مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: مطالعات و شناسایی زمین های مناسب برا ساخت شهرک های مسکونی در ۳ نقطه شهرستان های تهران شناسایی شده است.

مسکن ملی

به گزارش همشهری آنلاین، ارسلان مالکی از انجام مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک سازی در خوارزمی پاکدشت، اعتمادیه پرند و ملارد واقع در استان تهران خبر داد.

وی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن چند روش برای تأمین زمین تعریف شده که یکی از آن‌ها شناسایی اراضی چسبیده به محدوده شهر و الحاق آن به محدوده شهرهای موجود برای ساخت واحدهای مسکونی است.

مالکی افزود: یکی از روش‌های جدید، شهرک‌سازی است که بر اساس آن، خارج از حریم شهر، مکانی برای ایجاد یک شهرک مستقل به‌منظور ساخت‌وساز با شرایط خاص و تراکم کم شناسایی می‌شود تا اگر کسی بخواهد با فاصله منطقی از شهر، سکونتگاه ویلایی داشته‌ باشد، این امکان فراهم شود.

وی با بیان این‌که این‌که تاکنون ۵۰ نقطه شناسایی شده و ۲۳ نقطه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شده‌ است، ‌ تصریح کرد: سایر نقاط نیز در مراحل مختلف قرار دارد و یزد و قم دو استانی هستند که ساخت و ساز در قالب شهرک در آن‌ها آغاز شده‌ است. در تهران نیز مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک سازی آغاز شده و تاکنون در خوارزمی پاکدشت، اعتمادیه پرند، ملارد و... شناسایی اراضی انجام شده‌ است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به صنعت شهرها گفت:‌ تاکنون زمین به استعداد ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد به صنعت شهرها اختصاص داده شده و در بخشی از آن‌ها در شهرهایی مثل ماهشهر و خواف کلنگ‌زنی و آماده سازی شروع شده‌ است.

وی بیان کرد: در تهران هم تلاش می‌کنیم در یکی از شهرهای اطراف مثل اشتهارد تأمین اراضی مناسب در قالب صنعت شهرها انجام شود.

مالکی با اشاره به این‌که «صنعت شهر» مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرآیند تامین زمین کارکنان و کارگران است، گفت: در این راستا دولت تسهیلات و تخفیف‌ها و مجوزهای لازم را تامین و ابلاغ می‌کند و واحدهای تولیدی در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی پرسنل خود مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 830121
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha