معاون شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: قرار است ۲ شهر جدید در جنوب کشور ساخته شود و برای زیرساخت‌های این دو شهر از مشاوران بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

شهر ساحلی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر رضایی افزود: قرار است بخش خصوصی وارد سرمایه‌گذاری در این شهرها شود.

وی با یادآوری ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در راستای ابلاغ این سیاست‌ها، در سفر رئیس‌جمهوری به هرمزگان عملیات اجرایی شهر جدید خلیج فارس آغاز شد.

رضایی ادامه داد: این شهر در یک نقطه بسیار استراتژیک در محل اتصال خلیج فارس به دریای عمان قرار گرفته و با مساحت حدود ۱۸ هزار هکتار جمعیت‌پذیری ۱۰۰ هزار نفری در فاز اول آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین احداث شهر مکران مرکزی با استعداد اولیه فاز اول حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با مساحت حدود ۲۱ هزار هکتار آغاز شده است.

معاون توسعه مسکن و شهرسازی شهرهای جدید گفت: قرار است در کنار بخش دولتی، بخش خصوصی هم وارد سرمایه‌گذاری در این شهرها شود تا بتوانیم در مقیاس بین المللی هم ارتباطات خاص را داشته باشیم و در این عرصه رقابت کنیم.

رضایی با بیان این‌که برای تامین زیرساخت‌ها از مشاوران بین‌المللی استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: برای زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی در همایشی که در کمتر از یک ماه آینده برگزار می‌شود فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کلیات سرمایه‌گذاری را برای داخلی‌ها و خارجی‌ها معرفی می‌کنیم.

کد خبر 830662
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha