هافبک پرسپولیس در جلد «بزرگ‌تر» این تیم فرو رفته و مشخص نیست به چه دلیل در برخی امور دخالت می‌کند.

سروش رفیعی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

انتخاب اوسمار ویرا به‌عنوان سرمربی پرسپولیس با واکنش‌های زیادی مواجه شده که اغلب آنها هم چندان مثبت نیست. در این میان آنچه خیلی به چشم آمده، مداخله برخی بازیکنان تیم در این داستان است. بعد از آنکه علیرضا بیرانوند به نفع ویرا استوری گذاشت و به صراحت مصاحبه کرد، برخی بازیکنان دیگر تیم مثل امید عالیشاه و وحید امیری با انتشار استوری دیگری اعلام کردند نقش و نظری در مورد انتخاب سرمربی جدید ندارند؛ آنچه تا حدی بوی دودستگی در اردوی سرخپوشان می‌داد. به هر حال اما با نظر رضا درویش، دستیار پیشین یحیی گل‌محمدی به‌عنوان جانشین او انتخاب شد و این بار سروش رفیعی بود که با انتشار یک پست حمایتی، پشت اوسمار ایستاد. این موضوع عکس‌العمل منفی بخش قابل توجهی از هواداران را به‌دنبال آورده و آنها می‌پرسند آیا بازیکن حق دارد در چنین اموری تا این حد مداخله کند؟

مسئله سروش

کل داستان که مشخص است و هر هوادار آماتوری هم می‌تواند تأیید کند بازیکنان نباید از حوزه اختیارات خود خارج شوند. بنابراین همان زمان به استوری حمایتی علیرضا بیرانوند هم واکنش‌های منفی زیادی نشان داده شد. با این حال مسئله سروش فراتر از این حرف‌هاست. به‌طور خلاصه، برخی منتقدان و هواداران عقیده دارند رفیعی بیش از مسائل فنی، روی همین حواشی متمرکز شده و اصلا یکی از دلایل از دست رفتن خلاقیت و طراوت پرسپولیس هم همین است. البته که سروش، فوتبالیستی محجوب، دغدغه‌مند و دوست‌داشتنی به شمار می‌رود اما نکته اینجاست که هواداران فوتبال انتظار دارند بازیکن تیمشان در درجه اول درون زمین کارش را به نحو احسن و با بهترین کیفیت انجام بدهد. این همان نقطه‌ای است که به پاشنه آشیل سروش تبدیل شده؛ بازیکنی که شاید ارسال پاس‌های متنوع و تیزهوشانه و گره‌گشایی از کار تیم را از یاد برده باشد، اما آنقدر حضور ذهن دارد که به تک‌تک حواشی داغ در صفحه مجازی‌اش واکنش نشان بدهد؛ از حضور بانوی مسن هوادار استقلال در ورزشگاه و حمایت از محمدمهدی احمدی در پست دفاع چپ تا کم‌وکیف تعیین سرمربی تیم! نکته اینجاست که شاید دست‌کم بعضی از این کارها قشنگ هم باشند، اما وقتی با افول فنی یکی مثل رفیعی همزمان می‌شود، این شائبه را به‌وجود می‌آورد که او وظیفه اصلی‌اش را از یاد برده است.

نگران جایگاهش است؟

الان اصلا داستان این نیست که اوسمار ویرا انتخاب خوبی برای پرسپولیس به شمار می‌رفت یا نه. مسئله به چرایی مداخله برخی بازیکنان در این مورد مربوط می‌شود. بعضی‌ها به طعنه نوشته بودند سرخپوشان نگران بوده‌اند انتخاب سرمربی خارجی جدید برای باشگاه هزینه‌بر باشد و در پرداخت به موقع مطالبات آنها اختلال به‌وجود بیاورد. حالا اینکه شوخی است اما عده‌ای هم حمایت صریح یکی مثل سروش رفیعی از اوسمار ویرا را به نگرانی او از جایگاهش ربط می‌دادند؛ اینکه شاید یک مربی خارجی جدید که صرفا به مسائل فنی توجه می‌کند، همان کاری را انجام بدهد که گابریل کالدرون ابتدای لیگ نوزدهم با سروش کرد؛ ساکش را بدهد دستش و با او خداحافظی کند! به هر حال اما امروز اوسمار با حمایت بازیکنان انتخاب شده و آنها برای فرار از موج تند انتقادات در آینده فقط یک راه دارند؛ بهترین عملکردشان را ارائه بدهند، مطلوب‌ترین نتایج را کسب کنند و فرصت اعتراض را از منتقدان بگیرند.

کد خبر 828792
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha