مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دانشگاه در توکیو به دانشجویانش یک دستگاه iPhone اهدا کرد تا علاوه بر قابلیت‌های دیجیتال آن، هدف دیگری را دنبال کند.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، بدین ترتیب به مدد فن‌آوری GPS به کار رفته در این دستگاه می‌توان حضور و غیاب در کلاس‌های درس را به راحتی انجام داد.

همه 550 دانشجوی دانشکده انفورماتیک اجتماعی در دانشگاه آئویاما گاکوئین (Aoyama-Gakuin) باید گوشی‌های هوشمند اپل (Apple) خود را روشن نگه دارند. این دانشگاه قراردادی را با سافت بانک، شریک انحصاری iPhone در ژاپن به این منظور منعقد کرده است. این دانشگاه همچنین قصد دارد با iPhone مواد آموزشی، ویدئو و تمرین‌های درسی را برای دانشجویان ارسال کرده و آنها را ترغیب به استفاده بیشتر از این دستگاه نماید.

با GPS این گوشی تلفن همراه می‌توان کنترل کرد که آیا دانشجویان در موعد مقرر واقعا در کلاس درس حضور داشته‌اند یا خیر. بسیاری از دانشجویان ژاپنی سر کلاس‌ها حاضر نمی‌شوند و از دوستان‌شان می‌خواهند به جای آنها اعلام حضور کنند.

هنوز هم این احتمال وجود دارد که یک دانشجو iPhone خود را به دوستش بدهد. اما دانشگاه بر این عقیده است که هیچ کس چنین کاری نکند، زیرا iPhone حاوی بسیاری از اطلاعات شخصی صاحب آن است.

کد خبر 82743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز