مدیر دبیرستان شاهد مهدیون در منطقه ۱۲ تهران درباره بزرگ مردانی می‌گوید که با دستان کوچکشان گره‌های بزرگی را باز کردند.

دبیرستان مهدیون

همشهری‌آنلاین - فتانه احدی: «دانش آموزان دبیرستانی در تهران با اهدای پس‌اندازهای خود باعث آزادی چهار پدر زندانی شدند.» این خبری بود که در روزهای گذشته در رسانه‌ها منتشر شد و توجه خیلی‌ها را جلب کردند. اینکه چطور دانش‌آموزان چنین تصمیمی گرفتند و این اتفاق چگونه رقم خورد، نعمت بهشتی، مدیر دبیرستان شاهد مهدیون تهران در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات این اتفاق شیرین می‌گوید.

دانش آموزان این مدرسه در تهران زندانی آزاد می کنند | ۴ پدر زندانی چطور در روز پدر به خانه بازگشتند

ایده این اقدام از کجا شروع و با چه هدفی انجام شد؟

دبیرستان مهدیون معمولا در انجام امور کارهای خیر پیش‌قدم است و سعی دارد طرح‌های نو را در قالب امور خیریه اجرا کند. به همین دلیل بود که پویشی به نام «سایه پدر» راه انداختیم. این پویش برای گرامیداشت ماه رجب و همچنین بزرگداشت روز پدر و میلاد حضرت علی (ع) برنامه‌ریزی شد و در صدد بودیم که امسال به نام روز پدر برای پدران دربند و زندانی که به خاطر جرایم مالی و غیرعمد در زندان هستند اقدامی خیر خواهانه انجام دهیم. بنابراین با هماهنگی ستاد دیه استان تهران طرح آزادی سازی یک پدر را استارت زدیم و در مدرسه فراخون دادیم و دانش‌آموزان را در جریان این اقدام قرار دادیم.

دانش آموزان این مدرسه در تهران زندانی آزاد می کنند | ۴ پدر زندانی چطور در روز پدر به خانه بازگشتند

اما این پویش به جای آزادی یک پدر، باعث آزادی ۴ پدر زندانی شد؟

بله. ما در ابتدا برای آزادی یک پدر این پویش را برگزار کردیم و خودمان هم تصور نمی‌کردیم که استقبال همکاران و دانش‌آموزان از این پویش آنقدر زیاد باشد که مبلغ مورد نیاز برای آزادی ۴ نفر تهیه شود و خودمان هم تعجب کردیم.

هدف از انجام این‌اقدام در بین دانش‌آموزان چه بود؟

ما در مدرسه علاوه بر آموزش به مباحث پرورشی نیز اهمیت می‌دهیم و سعی داریم تا دانش‌آموزان در کنار درس خواندن به مسائل پرورشی علاقمند شوند و همه تلاش ما در مدرسه این است که فرهنگ و مفاهیم ارزشی را در بین دانش‌آموزان جا بیاندازیم. این اقدام نیز به دلیل ترویج فرهنگ خیرخواهی و حس نوع‌دوستی شکل گرفت. تلاش کردیم تا پدران جرایم غیرعمدی را در روز پدر به خانه خود برگردانیم. و واقعا این اقدام در روحیه بچه‌ها تاثیر بسیار مثبتی داشت.

دانش آموزان این مدرسه در تهران زندانی آزاد می کنند | ۴ پدر زندانی چطور در روز پدر به خانه بازگشتند

دانش‌آموزان چگونه در این طرح شرکت کردند و در این امر خیر سهیم شدند؟

۳ روز در مدرسه جشن برگزار کردیم و در این مراسم دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی ما شرکت داشتند و استقبال خوبی از این طرح شد. حتی دانش‌آموزی داشتیم که از اعضای فامیل و خانواده‌اش برای این کار پول جمع‌آوری کرده و همه این مبلغ در پویش «سایه پدر» اهدا کرد. دانش‌آموز دیگری که خودش تابستان‌ها کار می‌کرد و دستمزدش را پس‌انداز می‌کرد، همه دستمزد تابستان گذشته‌اش را برای این اقدام هدیه داد که اقدام او حس خوب و جالبی در بین بقیه دانش‌آموزان به وجود آورد. همکاران فرهنگی ما نیز استقبال خوبی از این پویش کردند. بسیاری از دانش‌آموزان پس‌اندازشان را به حساب ستاد مردمی دیه استان تهران واریز کردند تا با دستان کوچکشان، گره‌های بزرگ از زندگی ۴ پدر خانواده باز کنند.

چه تعداد دانش‌آموز با چه مبالغی در مدرسه شرکت کردند؟

اکثریت دانش‌آموزان از همه کلاس‌های دبیرستان در این طرح شرکت کردند. هر کدام هر مبلغی که در توانش بود را اهدا کرد و برای خودمان هم باورنکردنی بود که در این پویش مبلغ یک میلیارد ریال جمع‌آوری شد. ما به صورت موردی مشخص نکردیم که هریک چه میزان کمک کند و هر کدام از دانش‌آموزان و همکاران در حد توانشان شرکت کردند.

دانش آموزان این مدرسه در تهران زندانی آزاد می کنند | ۴ پدر زندانی چطور در روز پدر به خانه بازگشتند

آیا قبلا کارهایی نظیر این اقدام انجام داده بودید و برای آینده نیز برنامه‌ای دارید؟

بله! ما برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان و زلزله کرمانشاه نیز کمک‌هایی را جمع‌آوری کرده بودیم که دانش‌اموزان استقبال خوبی از آن داشتند و کمک‌های خوبی هم جمع شد و به دست نیازمدان رسید. حتی قبلا دانش‌آموز مستاجری داشتیم که صاحبخانه آنها را جواب کرده بود اما با کمک دانش‌آموزان و همکاران در مدرسه توانستیم مشکلشان را حل کنیم. معمولا در این مدرسه طرح‌هایی را اجرا کردیم که در سطح مناطق تهران اولین بوده است. آخرین هم پویش «سایه پدر» بود که این اقدام نیز، ابتکار خوبی بود و برای اولین بار در بین مدارس تهران انجام شد. حتما در آینده نیز در امور خیرخواهانه مشارکت خواهیم کرد.

کد خبر 828340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha