خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «افزایش ۳۲ درصدی درآمد نسل 5G» تا «درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا» را اینجا بخوانید.

فناوری

حمایت از تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از ترافیک شبکه

محمد امین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی: یکی از برنامه‌های دارای اولویت مرکز ملی حمایت از صنعت تولید محتوا و اقتصاد این فضاست که اخیراً در جلسه شورای عالی هم مصوب شد تا تولیدکنندگان محتوایی که در چارچوب رسمی کشور فعالیت می‌کنند، از درآمد حاصل از ترافیک شبکه سهیم باشند.

آغاز فرآیند خودتنظیم‌گری در حوزه تبادل

کاوه مشتاق، مدیرعامل انجمن بلاکچین: فرآیند خودتنظیم‌گری در حوزه تبادل آغاز شده است. اما موضوعاتی مانند درگاه پرداخت یا اینماد در طرح خودتنظیم‌گری دیده شده است و همچنین چک‌لیست‌های امنیتی در نظر گرفته شده که کسب‌وکارهای قانونی این حوزه ملزم به اجرای آنها خواهند شد.

۴۰

هوش مصنوعی

از ۶ ماه پیش که مقامات چینی روند بازبینی و تایید ابزارهای هوش مصنوعی را آغاز کرده‌اند، بیش از ۴۰ مدل هوش مصنوعی(AI) برای استفاده عمومی تایید شده‌اند. رگولاتورهای چینی تنها طی هفته گذشته ۱۴ مدل بزرگ زبانی(LLM) را برای استفاده عموم تایید کرده‌اند. این چهارمین دسته از تاییدیه‌های چین است که شرکت‌هایی مثل شیائومی، ۴Paradigm و ۰۱.AI از جمله ارائه دهندگان آن هستند.

۱۶۰۸

محصول

تعـداد محصـولات نانـو موجـود در بازار از سـال ۱۳۹۹ تا پایان سـال ۱۴۰۱ نزدیـک بـه دو برابـر شـده و اکنون بـه هزار و ۶۰۸ محصـول رسـیده اسـت. عزم نخبگان و سیاستگذاران فناوری نانو باعث شد که توسعه این فناوری، براساس یک الگوی پیشرفت بومی و درون‌زا، ضمن اشراف و تسلط علمی، راه تولید ثروت و دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی را هموار کند.

۳۲

درصد

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که فناوری‌های 5G پیشرفته و RedCap در سال جاری میلادی به اپراتورهای تلفن همراه کمک می‌کند تا در سال ۲۰۲۴ درآمدی معادل ۴۰۰ میلیارد دلار از خدمات شبکه‌های نسل پنجم کسب کنند که نشان دهنده افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی(۲۰۲۳) است. استاندارد نوظهور Redcap هم که به دنبال ارائه نرخ داده بالا، عمر باتری طولانی‌تر و تأخیر کم برای موارد استفاده خاص در فضای اینترنت اشیاء است، بستری را برای اپراتورها فراهم می‌کند تا با سایر فناوری‌های اتصال خارج از اکوسیستم مخابراتی رقابت کنند.

کد خبر 828650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha