ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر درخواست مقام‌های چینی از ایران برای مهار حملات یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ تکذیب شد.

اذعان رسانه‌های بیگانه به ناتوانی غربی‌ها در برابر حملات یمنی‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: این خبرگزاری غربی درحالی چنین ادعایی را مطرح کرده که سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش این خبرگزاری درباره مذاکرات با ایران درباره حملات در دریای سرخ بدون هیچگونه اشاره‌ای به ارسال پیام به تهران اعلام کرد: چین دوست صمیمی کشورهای خاورمیانه است و متعهد به ارتقای امنیت و ثبات منطقه و به دنبال توسعه و شکوفایی مشترک است.

پیش از این نیز روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شده بود که ایالات متحده از چین خواسته است تا از تهران بخواهد که انصارالله را متقاعد به توقف حملات در دریای سرخ کند. مقام‌های جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که علی رغم روابط دوستانه با انصارالله یمن هیچگونه دخالتی در تصمیم‌گیری این گروه مقاومت از جمله اقدامات اخیر آنها در حمله به کشتی‌هایی که حامل بار به بنادر رژیم صهیونیستی هستند، ندارند.

به نظر می‌رسد پس از ناکامی ائتلاف امریکایی-انگلیسی که با حملات نظامی متعدد به مواضع ارتش و گروه‌های مردمی یمن قصد متوقف‌سازی عملیات علیه کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را داشتند اینک سناریویی جدید با هدف ایجاد اجماع علیه یمن از طریق فضاسازی رسانه‌ای در دستور کار واشنگتن قرار گرفته است‌.

کد خبر 827791
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha