تمام کشورها انگشت اتهام را به سوی ایران می برند
  • آرمان IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 3
    چقدراحمق هستن ومردم رااحمق فرض میکنن.یعنی ایران یک کشتی تسلیحاتی رابدون اسکورت میفرسته یمن که اونهاتوقیف کنن.اصلا اونهاجرات دارن یک کشتی ایرانی راتوقیف کنن.اینهاچون نویمن شکست خوردن بااین داستانهامیخوان افکارجهان رامنحرف کنن
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 3
    زنده باشند یمنی ها خیلی مردند ،در پناه خداباشند .
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 5
    اولا بچه شغالهای امریکایی سگی کی باشند که جرأت کنند به کشتی های ایرانی چپ.نگاه کنند ثانیا خری کی باشند که توان رویارویی با جنگجویان.شجاع یمنی را داشته باشند .گاوچرانهای امریکایی وبچه شیطان های انگلیسی ومطرب های المانی وفرانسوی همگی به نتی یهودی جعلی با کشتار کودکان وزنان ومردم.عادی فلسطینی ادعای پهلوانی می کنند ولی وای به روزی که صبر دلاور مردان دشمن کش ایران بزرک لبریز شود ان.الله مع الصابرین
  • مهدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 4
    دریای عرب کجاس؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 1
    این حملات یمنی ها زمانی فایده داره که حمله مستقیم‌به اسرائیل صورت بگیره و این طرف یمنی ها کشور های دشمن رو مشغول خودشون کنن تا بشه به صهیونیست ها ضربات کاری زد وگرنه در شرایط فعلی این حملات به ضرر یمنی هاست هرچند که کار یمنی ها شجاعانه و قابل تقدیره.
  • فرهاد سفری IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 1
    👀عجب آمریکا محضر کشتار دسته جمعی دنیا هست اسرائیل هم بچه ناخلف همون آمریکا و انگلیس هست که با پرو کی تمام می که یمن رو تروریست اعلام میکنم خودش از آن پر ذنیا آمد اینجا فقط بخاطر منابع اش هیچ کسی نیست بهش بگه برو گم شو 😡😡😡😡💪💪💪💪🇮🇷ایران که پرچمش بالاست
  • ناشناس IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 2
    واقعاشرم اوره بعضیا هنوزازامربکادفاع میکنندامریکا انگلیس رژیم جعلی اسراایل کثیف ترین حکومتهای روی زمین میباشند اینها یکجوبویی ازانسانیت ندارندحتاکسانیکه ازانهاهمایت میکنند
  • ایرانی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 1
    تروریست فقط آمریکا اسرائیل و انگلیس روباه پیر هستند و کشورهای یمن عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و ایران کشورهایی هستند که موردتجاووز این کشورهای تروریستی قرار گرفته اند خدا لعنت کند صهیو نیست های کودک کش را که دستشان به خون مردم مسلمان در منطقه آلوده هست
  • شهروند IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    چرا آمریکا به اسرائیل نسل کش و اوکراین سلاح می دهد و خودش موقع تحویل سلاح به بک طرف جنگ و هرکشوری آزاد ولی کشورهای دیگر باید با اجازه آمریکا بخواهند سلاح به کشورهای دیگر بدهند ایران نیز باید تلافی این اقدام آمریکا را بکند و سلاحی ارسالی یه اسرائیل و اکراین را از کشورهای اردن و قطر و امارات و کویت اقدام نماید
  • حسین IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    سردرمداران بی بوته آمریکا و انگلیس که ذاتا وحشی بوده اند برای تامین منافع خود دنیا را به آتش کشیده اند و فقط هم حرف زور حالیشان میشود و بس
  • سجاد خانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 3
    ان شاءالله ۱۱اسفند به عشق رهبرمان و به عشق وطن مان پر شعور پای صندوق های رای. هر بحثی به کنار. به امر رهبرمان و به عشق وطن مان ایران. چون امنیت و عزت و اقتدار و غرور ملی مان به آن گره خورده. تشکر
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 3
    ناقض حقوق بشر!!! جوک بود این جمله که آمریکا گفته؟؟
  • سمیرا IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    زنده باد انصارلله مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 1
    پ ن پ کی محموله سلاحهای آمریکا به اسرائیل را توقیف کنه؟ انصارالله باید همه محموله های سلاح آمریکا را هدف قرار دهد.
  • رضا IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 4
    اگر این سلاح از ایران هم باشد بسیار خوشحال کنندس وباید کشتی های بیشتری از سلاح برای کمک به یمن وارد یمن بشه من که خیلی خوشحالم خدا دولت جمهوری اسلامی را خیر بده
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 2
    والا به خدا دیگه نمی دونیم این خبرها وفیلم وعکس ها کدوم راست وکدوم دروغه
  • معلم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    خدا لعنتت کنه آمریکا امیدوارم دچار یه جنگ داخلی بشی وتقاص این همه خون بی گناهی رو که با بمب های ساخته تو در غزه ریخته شد رو پس بدی جنایتکار خون خوار،تو هر غلطی دوست داری می کنی ولی کشورهای دیگه هیچ کاری نکنند .
  • DE ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا. 🔥🔥🔥👺🔥🔥🔥 پس اجازه بدیم تو در دریای منطقه ما جولان بدید صد البته که بازهم به مردم مظلوم یمن فلسطین سوریه و هر نقاط دیگری بدون در نظر گرفتن دین و آیینشان کمک خواهیم کرد اینست اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله ندای مظلومین باید جواب داده شود ما انسانیم و قطعا کمک خواهیم کرد
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    دروغ میگه ، غلط کرده که توقیف کنه ،
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    آمریکا غلط کرده وهمچنین غربگدایان
  • محمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    امریکا وانگلیس هنوز هم دنبال استعمار کشورهای وبومی های امریکا سیر میکنند نمیبینند عزیز در دانه شان اسرائیل نمیتواند با کمک انها حتی به یک گروه کوچک پیروز شود .قبول کنید بریتانیای کبیر شده انگلیس انهم اسکاتلند جدا بشه میشه قطر امریکا هم مثل شوروی میشه پس واقعا اینها مثل کفتار ها دسته جمعی نباشند هیچی نیستند