یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار مبتلایان به آتفلوآنزای خوکی شنبه 6 ژوئن (16 خرداد) در استرالیا به 1009 نفر رسید و به این ترتیب‌ ملبورن به دومین "پایتخت آنفلوآنزای خوکی جهان" پس از مکزیکوسیتی بدل شده است.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت بهداشت استرالیا اعلام کرد حدود 874 مورد عفونت با ویروس آنفلوآنزای A در ایالت جنوبی ویکتوریا در این کشور گزارش شده است، و اغلب موارد در شمال و غرب پایتخت استرالیا،‌ ملبورن رخ داده است.

روزنامه "استرالین" Australian نوشت بیماری آنفلوآنزای خوکی در طول سه هفته گذشته در این منطقه هزار برابر افزایش یافته است، بیش از همه مدارس در منطقه ملبورن را مبتلا کرده است و منطقه ویکتوریا را به بدترین نقطه جهان از لحاظ ابتلا به بیماری به ازای سرانه جمعیت بدل کرده است.

 این روزنامه معتبر استرالیایی نوشت: ‌"ملبورن اکنون به پایتخت آنفلوآنزای خوکی جهان بدل شده است،‌ و ویروس H1N1 اکنون در میان ساکنان ایالت ویکتوریا دوبار شایع‌تر از مکزیک است که پاندمی در آن شروع  شده است."

به گزارش سازمان جهانی بهداشت تعداد موارد آنفلوآنزای خوکی در استرالیا 4.5 درصد کل 21940 مورد ثابت‌شده بیماری در 69 کشور جهان است.

خانم نیکولا روکسون، وزیر بهداشت استرالیا روز جمعه اعلام کرد آنفلوآنزای خوکی  برای مدت رو به افزایش خواهد ماند.

 او گفت هنوز واکسنی برای این بیماری در دست نیست و همه تلاش‌ها در جهت محدود کردن این بیماری است.

 سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد همچنان سطح هشدار را در مرحله پنج از شش نگهداشته است که به معنای "قریب‌الوقوع بودن"‌ پاندمی است.

 چندین منطقه و ایالت استرالیا این هفته اقدامات قرنطینه داوطلبانه را برای کودکانی که از ایالت ویکتوریا یا کلانشهر ملبورن بازگشته‌اند، آغاز کرده است تا شیوع بیماری جلوگیری کند.

کد خبر 83035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز