اکونومیست به تازگی گزارشی انتقادی درباره ورود بلاگرها به عرصه خبر نوشته که به دلیل غیرحرفه ای بودن نوع عملکرد این بلاگرها، به آسیب شناسی این پدیده جدید پرداخته است. در ادامه بخش هایی از این گزارش را مرور می کنیم.

جوانان

همشهری آنلاین-محمد بحرینی: اکونومیست به تازگی گزارشی انتقادی درباره ورود بلاگرها به عرصه خبر نوشته که به دلیل غیرحرفه ای بودن نوع عملکرد این بلاگرها، به آسیب شناسی این پدیده جدید پرداخته است. در ادامه بخش هایی از این گزارش را مرور می کنیم.

از ماهی اخبارگو تا بابا خبر

به اخبار تیک تاک خوش آمدید. اکنون به کمک خبرنگار خود که یک ماهی کارتونی است، به درمان دیابت می پردازیم. سپس «بابا خبر» جزئیات انفجار یک هتل در تگزاس را برای ۱۰ میلیون دنبال کننده خود، خوشبختانه از محل امن استودیوی خانه اش در بریتانیا خواهد خواند.

گروهی از مجریان آماتور ظهور کرده اند که کار اخبارگویی را بسیار جدی می گیرند. آن ها در واقع به تنهایی هم گوینده، هم محقق و هم تولید کننده هستند. ویدیوهایی که منتشر می کنند همه موضوعات را در بر می گیرد؛ از تبلیغ محصول گرفته تا جنگ در غزه. گزارش‌های خبری سنتی را به شکلی کاریکاتوری تقلید می‌کنند؛ آنها را جمع‌آوری می‌کنند و سعی دارند با آنها رقابت ‌کنند.

تعداد فالوورهای «بابا خبر» از جمع فالوورهای صفحات نیویورک تایمز، واشنگتن پست و دیلی میل بیشتر است که جزو حساب‌های پرچمدار تیک تاک محسوب می شوند. برخی اینفلوئنسرها، بیش از نیم میلیارد لایک در تمام ویدیوهایشان دارند.

بلاگرها از اخبارگوهای اخمو جذاب تراند!

الکس کلرمن می‌گوید من به تماشا کردن کسی که سرگرم‌کننده است بیشتر علاقه‌مندم تا یک گزارشگر خبری اخمو با صدایی یکنواخت. من برای شما اخبار می گویم، اما همیشه خودتان تحقیق کنید و درست بودن آن را چک کنید! او می‌گوید که زمانی که در مورد سیل مرگبار در لیبی یک ویدیو منتشر کرد موفق بودن این سبک را کشف کرد. کلرمن خود را به عنوان یک خبرنگار معرفی نمی کند، اما ادعا می کند که یکی از اولین افرادی بوده است که این ماجرا را در تیک تاک گزارش کرده است. همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، در سال ۲۰۲۰ در یک نظرسنجی ۹ درصد از آمریکایی‌های بین ۱۸ تا ۲۹ سال گفته اند که اخبار را در این پلتفرم دنبال می‌کنند. تا سال ۲۰۲۳ این تعداد به ۳۲ درصد افزایش یافت.

مروری بر گزارش اکونومیست درباره پدیده جدید بلاگرهای خبرنگار | سر بر آوردن اخبارگوهای تیک تاکی

سل Z دوست دارد اخبار را چگونه بشنود؟

جسیکا بربانک می گوید برای جلب توجه نسل Z محتواها باید کوتاه، سریع و با حذف تمام چیزهای اضافی باشد. جاش هلفگات که خود میلیون‌ها فالوور دارد، معتقد است عمده اخباری که به روش سنتی ارائه می شود از احساسات تهی است. او می گوید چیزی که توجه مخاطبان من را جلب می کند، شور و اشتیاقی است که در من می بینند.

بیش از نیمی از افرادی که اخیراً توسط موسسه مطالعات روزنامه نگاری رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، گفته اند که قصد دارند امسال از قابلیت استوری در تیک تاک بیشتر استفاده کنند. از آن جا که موسسه نظرسنجی گالوپ کمترین میزان اعتماد به رسانه‌های جمعی آمریکایی را در سال ۲۰۱۶ گزارش کرده است، به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان متوجه شده‌اند که چگونه مردم را پای اخبار بازگردانند. فقط کافیست روشی که برای کاربران جوان اینترنت مناسب تر است را استفاده کنند.

کد خبر 830156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha