تقاضا برای خرید و مصرف حبوبات در نیمه دوم سال با افزایش همراه است و معمولا به تناسب افزایش تقاضا، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. اما این افزایش قیمت امسال زیاد نبوده و در برخی اقلام مانند نخود شاهد کاهش قیمت هستیم.

حبوبات

به گزارش همشهری آنلاین، تقاضا برای خرید و مصرف حبوبات در نیمه دوم سال با افزایش همراه است و معمولا به تناسب افزایش تقاضا، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. اما این افزایش قیمت امسال زیاد نبوده و در برخی اقلام مانند نخود شاهد کاهش قیمت هستیم. به‌طوری‌که هر کیلو نخود در مهرماه در مغازه‌های مرکز شهر ۷۸ هزار تومان و در میادین ۵۶ هزار تومان بود که در حال حاضر به ترتیب به ۷۰ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان رسیده است.

در بازار حبوبات، نکته جالب توجه، اختلاف قیمت این محصولات در مغازه‌ها و میادین میوه و تره‌بار است. مقایسه قیمت حبوبات در مغازه‌ها و میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد قیمت برخی از انواع حبوبات پرمصرف در مغازه‌های شهر در هر کیلو بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان گران‌تر از میادین فروخته می‌شود. برای نمونه، در حال حاضر هر کیلو نخود در در میادین میوه و تره‌بار شهرداری ۵۵ هزار تومان است در حالی که قیمت آن در مغازه‌های مرکز شهر بالای ۷۰ هزار تومان و در برخی دیگر ۸۵ هزار تومان است.

در جدول زیر، قیمت هر کیلوگرم انواع حبوبات فله‌ای در مغازه‌ها و میادین آمده است. قیمت حبوبات بسته‌بندی شرکتی بالاتر از حبوبات فله‌ای است. در میادین میوه و تره‌بار شهرداری، هر بسته ۹۰۰ گرمی لپه ریز ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان، نخود ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان، لوبیا قرمز ۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان، عدس ریز ۷۲ هزار و ۲۰۰ تومان، لوبیا چیتی ۷۹ هزار و ۲۰۰ تومان، لوبیا سفید ۷۹ هزار و ۲۰۰ تومان، لوبیا کشاورزی ۸۲ هزار و ۲۰۰ تومان و لوبیا عروس ۸۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

نوع محصول

قیمت در مغازه‌ها

قیمت در میادین

لپه

۶۰.۰۰۰

۵۵.۰۰۰

عدس

۸۰.۰۰۰

۶۸.۰۰۰

نخود

۸۵.۰۰۰

۵۵.۰۰۰

لوبیا قرمز

۷۸.۰۰۰

۶۷.۰۰۰

لوبیا چیتی

۸۵.۰۰۰

۷۵.۰۰۰

لوبیا کشاورزی

۹۰.۰۰۰

۷۸.۰۰۰

لوبیا سفید

۸۵.۰۰۰

۷۵.۰۰۰

لوبیا عروس

۸۰.۰۰۰

۷۸.۰۰۰

کد خبر 828499
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha