سازمان اورژانس تهران به بالگرد هوایی مجهز است اما این تجهیزات فعلا امکان امدادرسانی در شب را ندارند.

آتش سوزی گاندی

به گزارش همشهری آنلاین، محمداسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران معتقد است حوادثی که در تهران رخ می‌دهد، در حوادث بعدی بسیار کمک‌کننده است و تجربه حادثه پلاسکو هم برای ما و هم سایر دستگاه‌ها بسیار مؤثر بود.

او ادامه می‌دهد: در آتش‌سوزی بیمارستان گاندی (اینجا ببینید)، دستگاه‌های مختلف عملکرد خوبی داشتند. هم پلیس راهور که مسیرهای ورود و خروج منتهی به بیمارستان را تحت کنترل داشتند و هم نیروهای فراجا که تدابیر خوبی برای مدیریت شرایط منطقه داشتند. مشکل ابتدایی در لحظات اولیه بود که ازدحام مردم و افرادی که هیچ نقشی در این حوادث ندارند امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

توکلی در پاسخ به این سؤال که چرا از اورژانس هوایی در این حادثه استفاده نکردیم، بیان می‌کند: اورژانس هوایی از ضرورت‌هاست و ما هم در تهران دو فروند بالگرد داریم. اما بالگردها فعلا امکان پرواز در شب را ندارند و با توجه به این که زمان حادثه در عصر بود، نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم. قطعا در حوادثی مشابه بیمارستان گاندی با توجه به حجم بیماران بستری که نیازمند انتقال هستند، اورژانس هوایی یکی از ظرفیت‌های حیاتی و اساسی است که قابلیت بالایی دارد و می‌تواند به سرعت بیماران را به مراکز درمانی دیگر انتقال دهد.

رئیس اورژانس استان تهران به دو نکته مهم درباره حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و سایر حوادث مشابه هم اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از درخواست‌های مهم سازمان اورژانس، بحث پیشگیری از حوادث است. باید تدابیری اتخاذ شود که با ارتقا و بهسازی ایمنی، خطری کاربران و فضاهای مراکز درمانی را تهدید نکند. نکته دیگر این که در زمان بروز حوادث، افرادی که نقشی ندارند به شدت از حضور در محل پرهیز کنند تا اختلالی در روند ارائه خدمات دستگاه‌های امدادی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید

۹ «گاندی» بعدی را بهتر بشناسید!

تصویر هتل بیمارستان گاندی تهران قبل و بعد از آتش سوزی

درخواست اورژانس تهران: لطفا تلفن‌های اورژانس را مشغول نکنید، حال بیماران مساعد است

توکلی درباره آماده‌باش برای سایر بیمارستان‌های تهران که به لحاظ ایمنی در وضعیت اخطار قرار دارند هم عنوان می‌کند: دستورالعمل مقابله با حریق در مراکز درمانی در حال تدوین است و شامل حوزه‌های تخصصی وزارت بهداشت از جمله معاونت درمان و معاونت توسعه و سازمان اورژانس کشور و تهران، همچنین سازمان آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های متولی در این حوزه خواهد بود. تمام تدابیر در این دستورالعمل لحاظ می‌شود که دستگاه‌ها در هنگام بروز حادثه چه خدماتی را ارائه کنند. در حال حاضر هر دستگاهی مسئولیت و وظیفه خودش را انجام می‌دهد اما با این دستورالعمل هماهنگی بین دستگاه‌ها تقویت خواهد شد.

کد خبر 827756
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha