پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت خودروسازی وابسته به جنرال موتورز در استرالیا اعلام کرد که به رغم اعلام ورشکستگی جنرال موتورز، آینده شرکت استرالیایی در خطر نیست

مارک رئوس Mark Reuss - مدیر عامل و رییس شرکت جی ام هولدن GM Holden - ادامه داد: چشم انداز آینده این شرکت خودروساز استرالیایی، با توجه به تولید یک خودروی کوچک جدید در ماه آینده که انتظار می‌رود فروش داخلی و صادرات آن را افزایش دهد، بسیار روشن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تاکید کرد: این شرکت در حال حاضر هیچ طرحی برای حذف فرصت‌های شغلی ندارد.

وی با اعلام اینکه 50 درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه ما نمی‌توانیم آنچه را که در آمریکا، استرالیا و خاورمیانه اتفاق می‌افتد، کنترل کنیم ولی قصد داریم زیان‌های ناشی از بحران مالی جهانی را با طرح‌های جدید خود کاهش دهیم.

شرکت جی ام هولدن بیش از 6 هزار کارمند در جنوب استرالیا و نیوزیلند دارد و به رغم تولید پرفروش ترین خودروی استرالیا موسوم به کومودور، از سال 2004 تاکنون سوددهی نداشته است.

این در حالی‌است که جنرال موتورز، شرکت مادر جی ام هولدن، در نخستین روز ماه ژوئن 2009 اعلام ورشکستگی کرد. این بزرگترین ورشکستگی در تاریخ کارخانجات آمریکا به شمار می‌رود.[سی‌ان‌ان: جنرال موتورز به تاریخ پیوست]
هولدن در سال 1948 فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 7 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است.

از سوی دیگر کوین وال (Kevin Wale) -رئیس و مدیر جنرال موتورز چاینا گروپ - اعلام کرد: ورشکستگی شرکت خودرو سازی جنرال موتورز تاثیری بر فعالیت‌های این شرکت در چین نخواهد داشت.

وی اظهار داشت:‌ فعالیت‌های ما در چین به طور عادی ادامه خواهد یافت.

وال افزود:‌ مشتری‌هایمان همچنان از بهترین خدمات، ضمانت‌ها و بیمه‌ها استفاده می‌کنند و همچون گذشته خدمات پس از فروش نیز ادامه خواهد یافت.

این مقام چینی تاکید کرد:‌ ورشکستگی جنرال موتورز هیچ تاثیری بر پرداخت حقوق کارگران و کارمندان، تحویل خودروها و فروشندگان این شرکت در چین نخواهد داشت.

شرکت جنرال موتورز در راستای طرح احیای زیربنایی خود 11 کارخانه را در آمریکا تعطیل کرد و فعالیت‌های خود را در 3 کارخانه دیگر به منظور کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های عملیاتی در یک فرصت 60 تا 90 روزه متوقف کرد.

این شرکت که 54 هزار کارمند در آمریکا استخدام کرده است، قصد دارد 21 هزار نفر از آنان را اخراج کند.

شرکت بزرگ جنرال موتورز 8 طرح مشترک با شرکت‌های چینی و حدود 25 هزار کارمند در چین دارد. این شرکت یک میلیون و 90 هزار دستگاه خودرو در سال 2008 میلادی در چین به فروش رسانده است. فروش این شرکت همچنان جایگاه نخست را در بازار چین در اختیار خود دارد.

مدیر شرکت جنرال موتورز در چین تاکید کرد: راهبرد تجاری و طرح‌های رشد وی بدون هیچ تغییری در این کشور ادامه خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد:‌ جنرال موتورز یک طرح توسعه ویژه در چین برای 5 سال آینده در اختیار دارد که نشان از کسب اعتماد ما در این کشور بزرگ آسیایی است.

در راستای بازسازی شرکت جنرال موتورز‌، دولت آمریکا افزون بر تخصیص مبلغ 19 میلیارد و 400 میلیون دلار وام قبلی به این شرکت، کمک مالی اضافی به مبلغ 30 میلیارد و یکصد میلیون دلار در اختیار این شرکت قرار خواهد داد و شصت درصد از سهام شرکت جدید را در اختیار خواهد گرفت.

کد خبر 82706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز