محمد مایلی‌کهن در حالی که از خاطراتش با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ می‌گوید برای تیم قلعه‌نویی آرزوی موفقیت دارد.

مایلی‌کهن

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی: نزدیک به ۵ دهه از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌گذرد و در این سال‌ها می‌توان گفت که نمایش تیم ملی در جام ملت‌های ۱۹۹۶ یکی از درخشان‌ترین نمایش‌ها بود. هدایت آن تیم را محمد مایلی‌کهن بر عهده داشت، تیمی که در مرحله نیمه نهایی برابر عربستان با ناداوری شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند. مایلی‌کهن نسلی را شکل داد که دو سال بعد اتفاق بزرگی را رقم زدند و ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه صعود کرد، هر چند که بعد از شکست برابر قطر این مربی برکنار شد و در نهایت ایران با والدیر ویرای برزیلی به جام جهانی صعود کرد. با مایلی‌کهن در مورد شرایط تیم ملی در آن روزها، تغییرات کادر فنی پرسپولیس و همچنین جام ملت‌های فعلی صحبت کردیم که او به سوالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

*حتما می‌دانید که ۴۷سال از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌ها می‌گذرد؟

بله، ولی خیلی جاها خودمان نخواستیم که به قهرمانی برسیم و با دخالت‌های بیجا و کینه و حسادت اجازه ندادیم تیم ملی به موفقیت برسد. فوتبال ما با وجود مشکلاتی که دارد و با وجود ضعیف‌ترین امکانات، تا دلتان بخواهد استعداد دارد. الان خانواده‌ها به جای اینکه دوست داشته باشند فرزندانشان دکتر یا مهندس شوند، ترجیح می‌دهند آنها فوتبالیست شوند. دوران ما اینطور نبود، هزاران کلک درست می‌کردیم تا برویم فوتبال بازی کنیم. متأسفانه برای پرورش این استعدادها برنامه نداریم و کسانی که کارشان فوتبال است و تحصیلات و تخصص دارند، بیرون نشسته‌اند و آنهایی که نمی‌توانند کمکی به این فوتبال کنند در رأس کار قرار گرفته‌اند. آقایان جدا از اینکه رئیس هیأت فوتبال استان هستند، چند شغل دیگر هم در کنارش دارند.

*شما در جام ملت‌های ۱۹۹۶هدایت تیمی را بر عهده داشتید که بسیار محبوب بود و نتایج ایران در آن دوره، هنوز هم در ذهن خیلی‌ها باقی مانده است. در مورد آن تیم صحبت می‌کنید؟

آن زمان فدراسیون دست یک‌سری افراد بود که خودشان را مالک فوتبال می‌دانستند. در آن برهه یک مربی جوان مثل مایلی‌کهن سرمربی تیم ملی شد که به هیچ گروه و جریانی وابسته نبود و همین افراد از همان روز اول شروع کردند که در کار ما بگذارند. رئیس وقت فدراسیون (داریوش مصطفوی) هم علمدارشان بود! آن جام ملت‌ها تنها تورنمنتی بود که هم آقای گل از ایران بود و هم بهترین بازیکن آسیا از آن تیم انتخاب شد، در ضمن کاپ اخلاق را هم بردیم و ۳بازیکن هم در تیم منتخب آسیا قرار گرفتند. من کاری به والدیر ویرا ندارم اما چطور می‌شود که بعدها جلال طالبی که ۲۰، ۳۰سال از فوتبال ایران دور بوده، به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود؟ ایشان مربی و بازیکن خوبی بود ولی چند دهه از ایران دور بود و اسم بازیکنان را هم اشتباه می‌گفت. می‌توانید از بهنام ابوالقاسم‌پور سؤال کنید که آقای طالبی او را بهزاد صدا می‌زد. می‌دانید چه کسانی ایشان را آوردند؟ همین افرادی که اسم آنها را آوردم، آدم‌های ۴۰۰هزار تومانی! آنها در آن زمان از فدراسیون فوتبال ۴۰۰هزار تومان در ‌ماه حقوق می‌گرفتند ولی حقوق من ۱۸۰هزار تومان بود.

*در بازی نیمه‌نهایی مقابل عربستان در ضربات پنالتی شکست خوردیم و داوری هم علیه ما بود. در مجموع فکر می‌کنید چرا آن تیم قهرمان نشد؟

ما در مرحله گروهی ۳گل به عربستان زدیم ولی در بازی نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی باختیم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی داوری ناعادلانه بود و پنالتی مسلم روی حمید استیلی گرفته نشد. ما در زمین تیمی قوی بودیم ولی برای موفقیت باید بیرون از زمین هم قوی باشید. فدراسیون فوتبال اصلا با ما نبود و چرا باید با ضعیف‌ترین امکانات اول می‌شدیم؟ ما حتی زمین تمرین نداشتیم، پزشک هم نداشتیم و به من می‌گفتند پزشک می‌خواهیم چه‌کار! بعدها با داد و بیداد یک پزشک به تیم اضافه شد و اعضای کادر فنی هم ۵نفر بودیم. الان اما در عکس‌ها می‌بینیم که ۲۴نفر در کنار تیم ملی هستند.

*بابت قهرمان نشدن در آن جام حسرت نمی‌خورید؟

هر مربی‌ای دوست دارد تیمش قهرمان شود ولی من خدا را شکر می‌کنم که عملکرد خوبی داشتیم. یک‌بار آقای قرائتی گفته بود که چرا ۲۲بازیکن در زمین دنبال یک توپ می‌دوند و بهتر است ۲ توپ به آنها بدهید! همین ایشان بعد از بازگشت تیم ملی به ایران، در فرودگاه به استقبال ما آمدند و این نشان داد نتایج چه تأثیری در جامعه ما داشت. در آن زمان برخی فقط دنبال هدف‌های خودشان بودند، ازجمله آقایان ۴۰۰هزار تومانی.

*در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸و بعد از باخت به قطر در دوحه، برکنار شدید. اگر این اتفاق نمی‌افتاد می‌توانستید ایران را به جام جهانی ببرید؟

شک نداشتم که ایران با وجود من هم به جام‌جهانی می‌رفت. ما تیم خوبی داشتیم و نتایج خوبی هم گرفت. در بازی با قطر هم بد بازی نکردیم ولی متأسفانه باختیم. بعد از آن در مرحله پلی‌آف با ژاپن بازی کردیم که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌هایش بود ولی بازی را باختیم و بعد به مصاف استرالیا رفتیم.

*اخراج کریم باقری هم در شکست با قطر تأثیرگذار بود، درست است؟

من قبل از بازی به بازیکنان گفتم که اگر بازیکنان قطر هر شیطنتی کردند، واکنش نشان ندهید ولی متأسفانه کریم باقری اخراج شد. در نهایت البته همین تیم به جام جهانی رفت.

*فکر می‌کنید تیم ملی این بار چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟

با اینکه از سرمربی تیم ملی خوشم نمی‌آید ولی برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم چون می‌دانم اگر نتایج خوبی بگیریم، حداقل دل مردم در این شرایط سخت برای مقطعی کوتاه شاد می‌شود. البته تا یادم نرفته باید بگویم که شکایت قبلی این آقا (قلعه‌نویی) از بنده در دادسرای فرهنگ و رسانه رد شد ولی متوجه شدم که بار دیگر شکایت کرده است و ۲۸بهمن‌ماه هم تاریخ دادگاه است. از محتویات شکایت هم اطلاعی ندارم.

کد خبر 828741
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 28
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    مسایل شخصی را ملی جلو نکنید نظر شما فقط به خودتان مربوط است مردم تیم ملی و بازیکنان وکادرشان را دوست دارند
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      94 20
      ... مربی هرکسی میخواد باشه الان وقت حمایت از تیم ملیه این مصاحبه وقتش الان هست؟ اقای خبرنهار یعنی عرق ملی هم داری اصلا میدونی غیرت یعنی چه باوجودامثال شماها این مملکت به اینجا رسیده
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      52 13
      در این شرایط خیلی حساس رفتید سراغ دشمن شماره۱ تیم ملی و فقط از خودش تعریف کنه این آقا در تهران با کویت مساوی کرد به بحرین و قطر باخت به عربستان باخت حالا اومده منم منم میکنه مربي قطر همون موقع گفت ایران به تاکتیک اشتباه خودش باخت
    • یک ایرانی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      16 0
      واقعا شگفت زده میشم تزهمشهرآنلاین ،نمیدونم مدیریت بخش ورزشی دست کیه؟!!!!ولی خواهش میکنم خواهش میکنم اگر تعصب رنگی دارید الان وقتش نیست مصاحبه رنگی کردن،من هوادارپرسپولیسم وعاشق مایلی کهنی که. ایرانی رو باور داره ولی ایرانمو ببشتراز هرچیزی دوستدارم، خواهش میکنم رسانه های عزیز داخل ایران همموطناتونو دوست داشته باشین و حمایت کنین الان وقت این مصاحبه ها نیست
  • حمید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    61 35
    سرمربی مشایه تیم ملی هم از تو آدم حسود خوشش نمیاد
  • ایران IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    41 23
    الحسود لا یسود بیشترین حسادت در زمان قلعه نویی نسبت به خود قلعه نویی شده مردم خودشان همه چیز را می دانند مایلی کهن مربی خوبی بود متاسفانه در زمان ایشان هم نسبت به ایشان کم لطفی شده ودر آخر این تیم ملی ایران است ........
  • جانباز IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    71 73
    تو از خودتم خوشت نمیاد تو فوتبال باهمه درگیر شدی ژنرال،شهریار،جادوگر وبقییه
  • اللهیار IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    62 38
    مایلی کهن ی آدام ... و خودخواه هست حرفهای مفتی میزنه امیر قلعه نوعی عشقه
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    59 70
    حیف و هزاران حیف که در بهترین شرایط و بهترین بازیکنان ، یکی از بدترین بی سوادترین مربیان تاریخ فوتبال ایران را گذاشتن سرمربی و الا ایران با آن نسل ۲ قهرمانی می آورد ، حالا هم از زمین و زمان گله می‌کنه و همه را محکوم ...
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      29 23
      اوون زمون بدترین زمان بود هیچ کی مربیگری رو قبول نمی کرد تیم دوره قبلی به بدترین شکل باخته بود... هیچ کس به تیم ایران امید نداشت نکنه فکر کردی همه علی دایی و باقری و خداداد و... را می شناختند..اینها اولین بازی هاشون بود.. . همون جام اینها معروف شدند...
    • لنگلیس IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      43 11
      فوتبال نمی فهمی ضرورتی نداره نظر کارشناسانه بدی ، کسی هم از تو نظر نخواست ، اتفاقا بازیکنان تیم ملی اینقدر هم که تعریف میکنن صددرصد خوب و حرفه ای نیستن و در لیگ داخلی هم بهتر از اینا نداشتیم . اما امیر خان با این داشته ها تا الان نتایج خوبی گرفته و دمش گرم . هر مربی دیگری هم بود با وضعیت اونموقع تیم ملی بهتر از این بازیکنا نمی تونست انتخاب کنه . این یارو میلی کهنه کارش ور زدنه ، اگه گواردیولا هم بود این یه چیزی بهش می‌بست ما برای امیرخان و تیم ملی آرزوی موفقیت می کنیم ، اگر خدای ناکرده نتیجه هم نگیره هیچ مشکلی نیست فدای سر ملت ایران و سرمربی و بازیکنان تیم ملی . مگر تا حالا مربی های خارجی و داخلی چه شاهکاری انجام دادن که از این بنده خدا اونم تو این شرایط فعلی تیم های شرکت کننده انتظار داریم شق القمر کنه؟ یک مقدار منصف باشیم !
    • ... IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      20 5
      آقای باسواد ! برانکوی شما که صدبار رفتین التماسش کردین بیاد ایران و به قول شما بهترینه با اون تیم خوبی که در اختیار داشت به دور حذفی هم نرسید عراق با اینهمه ادعا و بازیکن خوب و مربی بقول تو باسواد در مقابل یه تیم در حد خودش حذف شد . یکی از دو تیم قَدَر عربستان و کره جنوبی حذف میشه این از ناکارامدی بازیکنان و مربیشونه؟ چرا چرند میبافی ؟ اتفاقا هنوز هم امیر خان جزء باسوادترین مربیان حال حاضر فوتبال کشورمونه . آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشور عزیزم ایران همیشه قهرمان.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    40 24
    همه بد هستن فقط مایلی کهن خوبه
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    26 14
    یاشاسن مایلی کهن یاشاسن کریم باقری یاشاسن قلعه نویی و تیم ملی
  • ازجانبازان دوران جنگ IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    59 36
    آقای مایلی کهن خیلی باشخصیتی قلبآدوستت داریم مربی بسیارخوبی هستی ازآبادان برایت سلام گرم می فرستیم.
  • صادق ذوالفقاری IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    50 45
    آقای مایلی کهن لطفا خجالت بکش مگر مربی تیم ملی در مورد تو صحبت میکند قلعه نوعی اصلا تو رو آدم حساب نمیکند ولی تو مثل بچه کوچولوها مرتب با امیر قلعه نوعی درگیر میشوی ودر مجلات ... مفت و ... میگی. خدا نجاتت بده. خدا هدایتت بکنه
  • ناشناس IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    36 54
    شما جناب استاد حاشیه وحرافی هستی
  • آرش NL ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    36 28
    من فکر میکنم بهترین تیم و همین مایلی برد ونتونست جام و بیاره چون تیپش به مربی نمی خورد یکی مثل علی دایی چیزی حسابش نمی‌کرد درضمن تا ما یاد می‌دهیم به پر و پای همه می پیچید ولی اینو راست گفت حاج مایلی با ضعیفترین وپیر ترین تیم کره بازی کرد وهمخ پیش بینی کرده بودند ایران صد درصد کره رو می بره عربستان ضعیفترین تیم تاریخشو داشت این آقا بهش باخت
    • رضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      16 13
      لطفا درمورد چیزی که تخصص نداری حرف نزن.
  • ناشناس IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    19 44
    اینقدر حرف مفت نزن
  • Av IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    46 20
    مایلی کهن در میان عموم مردم و با مردم زندگی می کند و در خاطره مردم به نیکی از او یاد میشود .در این مصاحبه هم از تیم ملی حمایت کرده علی رغم اینکه با قلعه نوعی مشکل دارد و می توانست حرفهای تندی بزند.
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      6 2
      جنابعالی داخل ایران زندکی میکنی؟؟؟ تخریب های این فرد علیه تیم ملی را نشنیدی یا ندیدی؟؟ تا تونست تخریب وتخریب کرد. برد سرچ کن ببین چقدر حرف مفت علیه تیم ملی و سر مربیش زده
  • شهرام IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    25 37
    جناب مایلی کهن تواین دنیا کسی هست که شماباهاش زاویه نداشته باشی علی دائی که برای هرکی دائی باشه برای،شماخاله هم نیست بقول خودتون قلعه نویی هم که گریبان قندلی بدنیست گاهی نیم نگاهی هم به آینه داشته باشیدتاایرادات خودتونم ببینید
  • بدون اسطوره IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    27 18
    بهترین های تاریخ و شما به این فوتبال معرفی کردی بقیه نونش و خوردن همین آقای قلعه نوعی در استقلال به حجازی ام رحم نکرد و انقد بچه ها رو تحریک کردن تا علیه حجازی تبانی کنن و حجازی اخراج شد الانم ک بهترینهای ده سال اخیر و در اختیارش گذاشتن باز نتیجه نمی گیره چون دیگه اون همدلی و صداقت وجود نداره زمانیکه تیم ملی رفت جام جهانی هیچکس از شما یاد نکرد ولی بدون این رسم روزگار
  • بیاتی DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    10 7
    شماها بیماریه حسودیسیت دارید . زنده باد استقلال زنده باد امیر قلعه نویی و زنده باد انسانهای ازاده و صدیق .
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    6 6
    به درک قطعا دل به دل راه داره
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 3
    حیف اون تیم پرستاره کا دست تو بود تیم نابود کردی .عوض نمیشدی عمرا به جام جهانی صعود نمیکردیم
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 3
    همیشه دنبال حاشیه بودی مایلی ، کسی از تو نظری نخواست
  • د.ر IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    6 3
    بدرک که خوشت نمیاد تو چه به مربیگری تو فقط بدرد مربا فروشی خوبی.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 4
    محمد مایلی کهن بهترین نسل فوتبالی ایران رو نابود کرد.با تعصبات مسخرش
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 3
    این حسادت تو را خواهد کشت.مطمئنم منتظری تا تیم ببازه
  • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 4
    تو خودت عقده از کلامت و رفتارت میباره و الان هم بدجور داری میسوزی اون وقت دم از حسادت و دشمنی میزنی.
  • حامد IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 3
    جناب مایلی کهن لطفا بگید به خاطر لجبازی پاشازاده بهترین دفاع و رضا شاهرودی بی دلیل خط زدین بعد با استاد اسدی تشریف بردین..بگویید ما کریم باقری و علی دایی درگیر شدین..بگید در دوره بعدی تیم ملی امید به خاطر نخته بازی کردن امیرحسین صادقی و دیگر بچه ها تیم به حاشیه بردین..بفرمایید بگید هنان سال حکم زنده یاد ناصر حجازی برای تیم ملی صادر شده بود اما شما با...... سرمربی شدین.حالا ازداریوش مصطفوی بدی میگید..شما با این خصوصیاتتون با چه تیم ملی و باشگاهی نتیجه گرفتیم.فقط با علی دایی.کریم باقری.فردوسی پور.قلعه نوعی.فیروز کریمی درگیر شدین. واقعا افتخارتون تو رده مربیگری چه بوده.
  • علی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    7 0
    خوب خندیدیم بخصوص آخرش که گفته از مربی تیم ملی خوشم نمیاد
  • IN ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 0
    سلام : جناب آقای مایلی کهن عزیز شماانسان مومن، متعهد ودلسوزی هستید . چرا باید یک انسان شایسته هرچه در دل دارد به زبان آورد اگر از آقای قلعه نوعی خوشتان نمی آید بیان آن چه ضرورتی دارد . اگر سال هاپیش آقای مصطفوی اقداماتی نکرده و یاکرده که موجب ناراحتی و حتی ضربه به تیمی که سرمربی ان بوده اید زده است پرداختن بدان چه ضرورتی دارد . برادر گرامی من دلبسته و وابسته به این افراد نیستم اما اینها انسان هستند حرمت دارند شما که معتقدانه دنیایت را هم برای آخرت گذاشته اید حیف است که بدین مسائل بپردازید یک موقع انسان مسئولیتی دارد و وظیفه دارد مطلبی رابگوید آنهم نه هر مطلبی . حفظ آبروی افراد از خانه کعبه بالاتر است . فدای تان شوم دنیا رابگذاربرای اهل دنیا و آخرت خودت را که خداوند ایمان به تو داده با دست خودخراب نکن و بگذر از هرکسی که با شما بد است یا بدی کرده است . پیامبر خاکستر برسرش میریختند آن پیامبر رحمت و مهربانی ، وقتی آن فرد روزی خاکستر برسر پیامبرنریخت احوال او راپرسیدند گفتند بیمار است . پیامبرفرمودبرویم به عیادتشان ماچنین پیامبری داریم که خداوند او رامبعث کرد و دین اسلام رابدو سپرد .
  • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 6
    البته مایلی‌کهن مثل دایی و کریمی وطن فروش نیست، ولی متاسفانه آدم عصبی و غیر منطقی است
  • ت IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 3
    گروهبان قندلی
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 3
    به درک که خوشت نمیاد مایلی کلنک لنگی سوراخ
  • هوادار IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 3
    اول ببین کی شما را قبول داره چکاره هستید که همچین اظهار نظری میکنی
  • هیچکس IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 1
    برای شما بزرگا زشته که با هم کینه و دشمنی داشته باشید .
  • حسین IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 1
    متأسفانه آقایان مایلی کهن خدادادعزیزی هرکسی مربی تیم ملی ویاتیم های لیگ برتری میشود ای آقایان باکوله باری ازانتقادات به تضعیف روحیه بازیکنان میپردازند ماتوکشورتادلمان بخواد استعدادداریم ولی چون مسئولین یا برنامه ندارندویاورزشی نیستندواز ورزش چیزی نمیدانند بازیهای دوستانه تیم ملی ما کجا. بازیهای دوستانه ژاپن کجا قلعه نوعی مربی خوبیه .بهترین مربیهای دنیا وهم بیاریم نتیجه ای درحدنام کشورایران به دست نمیادتا یه سری مسئولین بی کفایت دررأس کارند مافقط درمدیریت ورزش وفوتبال ضعف نداریم کدام سازمان یانهادکارشو خوب انجام داده
  • حمزه IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 3
    اتفاقا ما هم از تو خوشمون نمیاد
  • سعید IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 4
    هیچکی از قلعه نوعی خوشش نمیاد. ولی چاره چیه. تیم ایران هم بخاطر مهدی طارمی دوست داشتنیه
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 3
    آقای مایلی کهن دست بردار ، چرا دوس داری این قد دیده بشی؟ حالا اگه میخوای دیده بشی مثل بعضی ورزشی ها مثبت باش ، امید در در عرصه ها زنده کن
  • جواد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 3
    آقای مایلی ما تا حالا ندیدیم آقای قلعه نوعی یکبار به شما بی ادبی کنه خودت مشکل داری تو رفتارت تجدید نظر کن
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 1
    مقایسه اون زمان و این زمان درست نیست اصلا مقایسه نسل ها اشتباهه نظر شخصی من با احترام به تمام نظرها شخصا از قلعه نوعی خوشم نمیاد اما آرزوی موفقیت ایران با آقای قلعه نوعی رو دارم انشاالله بتونیم قهرمان بشیم.الان قلعه نوعی مربی تیم ملیه و باید حمایت بشه
  • کلنگ IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 2
    هوادار کسی نیستم اما این خیلی رو مخه از همهههه شاکیه
  • هموطن IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 2
    چرا انکارمیکنید که از محتویات پرونده در ۲۸ بهمن ماه اطلاعی ندارید. اونموقع که چشمتو میبندی و ریچار بار ژنرال و ابر مرد ایران علی آقا دایی میکنی باید برید دادگاه تا جوابگوی ریچار هات باشی . ضمنآ از روهم که نمیری چند بار به دادگاه احضار شدی محکوم هم شدی برو فکر کن که کجای کارت اشتباهه
  • رضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 1
    خدایی چقدر بیکارین که در مورد این مولتی میلیاردها نظر میدین جوش میزنین. حرص میخورین. یه بازیکنی که 80میلیارد در سال درآمدشه خودت فک کن ببین مربیش چقدره. بیخیال انقدر در مورد اینا حرف نزنین
  • سعید ۹۸ IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    والاه قلعه نوعی لیاقت مربیگری ایران رو نداره و البته دانش فوتبالی هم نداره باخت به سوریه فردا ثابت میکنه حرف من رو
  • احمد مهماندوست IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    آقا از سال ۱۹۹۶ تا الان ۲۸ سال میگذره چرا میگین ۴۷ سال چرا هیچکی حواسش به هیچی نیست،؟
  • محمد IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    مایلی از حسادت داری کهیر میزنی.امیر خان عشقه .برو رد کارت دهن منو باز نکن
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    منم اصلا اصلا از قلعه نویی خوشم نمیاد دمت گرم انشاالله این بار هم شکایتش رد شه
  • وطنم ایران IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    علی...😠
  • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    تیم ملی متعلق به همه ایرانیان میباشد والان زمان حمایت از همه تیم ملی میباشد وهرگونه مصاحبه مخرب تخریب روحیه تیم می‌باشد وهرتیمی زمانی با مشکل مواجه میشه