مجموع نظرات: ۲
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

بگو مگوی یک سناتور آمریکایی با مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا در نهایت به عذرخواهی او از خانواده قربانیان آسیب دیده در بستر شبکه‌های اجتماعی منجر شد. با این حال او به طور غیر مستقیم مساله پرداخت غرامت به این خانواده‌ها را رد کرد.

مارک زاکربرگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، این روزها شبکه‌های اجتماعی خطرات زیادی برای کودکان و نوجوانان به همراه دارند. مدافعان کودکان و قانونگذاران می‌گویند که شرکت‌ها به اندازه کافی برای محافظت از پلتفرم‌های اجتماعی تلاش و سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

روز چهارشنبه، مدیران عامل متا، تیک تاک، ایکس و سایر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به کمیته قضایی سنای آمریکا رفتند تا در همین زمینه شهادت دهند، چرا که قانون‌گذاران و والدین آنها نگران تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر زندگی نسل جوان هستند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل متا که در این نشست حضور یافته بود از سوی سناتور جاش هاولی، سناتور اهل میسوری به شدت سوال‌پیچ شد.

او بارها از زاکربرگ خواست تا درباره راه‌اندازی نهادی برای پرداخت خسارت به خانواده‌های آسیب دیده اعلام نظر کند. این سناتور آمریکایی بر این باور است که شرکت‌های میلیاردی که از محل ساخت شبکه‌های اجتماعی به سرمایه‌های هنگفتی رسیده‌اند حالا باید پا پیش گذاشته و با ایجاد یک صندوق به کمک خانواده‌هایی بیایند که فرزندانشان قربانی اطلاعات نادرست این شبکه‌ها شده‌اند، کودکانی که شکار تبهکاران شده‌اند یا دست به خودکشی زده یا در بستر این شبکه‌های اجتماعی قربانی دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی مواجه شده‌اند.

در بخشی از این نشست سناتور جاش هاولی خطاب به زاکربرگ گفت: «امروز خانواده قربانیان اینجا حضور دارند. آیا تا کنون از آنها عذرخواهی کرده‌اید؟ می‌خواهید الان این کار را انجام دهید؟ آنها اینجا هستند. این برنامه توسط تلویزیون ملی آمریکا پوشش داده می‌شود. آیا می‌خواهید از همین تریبون و اینجا از قربانیانی که توسط پلتفرم شما آسیب دیده‌اند، عذرخواهی کنید؟»

زاکربرگ خطاب به خانواده‌ها: با شما هم‌دردم

زاکربرگ که اندکی گیج و مبهوت شده بود، ایستاد و خطاب به خانواده‌های حاضر در این نشست گفت: «برای هر آنچه از سر گذرانده‌اید، با شما هم‌دردم. هیچ کس نباید از کنار آنچه بر سر خانواده شما آمده، به سادگی بگذرد و به همین دلیل است که ما در این زمینه بسیار سرمایه‌گذاری کردیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه کاری کنیم.»

با این وجود سناتور جاش هاولی همچنان به پرسش از مدیرعامل متا ادامه داد و گفت: «چرا نباید از شرکت شما به خاطر این موضوع شکایت کرد؟ آیا نباید به شخصه در این زمینه پاسخگو باشید؟ و مسئولیت آن را بر عهده بگیرید؟»

سناتور میسوری: این حرفتان دیگر مزخرف است

مارک زاکربرگ نیز تاکید کرد که «سناتور، فکر می کنم پیش از این به این سوال شما پاسخ داده‌ام. ما در حال انجام کارهای پیشروانه در این صنعت هستیم. ما در واقع ابزار می‌سازیم.»

سناتور جاش هاولی نیز ادامه داد: «اوه این حرف دیگر مزخرف است. محصول شما مردم را می‌کشد. آیا شما شخصا متعهد به جبران غرامت به خانواده قربانیان هستید؟ به هر حال شما یک میلیاردر هستید. آیا متعهد می‌شوید به خانواده قربانیان غرامت بپردازید؟ اینکه ما با پول شما یک صندوق پرداخت غرامت ایجاد کنیم؟»

بیشتر بخوانید:

این جلسه با شهادت کودکان و والدینی کودکانی شروع شد که می‌گفتند از آنها یا فرزندانشان در رسانه‌های اجتماعی سوء استفاده شده است. در طول این رویداد چند ساعته، والدینی که فرزندان‌شان را به دلیل خودکشی از دست داده بودند، در سکوت تصاویر فرزندان خویش را بالای سر گرفته بودند.

کد خبر 829564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    عقل کل هستند#