مدیر یک شرکت صنعتی که در کارهای خیر پیش قدم می‌شود در تازه ترین اقدامش با پرداخت ۲ میلیارد تومان توانست ۲۱ زندانی را که بخاطر جرائم مختلف زندانی بودند آزاد کند.

آزادي زنداني بندرعباس

همشهری آنلاین - حوادث: چند روز پیش از فرارسیدن روز میلاد امام علی (ع) و روز پدر مسئولان واحد اجرای احکام دادگستری هرمزگان برای ایجاد صلح و سازش در تعداد زیادی از پرونده ها به تکاپو افتادند. زندانیان زیادی به دلیل ناتوانی در پرداخت رد مال، دیه، مهریه، نفقه و ... در زندان به سر می‌برند و پرداخت بدهی‌های این زندانیان می‌تواند موجب آزادی آنها شود. در پیش بودن روز پدر اما باعث شد تلاش مسئولان اجرای احکام دوچندان شود. هدف مسئولان قضایی این بود تا روز پدر این زندانیان که اغلب پدر و سرپرست خانواده بودند بتوانند کنار خانواده های شان باشند. در چنین شرایطی پرونده صدها زندانی مورد بررسی قرار گرفت تا افرادی که شرایط خاصی دارند شناسایی شوند.

از سوی دیگر مسول واحد اجرای احکام به رایزنی با چند فرد خیر پرداخت تا مبلغ مورد نیاز برای آزادی زندانیان فراهم شود و یکی از آنها که پیش‌تر نیز در کارهای خیر و آزادی زندانیان پیش قدم شده بود این بار هم برای کمک به زندانیان اعلام آمادگی کرد.

در جریان بررسی‌های انجام شده ۲۱ نفر از زندانیان زندان مرکزی بندرعباس برای پرداخت بدهی‌های شان شناسایی شدند. اما این ۲۱ زندانی چه کسانی بودند؟ الهام پوردهقان فراشاه، سرپرست اجرای احکام دادگستری هرمزگان در این باره به همشهری می‌گوید: ۵ نفر از این زندانیان افرادی بودند که در حوادث جداگانه ناخواسته مرتکب قتل شده بودند. اولیای دم برای بخشش آنها دیه می‌خواستند اما محکومان توانایی پرداخت دیه را نداشتند. تعدادی از آنها هیچ پولی نداشتند و تعداد دیگری برای تامین دیه کسری داشتند. در این شرایط بود که این فرد خیر به نام علیرضا جعفرپور که مدیر یک شرکت صنعتی است برای بخشیده شدن این ۵ نفر مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

پوردهقان درباره سایر زندانیان می‌گوید: ۹ نفر دیگر از زندانیان افرادی بودند که به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه، مهریه و ردمال زندانی بودند که این فرد خیر برای آزادی این افراد نیز در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

مسئول واحد اجرای احکام دادگستری بندرعباس در ادامه می‌گوید: ۵ نفر از زندانیان در پرونده های جداگانه مرتکب ضرب و جرح شده و به پرداخت دیه به شاکیان محکوم شده بودند. آنها باید در مجموع مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به شاکیان پرداخت می‌کردند که این هزینه را نیز فرد خیر متقبل شد تا پرونده این زندانیان نیز مختومه شود.

او درباره ۲ زندانی دیگر می‌گوید: یکی از آنها زنی بود که به اتهام سرقت دستگیر شده است. این زن که پس از فوت شوهرش سرپرست ۳ فرزندش بود در ماجرایی عجیب گرفتار و زندانی شد. او برای دیدن یکی از دوستانش رفته بود، بی‌خبر از اینکه دوستش یک سارق حرفه ای است. دوست این زن با حمله به زنی النگوهای طلای او را سرقت و فرار کرد و این زن بعنوان سارق دستگیر و در نهایت به پرداخت رد مال محکوم شده بود. همچنین فرد دیگری نیز به اتهام دخالت در امر وکالت دستگیر و به پرداخت خسارت محکوم شده بود که این دو نفر نیز با کمک فرد خیر آزاد شدند.

پوردهقان در ادامه می‌گوید: با اقدام خداپسندانه مدیر این شرکت صنعتی یک روز پیش از روز پدر شور و شعف خاصی در زندان بندرعباس ایجاد و بجز ۵ محکومی که مرتکب قتل شده‌اند سایر زندانیان آزاد شدند و روز پدر را کنار خانواده‌های‌شان گذراندند. قرار است با انجام تشریفات قانونی ۵ زندانی دیگر نیز به زودی آزاد شوند.

کد خبر 828737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha